Frågor om GoPro 4 - Hjälp skulle uppskattas! :)

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Feb 2015

Frågor om GoPro 4 - Hjälp skulle uppskattas! :)

Tjenare jag och några polare funderar på att köpa oss några GoPro's men vi började att fundera på några grejer om den.
Skulle vara härligt om någon som kände till mycket om kameran kunde svara på dessa enklare frågor!

Fråga 1:
Varför ska jag välja Black versionen om jag inte fokuserar på att filma i 4K kvalitet.

Fråga 2:
Hur bra är ljudet i kameran? Spelar den in ljud alls?

Fråga 3:
Silver versionen är väl vatten tät, betyder detta att den är designad bara för att ta enkla vatten stänk och spillo eller kan man helt enkelt ha med den tex när man badar och simma lite under vattnet?

Fråga 4:
Är det något jag ska tänka på när jag köper min GoPro och är det något extra tillägg som ni rekommenderar till den?

Tack till alla som försöker att besvara dessa frågor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2012

Jag är ingen expert men har lite tips åtminstone.

1.
Den största skillnaden är väl just att kunna filma i 4K30p så ska du filma i lägre upplösningar funkar silver minst lika bra.

2.
Ljudet är inte direkt en höjdare om jag får säga det själv = När den väl sitter i det vattentäta skalet så hör du ljud väldigt dåligt. Utan skal funkar det helt okej. Varvid de flesta gopro-videos är men musik istället. Så här kanske en extern mic kan vara kul att komplettera med emellanåt. Så tänkte jag göra i fortsättningen.

3.
Det funkar kanon att simma med den under vattnet då den är vattentät ner till 40m enligt GoPro.

4.
Våga använd den överallt. De tål väldigt mycket i sitt vattentäta skal. Jag har tappat från mc, bergsklättring o haft den i sand, vatten, lera osv. Brukar finnas lite paket på ebay med blandade fästen för en billig peng. "Chest mount" och "head strap" är mina favoriter. Ha kul o filma så mycket du kan

Best Regards
Robin Eriksson
Youtube
Threadripper :)