Ligger Dustin under lågvattten-gränsen?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Borås
Registrerad
Dec 2011

Ligger Dustin under lågvattten-gränsen?

Såg denna annons dyka upp på Swecklockers om ett pris på 2990 kr.

Klickar man på bilden kommer man till detta pris på 3499 kr.

Och med ganska stor möda och inköp av en SSD från Intel kan man komma undan 1120 kr billigare = 2379 kr för CPU.

Ärligt, tycker det är lågvattenmärke att det extraarbete det är att få rabatten inte kom med i bannern.

Höghastighetsfiber är livet :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Okt 2008

Men 2379:- stämmer ju inte med annonsen heller, så det kan ju inte rimligen varit så de har menat det?

Antar att de bara är klantarslen, som vanligt. Jag gillar inte Dustin (varken vid inköp till jobbet eller privat).

1800X, 1080 SLI, 4K

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Det är bara en annons som ligger kvar. Antingen fel på server sidan, felaktig cache-ning någonstans eller så har inte systemen hängt med.

Dustin hade den kampanjen för någon vecka sen och då kostade de 2990 i webbutiken utan "mail-in-Rebate".

Förekommer även på andra butikers annonser. Om detta händer får du gärna kontakta oss via kontaktformuläret längst ned på Sweclockers Hemsida.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007

Processorn har kostat 2990 kr hos Dustin sen den 8:e maj, men kampanjen slutade den 27:e enligt prisjakts historik. Så problemet är egentligen att reklamen borde ha slutat visas för några dagar sedan, men den kanske råkade visas lite för länge. Nu verkar den dock ha ersatts av annan reklam från Dustin om jag inte ser fel.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Borås
Registrerad
Dec 2011

Stämmer att den nu bytts ut.

Undra om priset 2379 kr genom att gå igenom cash back processen gäller, utan att även köpa en SSD, eller menar de att det kan bli ännu billigare om man kör på en SSD också?

Skrivet av DavidtheDoom:

Det är bara en annons som ligger kvar. Antingen fel på server sidan, felaktig cache-ning någonstans eller så har inte systemen hängt med.
Dustin hade den kampanjen för någon vecka sen och då kostade de 2990 i webbutiken utan "mail-in-Rebate".

Förekommer även på andra butikers annonser. Om detta händer får du gärna kontakta oss via kontaktformuläret längst ned på Sweclockers Hemsida.

Okej, men lite svårt att veta innan man kommer till annonsens ursprung. Och finns nog en och annan som är stressad och klickar på köp eller tror att varans pris är det som stod i bannern. Kommer givetvist följa ditt råd att anmäla i kontaktformuläret nästa gång om det blir en nästa gång. Ju fler av oss som håller uppsikt desto bättre.

Höghastighetsfiber är livet :)