Permalänk

Ha dator långt bort.

Hejsan.
Jag fick för mig att jag ville ställa datorn bakom tvbänken och på så vis spara plats på skrivbordet och att den inte kommer höras lika bra.
Då tänkte jag dra en HDMI + en USB 3,0 kabel kopplad till en hub mer än så tror jag inte jag behöver vid skrivbordet.
HDMI kabel har jag redan en på 10meter liggande så det är löst, och usbhuben tänkte jag köra en sånhär http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...
+ denna kabeln http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...

I huben kommer Mus och tangentbord + eventuellt ett ljudkort sitta.
Kommer detta fungera bra eller är det något jag inte tänker på/ vet om?
Mvh Jonatan.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Entusiast

Har du provkört HDMI-kabeln? 10 meter är ju ungefär där det det kan bli trassel med signalen beroende på kvalité på kabel och hur stark signal grafikkortet skickar ut. Annars är det enda jag kan komma på att vissa ljudkort inte uppskattar USB 3.0 och en hub kan bråka lite extra beroende på om du kör massa annat. Just ljudkort kan vara gnälliga.

Fast allt sånt är ju enkelt att provköra utan att flytta datorn en centimeter. Bara att slänga in sladdarna och provköra en dag eller två så märker du hur det fungerar. Har du en gammal hub kan du ju provköra ljudkort, tangentbord och mus plus kanske ett USB-minner för säkerhetsskull så märker du rätt snabbt om ljudkortet får för sig att bråka.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Har du provkört HDMI-kabeln? 10 meter är ju ungefär där det det kan bli trassel med signalen beroende på kvalité på kabel och hur stark signal grafikkortet skickar ut. Annars är det enda jag kan komma på att vissa ljudkort inte uppskattar USB 3.0 och en hub kan bråka lite extra beroende på om du kör massa annat. Just ljudkort kan vara gnälliga.

Fast allt sånt är ju enkelt att provköra utan att flytta datorn en centimeter. Bara att slänga in sladdarna och provköra en dag eller två så märker du hur det fungerar. Har du en gammal hub kan du ju provköra ljudkort, tangentbord och mus plus kanske ett USB-minner för säkerhetsskull så märker du rätt snabbt om ljudkortet får för sig att bråka.

Tar o kopplar in kabeln nu för o se. Hub och ljudkort har jag dock inte inhandlat ännu, tror du det är säkrare att köra på 2,0 hub? Skulle jag behöva koppla in något som ska gå fort är det ju bara att gå till tvn.

Edit Jag får bild utan artefakter och liknande så jag antar kabeln duger?
Edit beställt lite billiga grejer på eBay återkommer med resultat:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb