Permalänk
Medlem

Mus dör...?

Hej!

Min dator mus dör när jag spelar och surfar, när man har windows 8 så låter det typ "bllipp" när man ansluter något i någon av usb portarna.
Det kan hända när som helst, men oftast så kommer den tillbaka efter ett tag, då kan jag fortsätta använda den. Men ibland så låter ljudet som blir när man ansluter hela tiden och musen går inte att använda.

Jag har en MSI Kinzu V2 MSI Editidion och jag har provat med att ansluta tex laddnings sladden till telefonen, och då händer inget, då funkar det som vanligt.

Är det så att det löser sig med en ny datormus eller är sitter det i usb portarna på datorn?

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Musen kan ha gett upp, men börja felsök; pröva en annan usb port och kör in alla windowsuppdateringar.

Lillebror hade liknande problem och för han blev det att köpa ny mus!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexbert:

Musen kan ha gett upp, men börja felsök; pröva en annan usb port och kör in alla windowsuppdateringar.

Lillebror hade liknande problem och för han blev det att köpa ny mus!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har provat alla USB portar som finns, utom dem som tangentbordet sitter i, 2 st. Är det så det blir med billigare möss eller kan det bli med vilken som helst? Fick den när jag köpte min nuvarande dator för cirka 9 månader sen.

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------