Ark: Survival Evolved officiell tråd!

Permalänk
Medlem

Ark: Survival Evolved officiell tråd!

Tyckte att vi kunde samla allt som har med detta spelet här att göra!

Tycker själv att spelet verkar otroligt bra och roligt, med stor variation av innehåll. Ni som vill läsa mer om spelet kan besöka http://playark.com/ eller på Steam store: http://store.steampowered.com/app/346110 .

Spelet släpptes som early-access den 2a Juni 2015.

Om spelet:

"As a man or woman stranded naked, freezing & starving on a mysterious island, you must hunt, harvest, craft items, grow crops, & build shelters to survive. Use skill and cunning to kill or tame & ride the Dinosaurs & primeval creatures roaming the land, & team up with hundreds of players or play locally!"

Spelet utvecklas av Studio Wildcard.

Trailer:

Älskar hur byggnaderna man kan bygga ser ut!

Här har ni en video när Lirik intervjuar Jesse Rapczak som är Creative Director på Studio Wildcard.

Kommer uppdatera denna posten med mer info som kommer eller som ni ger!

Ändrade info.
Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kanske även bör tilläggas att det är early access som startar 2 juni. Trailern tyckte jag såg väldigt intressant ut när den släpptes. Synd att man inte fått se något mer sen dess. Men jag lär nog köpa o testa om priset är ok och det INTE är månadskostnad(hör inte till ett earlyaccess spel).

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddog:

Kanske även bör tilläggas att det är early access som startar 2 juni. Trailern tyckte jag såg väldigt intressant ut när den släpptes. Synd att man inte fått se något mer sen dess. Men jag lär nog köpa o testa om priset är ok och det INTE är månadskostnad(hör inte till ett earlyaccess spel).

Ja såklart, lägger till det i originalpost!
Tyckte också den såg riktigt intressant ut, och vad jag har läst ska spelet kosta $25, vilket enligt steams kurser också blir 25€, men det återstår att se vad priset blir i slutändan!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot detta! Om de bara gör det bra och lyssnar på spelarna tror jag kommer detta spelet kommer bli riktigt stort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Ser verkligen fram emot detta! Om de bara gör det bra och lyssnar på spelarna tror jag kommer detta spelet kommer bli riktigt stort.

Jo precis vad jag tänker!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Väldigt taggad på detta spel, Hoppas dem bara lyssnar på spelarna precis som dem har skrivit att dem ska göra så kommer detta säkert bli hur bra som helst Taggad som bara den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zletch:

Väldigt taggad på detta spel, Hoppas dem bara lyssnar på spelarna precis som dem har skrivit att dem ska göra så kommer detta säkert bli hur bra som helst Taggad som bara den!

Jo hoppas dom gör det! Men det tror jag nog, det verkar lovande åtminstone (:

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Även om de inte väljer att lyssna på spelarna så säger de ju att man ska få modda spelet vilket gör att man kanske kan få servrar som blir precis som man vill. Vi kan ju alltid hoppas.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddog:

Även om de inte väljer att lyssna på spelarna så säger de ju att man ska få modda spelet vilket gör att man kanske kan få servrar som blir precis som man vill. Vi kan ju alltid hoppas.

Ja precis, känner att det kan bli ganska bra oavsett faktiskt!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har nu signat upp för Beta!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk

Här har ni när Lirik intervjuar Jesse Rapczak som är Creative Director
https://www.youtube.com/watch?v=u0UbLtLdoCU

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSnaggles:

Här har ni när Lirik intervjuar Jesse Rapczak som är Creative Director
https://www.youtube.com/watch?v=u0UbLtLdoCU

Yes, lägger till info i original post!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Personligen så är man inte den bästa varken på att motstå fräslelsen av det där nya, det nästa, det mer lovande, eller att lära sig utav gång på gång köpa Early Access till det ena eller det andra Survival spelet på Steam...

Så jag kommer troligtvis skaffa Early Access till detta också så fort det kommer ut, så jag kan nog rapportera hur bra det äventyret går och om det verkar som nått att ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

Personligen så är man inte den bästa varken på att motstå fräslelsen av det där nya, det nästa, det mer lovande, eller att lära sig utav gång på gång köpa Early Access till det ena eller det andra Survival spelet på Steam...

Så jag kommer troligtvis skaffa Early Access till detta också så fort det kommer ut, så jag kan nog rapportera hur bra det äventyret går och om det verkar som nått att ha.

