Ansluta hårddisk till iPad Air 16 GB WiFi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Någonstans inom Svea Rikes gränser
Registrerad
Apr 2014

Ansluta hårddisk till iPad Air 16 GB WiFi

Hej!
Jag har en iPad Air WiFi 16 GB med iOS 8.1.2 som jag har en del appar på. Jag är ganska nyfiken på att ansluta en USB-hårddisk till iPaden och kunna spela upp videofiler i VLC från hårddisken, men jag vet inte hur jag ska göra.

Jag hittade två alternativ:
1. En Seagate Wireless som man anslöt till iPaden trådlöst och då den hade en egen app som man kunde använda som filhanterare så lät den väldigt intressant.
2. En vanligt USB-hårddisk som man anslöt med ett iPad Camera Kit då den skulle komma upp som en egen enhet i iFile. Dock krävde den att iPaden skulle vara ansluten till ett eluttag hela tiden då iPaden inte kunde leverera tillräckligt med ström till hårddisken samtidigt som den drev iPaden.

Vilket alternativ skulle ni tycka vore en bra idé?
Ett krav är att jag ska kunna spela upp filmer i VLC.

// sparkar_boll

"En wiskey förkortar livet med en kvart, en arbetsdag förkortar livet med åtta timmar"
- Lånad från cb99s signatur på Sweclockers forum

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002

För VLC på en iPad, inget av alternativen. Du måste föra över till VLC. Det är låsta iOS du har, inte android.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Är det inte enklare att strömma video till den i stället ?

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storstan
Registrerad
Dec 2003

Själv använder jag "Air Video Server HD" som jag tycker funkar väldigt bra. Mycket smidigt med fungerande textning osv. Provade runt 10 olika populära video streamers innan jag fastnade för denna.
Alla andra hade problem med någonting, speciellt med textningen när den ligger inbäddad i filen.

Men bäst är hur smidigt det funkar. Inga krångel bara köra igång och allt är klockrent.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Någonstans inom Svea Rikes gränser
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av mrqaffe:

Är det inte enklare att strömma video till den i stället ?

Nej, jag vill inte behöva vara ansluten till internet hela tiden.

"En wiskey förkortar livet med en kvart, en arbetsdag förkortar livet med åtta timmar"
- Lånad från cb99s signatur på Sweclockers forum

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av sparkar_boll:

Nej, jag vill inte behöva vara ansluten till internet hela tiden.

Jag menar strömma i lanet i stället för att böka med att ansluta en hdd till ipaden, inte att du ska vara internetansluten, du fixar alltså nån dlna server.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Infuse kanske funkar med den trådlösa disken, har tyvärr ingen trådlös disk så jag kan testa, men streamar i mellanåt från e. Nätverks dator till ipad till Apple TV