Headsetproblem efter uppgradering till Android 5

Permalänk
Medlem

Headsetproblem efter uppgradering till Android 5

Efter jag uppgraderade min telefon till 5.0.2 har jag noterat ett problem med mitt Bluetooth headset. Problemet är att ibland när jag ringer upp eller ska svara så vägrar ljudet höras i headsetet och hörs i luren istället. Även om jag då under samtalets gång försöker skifta till Bluetooth så händer ingenting trots att headsetet ser ut att vara korrekt kopplat och att jag exempelvis kan höra både musik och ljudbok utan problem i det.

Men om jag gör en helt ny parkoppling med headsetet fungerar det utmärkt igen, men senare kan det vid ett annat samtal plötsligt vara helt omöjligt att få samtalet att höras i headsetet förrän jag återigen gör en helt ny parkoppling. Jag kan ibland ändå höra själva kopplingspip i headsetet men den andra partens röst kommer ut ur telefonen istället för i headsetet.

Snälla, finns det någon som upplevt samma och vet vad det kan bero på? Det känns oerhört frustrerande att som nu behöva göra ny parkoppling dagligen för att vara säker på att headsetet ska fungera när jag behöver det.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Ifall någon annan skulle uppleva samma fenomen kan jag berätta att jag gav upp. Det blev så frustrerande att varje dag behöva para om headsetet (det var så lätt att glömma också) så jag gav upp och återställde min telefon till Android 4.4.4 och de senaste dagarna har allt fungerat helt perfekt igen!

Så min personliga slutsats är att Bluetooth i Android 5 tydligen inte trivs tillsammans med vissa headset. Märkte även att batteriet räckte lite längre igen efter återgång till 4.4.4 så det känns inte som om version 5 gav något positivt ändå.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)