Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

Razer kraken synapse

Tjenare, Har ett razer Kraken inkopplat och ska in i synapse och fixa lite men programmet kan inte hitta enheten.. vad har detta med o göra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
örebro
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av askmyrenn:

Tjenare, Har ett razer Kraken inkopplat och ska in i synapse och fixa lite men programmet kan inte hitta enheten.. vad har detta med o göra?

Kolla drivrutinerna, finns på deras hemsida

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005

@askmyrenn:

Mjukvaran funkar heller inte med min X41. Detta är rätt vanligt vad jag förstått.

Jag kör mina fläktar via moderkortets styrning via CPU -fläktsutaget och kör pumpen via chassifläktsuttaget på moderkortet. Så CPU fläkten skall alltså inte vara monterad enligt vad NZXT.

Kom ihåg att gå in I moderkortsinställningarna och sätt chassifläkten på max. Antingen om du har en inställning som heter "full" eller så får du manipulera fläktkurvan för chassifläkten (numera pumpen alltså) att ständigt gå på 100% oavsett vilken temperature det är på moderkortet.

Jävligt irriterande att de inte har så att det funkar då mitt bygge är väldigt kompakt och jobbigt att montera om fläktkablarna. Sedan blev jag tvungen att fixa en PWM splitter så jag kunde mata båda fläktarna på radiatorn.

Hoppas jag varit tydlig. Montera alltså allt som om du hade köpt en AIO kylare från ett annat märke än NZXT.... Fläktar till CPU på moderkort och pump till chassiefläkt som går på 12V konstant.

Annars gillar jag Kraken... Relativt tyst pump och bra prestanda.