Crossover 2795QHD, ny "flickerfree" koreaskärm

Permalänk

Verkar vara en riktigt intressant skärm detta. Synd att foten inte är så bra (Dell har riktigt bra fot till sin skärm, så man kan ställa höjden också).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Verkar vara en riktigt intressant skärm detta. Synd att foten inte är så bra (Dell har riktigt bra fot till sin skärm, så man kan ställa höjden också).

Sitter själv och sneglar lite på den. Bortsett från foten, ev ingångar och gsync/freesync om man vill ha det, så verkar den inte direkt sakna något.

Permalänk

@kronwalled: Jag med men det är svårt att köpa korea skärmar känns det som

Visa signatur

i5 6600k@Stock | Corsair H110i GTX | Asus Z170-A | Samsung EVO 250gb x3 | Fratcal Design Define S | 32GB DDR4 2666Mhz |Evga geforce gtx 1070 ftw

Permalänk
Medlem
Skrivet av jespergrund:

@kronwalled: Jag med men det är svårt att köpa korea skärmar känns det som

Japp, lite som att köpa Eldorado läsk trots mängder av rekommendationer. Inte "fanboi:ism" utan snarare någon skeptisk känsla som är svår att skaka av.

Permalänk

Nu fick jag äntligen hem min skärm.

Beställde den 25/1, sen gick den inte att spåra och igår dök den upp på Post Nords spårningssida.

Jag är ingen expert men helsike vilken skärm!

27 tum, ips, 1440p, 96hz, inga döda pixlar.

Fruktansvärt nöjd.

Visa signatur

Asus Z97A l Intel i5 4690 K @4,5 ghz l AMD R9 390 8G l Corsair Vengeance 8G l Crucial BX 100 250G l HDD 1 TB l Crossover 2710 IPS @96hz l OCZ 700W l

Permalänk
Medlem

@hakd: Tråden är relativt gammal nu och jag har sedan dess köpt en annan skärm, tack ändå!

Permalänk
Medlem

Jag ser att ni är rädda för tull. För 4-5 år sedan så handlades det mycket koreaskärmar (jag med) och då kom vi fram till att det inte är tull på skärmar. Jag har min Crossover kvar och är fortfarande nöjd.
Nu letar jag en till sambon så det kanske får bli en sån här.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Skrivet av f@boy:

Jag ser att ni är rädda för tull. För 4-5 år sedan så handlades det mycket koreaskärmar (jag med) och då kom vi fram till att det inte är tull på skärmar. Jag har min Crossover kvar och är fortfarande nöjd.
Nu letar jag en till sambon så det kanske får bli en sån här.

Inte tullavgift kanske, men moms tillkommer väl ändå om den nu "fastnar"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DirtyHandz:

Inte tullavgift kanske, men moms tillkommer väl ändå om den nu "fastnar"?

Moms och hanteringsavgifter, kan man åka på. Helt rätt.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Att den är "Flickerfree" genom att dimma backlight istället för att köra med strobe är något som jag undrar över. Innebär det att trick som Lightboost inte fungerar?

Permalänk
Medlem

Har fått hem min skärm nu. Är väl rätt nöjd så. Bilden är grym. Men måste säga att ni som vill ha en gamingskärm kanske ska köra på TN istället ändå. 100Hz+ är ju fint och så, men IPS är inte lika snabba på pixelresponsen. 100Hz ger inte lika mycket då.
Hittills inte sett någon IPS som är snabb nog för att dra nytta av höga uppdateringsfrekvenser.