Windows 7 Aktivitetsfält låser sig efter start.

Permalänk
Medlem

Windows 7 Aktivitetsfält låser sig efter start.

Hej kära sweclockare.

Har uppstått ett problem som håller på att göra mig gråhårig!

Utan förvarning har min dator börjat låsa aktivitetsfältet efter jag startar den. Detta påverkar även Chrome - kan inte interagera med adressfältet eller starta nya flikar eller något annat.

Har kollat runt på nätet efter lösningar med verkar inte hitta nått konkret - har precis formaterat datorn och problemet kvarstår.

Efter att datorn har startat upp så kan jag inte klicka på start-menyn, eller någon annanstans på aktivitetsfältet. Jag kan starta Chrome genom ikonen på skrivbordet - men kan som sagt inte klicka i adressfältet för att surfa vidare.

Efter att ha tryckt Ctrl-alt-del så funkar det - dock så måste jag klicka någonstans i ctrl+alt+del för att jag ska kunna klicka på något av alternativen. Efter att ha gjort detta så funkar aktivitetsfältet igen - dock ej chrome. Andra program som t.ex League of Legends vill heller inte starta.

Hoppas ni kan hjälpa mig!

Med vänlig hälsning

EDIT:

Nu har jag löst problemet.

Efter mycket sök på internet så hittade jag en som berättade att han hade haft detta problemet med en trådlös mus som han köp. En microsoft mus dessutom - efter att ha bytt mus funkar nu allt som det ska igen!