Haha det är precis samma sak här... x)

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk

(Tillgänglig: Juni 2, 2015) och dom sa att Early Access skulle kosta 25 dollar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo, man får ju lite 'Stomping Land'-vibbar, men vem vet, det kanske görs någorlunda ordentligt den här gången.

I vanlig ordning kommer jag att vänta med att köpa spelet, blir nog till att kika lite när Lirik och grabbarna streamar det. Håller tummarna, varken mer eller mindre!

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem

På tisdag så !

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk

Lirik ska köra detta spel hela dagen idag sa han igår på streamen.
Tror dock inte det blir hela dagen men vi får se.
Han startar ju streamen kl 18

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSnaggles:

Lirik ska köra detta spel hela dagen idag sa han igår på streamen.
Tror dock inte det blir hela dagen men vi får se.
Han startar ju streamen kl 18

Hmm får ta och kolla det då! Tack!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSnaggles:

Lirik ska köra detta spel hela dagen idag sa han igår på streamen.
Tror dock inte det blir hela dagen men vi får se.
Han startar ju streamen kl 18

Länk till streamen?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Länk till streamen?

http://www.twitch.tv/lirik

Edit: runt kl 22.00 ska han streama ARK

Permalänk
Medlem

Här är en stream: http://www.twitch.tv/reverbgames

En eller två utvecklare är med via Skype och svarar på frågor from spelet från chatten.

Permalänk

Stog på Liriks twitter att han ska köra det idag oxå.
Får la se om han startar med det spelet eller inte..
Han brukar starta runt 18 tiden http://www.twitch.tv/lirik

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns andra som streamar as we speak. ex. http://www.twitch.tv/mrmoonshouse/
Det enda jag sitter o tittar på. Blir inte mycket jobb gjort idag.
Vad jag förstått så ska det gå att köpa spelet på steam vid 19.00 ikväll men blir väl förmodligen senare.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
SpelClockers

Slå till nu.
Om några år så har du en flådig bil med läder inredning o feta fälgar!
Vi slutför aldrig våra projekt men varför vänta ,betala nu och njut senare som vi säger i branschen.

Permalänk
Medlem

nån som tänker köra spelet idag det släpps inom 1 timma? Kollat på lirik på twitch-tv fått streaming "early" access och ser riktigt bra grafikmässigt men mycjket buggar och optimeringar behövs.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr rulle:

Slå till nu.
Om några år så har du en flådig bil med läder inredning o feta fälgar!
Vi slutför aldrig våra projekt men varför vänta ,betala nu och njut senare som vi säger i branschen.

https://bemanningsbloggen.files.wordpress.com/2010/10/bilfabrik_220264w.jpg

Otroligt irrelevant.
De som vill köra early-access gör det, de som inte vill det får väl hålla sig till spel som "officiellt släppts".

Skrivet av Netforce:

nån som tänker köra spelet idag det släpps inom 1 timma? Kollat på lirik på twitch-tv fått streaming "early" access och ser riktigt bra grafikmässigt men mycjket buggar och optimeringar behövs.

Får se hur det blir, men lutar nog åt att jag köper det (:

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mr rulle:

Slå till nu.
Om några år så har du en flådig bil med läder inredning o feta fälgar!
Vi slutför aldrig våra projekt men varför vänta ,betala nu och njut senare som vi säger i branschen.

https://bemanningsbloggen.files.wordpress.com/2010/10/bilfabrik_220264w.jpg

Kan du köra bilen under tiden?

I annat fall så finns det ingen relevans i jämförelsen.

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni då?

Bortsett från den låga FPSen så tycker jag att spelet verkar ha en bra potential att bli någonting.

Ett vettigt dinosauriespel som alla har väntat på är äntligen här

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Vad tycker ni då?

Bortsett från den låga FPSen så tycker jag att spelet verkar ha en bra potential att bli någonting.

Ett vettigt dinosauriespel som alla har väntat på är äntligen här

Jag gillar spelet, dom två största klagomålen jag har är som alla andra optimering av spelet, det känns oerhört sluggish, som att spela CS på 30 Hz skärm (Vet inte ens om det finns men ni förstår vad jag menar) man har liksom en slags delay på alla musrörelser man gör, vilket gör det oerhört svårt att vara träffsäker med vapnen i spelet.

Andra saken jag störde mig mycket på var att det inte fanns några officiella EU servrar vid release utan det kom ut ca 3 st officiella EU servrar dagen efter så om man var sugen på att lira på bra ping så fick man börja om igen en dag efter alla Americunts.