Kan inte gå över stock mhz på min Nexus 5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2011

Kan inte gå över stock mhz på min Nexus 5

Hejsan! har rootat min nexus, för att jag ville testa att överklocka lite. Men nu när jag ska höja frekvensen över standard så finns det inget sådant alternativ. Använder Franco kernel. Vad kan felet va?

Processor: Intel i5 760 4013.75 Mhz | Nätagg: Cooler master GX-550w | Grafikkort: Evga GTX 760 DCII | Ramminne: 8gb ram(Corsair XMS3 DDR3 1600mhz | SSD Intel 330 series 120gb | Chassi: Cooler Master C, 690 Midi tower | Moderkort: Asus P7P55D-E LX | Kylning Crosair Hydro H-60

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Storheten som mäts i hertz heter frekvens, inte effekt.
Vilket program försöker du överklocka med?

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av LemonIllusion:

Storheten som mäts i hertz heter frekvens, inte effekt.
Vilket program försöker du överklocka med?

Franco kernel updater

Verkar inte komma in i recovery, testar att roota igen.

Processor: Intel i5 760 4013.75 Mhz | Nätagg: Cooler master GX-550w | Grafikkort: Evga GTX 760 DCII | Ramminne: 8gb ram(Corsair XMS3 DDR3 1600mhz | SSD Intel 330 series 120gb | Chassi: Cooler Master C, 690 Midi tower | Moderkort: Asus P7P55D-E LX | Kylning Crosair Hydro H-60

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Zodiaz:

Franco kernel updater

Verkar inte komma in i recovery, testar att roota igen.

Använder inte Franco kernel, så är inte bekant med programmet i fråga. Testa ett annat, typ Trickster.

8700K@stock
1070 Ti@stock

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2011

Använder inte Franco kernel, så är inte bekant med programmet i fråga. Testa ett annat, typ Trickster.

Det är samma funktion typ. Problemet är när jag ska välja en högre frekvens än 2.27 ghz så finns det inga alternativ. Man ska kunna gå upp till 3.0 ghz. Men jag får inget över 2.27 eller stock frekvensen...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Zodiaz:

Det är samma funktion typ. Problemet är när jag ska välja en högre frekvens än 2.27 ghz så finns det inga alternativ. Man ska kunna gå upp till 3.0 ghz. Men jag får inget över 2.27 eller stock frekvensen...

Testa en annan kernel? Om du vill komma någonstans måste du isolera problemet.

8700K@stock
1070 Ti@stock

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2011

Testa en annan kernel? Om du vill komma någonstans måste du isolera problemet.

Har standard ROM, finns inga andra alternativ. Så jag letar efter en annan ROM som funkar..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Zodiaz:

Har standard ROM, finns inga andra alternativ. Så jag letar efter en annan ROM som funkar..

Jag trillade runt på XDA ett tag och såg flertalet kernels med stöd för överklockning testade i stock ROM.

8700K@stock
1070 Ti@stock

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2011

Jag trillade runt på XDA ett tag och såg flertalet kernels med stöd för överklockning testade i stock ROM.

Har fixat cyanmod, men får testa med en annan kernel