Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Avesta
Registrerad
Dec 2013

Steelseries Sensei RAW Problem

Min Steelseries Sensei Raw som jag har haft i ca 1,5 månad har börjat glappa. Lite då och då så slutar vänster kilcken att funka. Jag har satt på så att när knapparna aktiveras lyser den upp (Steelseries Loggan). När den slutar funka får jag lov att koppla in och ur USB kabeln. Det här började hända för ungefär 3 dagar sedan när jag var mitt i en cs match. Kan vara värt att notera att jag använder SteelSeries Engine 3. Är det något problem med USB kabeln? Upskattar svar
Mvh/ Noel

Desktop: i7 4790K | Be Quiet! Dark Rock 3 | Asus Z97-A | HyperX Savage 16GB 2400MHZ | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design R5 Window | WD Green 2TB | Kingston V300 120GB SSD |
Laptop: Acer Aspire V15 Nitro Black Edition

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2015

väldigt osannolikt att de skulle vara kabeln, antingen kan de vara problem med musen eller om de blivit något fel med USB portarna. Jag tycker du borde skicka en förfrågan till Steelseries support via https://support.steelseries.com/ för att se om dem har en bättre gissning.

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av anakin53453:

Min Steelseries Sensei Raw som jag har haft i ca 1,5 månad har börjat glappa. Lite då och då så slutar vänster kilcken att funka. Jag har satt på så att när knapparna aktiveras lyser den upp (Steelseries Loggan). När den slutar funka får jag lov att koppla in och ur USB kabeln. Det här började hända för ungefär 3 dagar sedan när jag var mitt i en cs match. Kan vara värt att notera att jag använder SteelSeries Engine 3. Är det något problem med USB kabeln? Upskattar svar
Mvh/ Noel

Jag kör utan SSE, upplevde att den fungerade väldigt dåligt med Win 8.1. Den misslyckades alltid med FW-uppdatering och trodde att jag förstört musen men lyckligtvis var det bara att dra ut den och koppla in den igen så vaknade den till liv. Skulle börja med att testa att byta USB-port, testa med både 2.0 och 3.0-portar om du har möjlighet.

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop