Kan inte gå över stock mhz på min Nexus 5

Permalänk
Medlem

Kan inte gå över stock mhz på min Nexus 5

Hejsan! har rootat min nexus, för att jag ville testa att överklocka lite. Men nu när jag ska höja frekvensen över standard så finns det inget sådant alternativ. Använder Franco kernel. Vad kan felet va?

Visa signatur

Processor: Intel i5 760 4013.75 Mhz | Nätagg: Cooler master GX-550w | Grafikkort: Evga GTX 760 DCII | Ramminne: 8gb ram(Corsair XMS3 DDR3 1600mhz | SSD Intel 330 series 120gb | Chassi: Cooler Master C, 690 Midi tower | Moderkort: Asus P7P55D-E LX | Kylning Crosair Hydro H-60

Permalänk
Medlem

Storheten som mäts i hertz heter frekvens, inte effekt.
Vilket program försöker du överklocka med?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Storheten som mäts i hertz heter frekvens, inte effekt.
Vilket program försöker du överklocka med?

Franco kernel updater

Verkar inte komma in i recovery, testar att roota igen.

Visa signatur

Processor: Intel i5 760 4013.75 Mhz | Nätagg: Cooler master GX-550w | Grafikkort: Evga GTX 760 DCII | Ramminne: 8gb ram(Corsair XMS3 DDR3 1600mhz | SSD Intel 330 series 120gb | Chassi: Cooler Master C, 690 Midi tower | Moderkort: Asus P7P55D-E LX | Kylning Crosair Hydro H-60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiaz:

Franco kernel updater

Verkar inte komma in i recovery, testar att roota igen.

Använder inte Franco kernel, så är inte bekant med programmet i fråga. Testa ett annat, typ Trickster.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Använder inte Franco kernel, så är inte bekant med programmet i fråga. Testa ett annat, typ Trickster.

Det är samma funktion typ. Problemet är när jag ska välja en högre frekvens än 2.27 ghz så finns det inga alternativ. Man ska kunna gå upp till 3.0 ghz. Men jag får inget över 2.27 eller stock frekvensen...

Visa signatur

Processor: Intel i5 760 4013.75 Mhz | Nätagg: Cooler master GX-550w | Grafikkort: Evga GTX 760 DCII | Ramminne: 8gb ram(Corsair XMS3 DDR3 1600mhz | SSD Intel 330 series 120gb | Chassi: Cooler Master C, 690 Midi tower | Moderkort: Asus P7P55D-E LX | Kylning Crosair Hydro H-60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiaz:

Det är samma funktion typ. Problemet är när jag ska välja en högre frekvens än 2.27 ghz så finns det inga alternativ. Man ska kunna gå upp till 3.0 ghz. Men jag får inget över 2.27 eller stock frekvensen...

Testa en annan kernel? Om du vill komma någonstans måste du isolera problemet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Testa en annan kernel? Om du vill komma någonstans måste du isolera problemet.

Har standard ROM, finns inga andra alternativ. Så jag letar efter en annan ROM som funkar..

Visa signatur

Processor: Intel i5 760 4013.75 Mhz | Nätagg: Cooler master GX-550w | Grafikkort: Evga GTX 760 DCII | Ramminne: 8gb ram(Corsair XMS3 DDR3 1600mhz | SSD Intel 330 series 120gb | Chassi: Cooler Master C, 690 Midi tower | Moderkort: Asus P7P55D-E LX | Kylning Crosair Hydro H-60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiaz:

Har standard ROM, finns inga andra alternativ. Så jag letar efter en annan ROM som funkar..

Jag trillade runt på XDA ett tag och såg flertalet kernels med stöd för överklockning testade i stock ROM.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Jag trillade runt på XDA ett tag och såg flertalet kernels med stöd för överklockning testade i stock ROM.

Har fixat cyanmod, men får testa med en annan kernel

Visa signatur

Processor: Intel i5 760 4013.75 Mhz | Nätagg: Cooler master GX-550w | Grafikkort: Evga GTX 760 DCII | Ramminne: 8gb ram(Corsair XMS3 DDR3 1600mhz | SSD Intel 330 series 120gb | Chassi: Cooler Master C, 690 Midi tower | Moderkort: Asus P7P55D-E LX | Kylning Crosair Hydro H-60