Diablo 2 Lod ladderfusk på nya laddern?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Apr 2011

Diablo 2 Lod ladderfusk på nya laddern?

Sitter och vakar över laddern då vi är ca 100st riktiga spelare som är med på listan varav 3 är mina.

sen är det 900 spambottar som ligger på övriga platser utsprida.

Men det som är jävligt förvånande.

Idag ligger en spelare vid namn rrrrrrrrrrrrrrrrrrreeeeeeeee eller något i den stilen etta på LVL 99.

Igår så låg den spelaren inte ens i närheten av LVL 97 tror den spelaren var 96 då.

Jag kör baalruns min 3 spelare per game väldigt ofta 8 då mina runs ändå är relativt populära. ca 2min per game. dygnet runt.

och ändå så är jag inte i närheten av den spelaren som nyss låg bakom mig. Så hur fan tar man sig från lvl 96~ till lvl 99 på en kväll. Förr vet jag att det gick men allt är patchat och ubertrist ger inte i närheten av den experience man behöver.

Mobo: X99-A II Cpu: 5820K Ram: 8x4GB DDR4 GPU1: Asus 1080Ti Strix OC GPU2: Asus 1080Ti Strix OC Psu: Evga G2 1300W SSD: 1TB

Skärm: Acer predator XB321HK 32" 4K G-Sync Dac: Pro-ject USB Box S Amp: Pro-ject Head Box S2 Hörlurar: DT 1770 Pro Ljudkort2:focusrite scarlett 2i2 Mic: Sontronics STC-3X Mus: Rival 700 Musmatta: Xtrfy Heaton Hard Pad Tangentbord: HP OEM USB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Apr 2011

Ändå ganska sjukt att kunna ta lvl 96 till 99 på en dag. även med den metoden.

Mobo: X99-A II Cpu: 5820K Ram: 8x4GB DDR4 GPU1: Asus 1080Ti Strix OC GPU2: Asus 1080Ti Strix OC Psu: Evga G2 1300W SSD: 1TB

Skärm: Acer predator XB321HK 32" 4K G-Sync Dac: Pro-ject USB Box S Amp: Pro-ject Head Box S2 Hörlurar: DT 1770 Pro Ljudkort2:focusrite scarlett 2i2 Mic: Sontronics STC-3X Mus: Rival 700 Musmatta: Xtrfy Heaton Hard Pad Tangentbord: HP OEM USB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Lordkiller:

Ändå ganska sjukt att kunna ta lvl 96 till 99 på en dag. även med den metoden.

Mjo men snittar man 10 sek per game så går det ganska fort endå.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Rillepille:

Mjo men snittar man 10 sek per game så går det ganska fort endå.

Fast då till frågan varför skulle man göra det besväret med en spammbot? Med ett namn som rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

aja jag får nöjja mig med 2-15e plats

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lite här och var
Registrerad
Sep 2008

Jag förstår inte videon, skulle du kunna förklara för mig?
Botten man följer får ju ingen exp?

Skickades från m.sweclockers.com

Dator: MSI Z77A-G45, i7 377k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Crucial M4 64GB, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, Dynavoice D-AMP + Magic S-4 EX

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Lordkiller:

Fast då till frågan varför skulle man göra det besväret med en spammbot? Med ett namn som rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

aja jag får nöjja mig med 2-15e plats

Mjoo, ajja de tär ju itne dåligt det heller

Skrivet av pjuppi:

Jag förstår inte videon, skulle du kunna förklara för mig?
Botten man följer får ju ingen exp?

Han hoppar imellan tps för att snabbare röra sig runt utan att behöva gå något, plockar en exp shrine och far till act 4 där dom dödar diablo. På den leveln han är på så tar det väldigt långt tid att gå upp i level, så på den där korta videon vi såg så kommer man inte se exp mätaren flytta sig något.

Man kan ju undra hur många bottar han kör för att kunna hoppa till nytt game var tionde sekund.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lite här och var
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Rillepille:

Mjoo, ajja de tär ju itne dåligt det heller

Han hoppar imellan tps för att snabbare röra sig runt utan att behöva gå något, plockar en exp shrine och far till act 4 där dom dödar diablo. På den leveln han är på så tar det väldigt långt tid att gå upp i level, så på den där korta videon vi såg så kommer man inte se exp mätaren flytta sig något.

