Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höganäs,Skåne
Registrerad
Feb 2010

Lösa pumpkin keycaps.

Köpte dessa keycaps på Massdrop förra året: https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=...

Visade sig att keycapsen är för stora i "krysset", sätter du på capsen på switcharna å vänder upp å ner på t-bordet så ramlar capsen av.

Capsen har läggat å samlat damm ett bra tag nu men skulle gärna kunna använda dessa.

Hittade dessa på PMK: http://keyshop.pimpmykeyboard.com/products/inventory/key-lock..., skulle det funka att sätta på dessa på switcharna å på med capsen å hoppas på att dessa låser fast capsen.

Tack för hjälpen.

Ändring/tillägg i text.

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007

Nja, tveksamt att det skulle fungera, de är ju till för att hindra tangenter från att kunna tryckas ner, inte hålla fast dem. Standardlösningen är väl annars att bara lägga en liten bit plastfolie mellan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höganäs,Skåne
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av perost:

Nja, tveksamt att det skulle fungera, de är ju till för att hindra tangenter från att kunna tryckas ner, inte hålla fast dem. Standardlösningen är väl annars att bara lägga en liten bit plastfolie mellan.

Tack för svaret.

Jo, jag läste det på sidan, var bara jag som tog en "rövare".

Glömde att skriva att t-bordet har LEDs som används då å då.

Får se hur jag gör.

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Överallt
Registrerad
Sep 2005

Det är bara att riva loss en bit från en fryspåse och sen sätta över "krysset" på switchen, sedan på med din pumpkin keycap så kommer den sitta fint.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höganäs,Skåne
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av huttala:

Det är bara att riva loss en bit från en fryspåse och sen sätta över "krysset" på switchen, sedan på med din pumpkin keycap så kommer den sitta fint.

Tack för svaret.

Ska testa senare, det är 24st.

Edit: Funkar inte med fryspåse, finns en ny Pumpkin caps drop på Massdrop som jag joinade, problemet som jag beskrev här ska vara fixade.

Tillägg i text.