Man kan ju undra hur många bottar han kör för att kunna hoppa till nytt game var tionde sekund.

Jaha okey, då är jag med. Ja han måste ju då ha ett par bottar i förväg då, så han slipper vänta på sigils samt diablo spawn.

Men känns som att man får mer exp av baalruns? Diablo körde man ju på låg level... Aja, det var ett tag sen jag körde med så

Dator: MSI Z77A-G45, i7 377k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Crucial M4 64GB, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, Dynavoice D-AMP + Magic S-4 EX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Nov 2005

Det jävliga är att om du kör mer än 20 games i timmen på en cd-key så kommer du bli restrictad för en period, repeterar du detta blir du restrictad ännu längre.
Sen finns där ip-begränsningar, max 5 anslutna klienter för en ip-adress.
Utöver det har de begränsningar för hur många games varje ip-adress får hoppa emellan.
Mängden ip-adresser och cd-keys som behövs för detta är enorm. Rätt saftig investering för att vara först till 99!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av pjuppi:

Jaha okey, då är jag med. Ja han måste ju då ha ett par bottar i förväg då, så han slipper vänta på sigils samt diablo spawn.

Men känns som att man får mer exp av baalruns? Diablo körde man ju på låg level... Aja, det var ett tag sen jag körde med så

Mjo, men mot slutet 97+ så får man mer exp av bossarna än minions. Han kör säkert bara Diablo för att det ska gå fortare, slippa vänta på wavesen som Baal spawnar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lite här och var
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Rillepille:

Mjo, men mot slutet 97+ så får man mer exp av bossarna än minions. Han kör säkert bara Diablo för att det ska gå fortare, slippa vänta på wavesen som Baal spawnar.

Jo, det är ju klart att det går fortare, men då stöter man istället på problemet som @Jaevel nämner

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011

Så du är sur för att någon fuskar bättre än du?

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
under en sten
Registrerad
Jan 2010

En bottare klagar över att nån annan bottar snabbare...

Gav upp D2 för nåt år sedan för alla bottar som förstört spelet...

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Rillepille:

Absolut vid lvl 96 får man ca 290K Exp per baalrun med baal inräknad.

vid lvl 98 får man ca 70K exp för samma sak.

Skrivet av pjuppi:

Jo, det är ju klart att det går fortare, men då stöter man istället på problemet som @Jaevel nämner

Absolut 10 sekunder per game 8 bottar. tar 200 sekunder så har de bränt genom 1 cdkey var dvs 8 cdkeys. då behöver varje bot ca 20 cdkeys av diablo 2 och 20 cdkeys av diablo 2 lod det blir då totalt 160 cdkey set och de billigaste kostar ca 5$ det blir $800 för kunna köra på detta sätt utan att få realmdown.

Skrivet av Heinel:

Så du är sur för att någon fuskar bättre än du?

Nej inte sur för 5 öre jag är mest förvånad över hur detta gått till då det verkar vara en spammbot.

Skrivet av mr_sQuinty:

En bottare klagar över att nån annan bottar snabbare...

Gav upp D2 för nåt år sedan för alla bottar som förstört spelet...

jag klagar inte alls. jag är förvånad över hur detta har gått till hur har man gjort detta för vilket sätt du än kan tänka dig är detta orealistiskt. och speciellt för en spammbot som spammar i spel eller levlar upp andra spammbottar.

Jag kör körde legit från start denna ladder och nådde relativt snabbt level 85. sen 89 då började jag få min gear. då blev det starta bot på 1 char. Då började jag spela nästa sen lät jag den hoppa på botten. Sen spelade jag nästa och lät den hoppa på botten.

Grejjen är att skapa Baalruns ensam ca 10'000 gånger blir väldigt tråkigt i längden bara för att bli level 99.

Och när man redan gjort Baalruns kanske 100'000 gånger över åren blir det otroligt tråkigt.

jag kör just nu en HC gubbe som är level 44 och är på diablo i normal. tro mig jag spelar väldigt mycket diablo både legit och med bot.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av pjuppi:

Det som ger mest XP vid den leveln är just Diablo och Baal (inte minions) men även Nihlathak, dock kör man inte den sista av förklarliga skäl (eller han kanske e nerfad nu för tiden, men när jag fortfarande körde var det lätt hänt att bli oneshottad och förlora massa XP )
Använde XP shrines och Diablo när vi tog första level 99 på LOD's första ladder också.

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.