Korrupt nerladdning via Steam?

Permalänk

Korrupt nerladdning via Steam?

Jag har precis byggt en ny dator som fyller med lite spel från bland annat Steam. Men mitt problem är att nerladdningarna avbryts hela tiden, så jag måste hela tiden sitta och passa dom och starta dom hela tiden. Sist köpte jag Wolfenstein: The old blood men så fort nerladdningen drar igång så får jag upp meddelande om att den avslutades pga av korrupt nerladdning.

Jag har provat att installera om steam på två olika hårddiskar, laddat ner nya steam.exe-filer och ominstallerat, stängt av datorn och låtit den ligga strömlös över natten, provat ändra nerladdningsland, stängt av antivirusskyddet men inget av detta har hjälpt överhuvudtaget. När jag går in på steams supportsida för att få hjälp så blir jag hänvisad till Betheseda och det känns som om dom inte kan hjälpa mig men jag har mailat dom också, men tänkte att jag provar här också.

Har ni stött på något liknande tidigare? Just det jag har windows 8.1 ska jag nämna. Samt att jag har både Origin samt Uplay och har inte haft några som helst problem att ladda ner spel genom dom klienterna. Det är alltså bara genom steam.

Har ni några tips?

Jag gick till mac för datorn skull och ps3/ps4 för spelens skull för många år sen för att jag tyckte att det var så mycket strul hela tiden och känner att jag inte gjort annat än försöka fixa fel och småskit hela tiden sen jag byggde datorn i torsdags.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic EVO, Seasonic Focus GX 850 W , Asus ROG Strix Z370-F, Intel i9 9900K, custom vattenkylning med distroplate, Team Group Xtreme ARGB 32 GB (4000 Mhz), Gainward Geforce RTX 3080 Phantom

Permalänk
Medlem

Har du frågat steam om problemet?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Jag ville ha support men blev skickad till Bethesedas support-sida. Jag kanske gjorde fel någonstans i steam när jag ville ha support =S.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic EVO, Seasonic Focus GX 850 W , Asus ROG Strix Z370-F, Intel i9 9900K, custom vattenkylning med distroplate, Team Group Xtreme ARGB 32 GB (4000 Mhz), Gainward Geforce RTX 3080 Phantom

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreashalestorm:

Jag ville ha support men blev skickad till Bethesedas support-sida. Jag kanske gjorde fel någonstans i steam när jag ville ha support =S.

Eller för att valve inte ville ta på sig skulden. Är det bara det spelet som strular på steam? Jag har haft problem i nätverket med korrupta filer när jag flyttade filerna mellan datorerna. Vet inte om det hade med överklockningen att göra, men nu funkar det i alla fall. Inte ett program gick att starta. Kommer inte ihåg vad som var felet tyvärr

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Spelen fungerar när jag väl får ner dom. Provade att byta antivirus program, nu kan jag i alla fall ladda ner i 3 minuter innan det stängs ner. Har inte provat att köra med nätverkskabel dock, har ingen som är så lång. Men det borde det inte vara heller då dom andra spelet gick att ladda ner, bara Wolfenstein som är strulig.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic EVO, Seasonic Focus GX 850 W , Asus ROG Strix Z370-F, Intel i9 9900K, custom vattenkylning med distroplate, Team Group Xtreme ARGB 32 GB (4000 Mhz), Gainward Geforce RTX 3080 Phantom

Permalänk
Testpilot

Postar lite olika saker från andra forum här nu;

"Uncheck Read-only in steam folder properties. C:/ProgramFiles/steam and if your steamlibrary and steams Apps is in another storagedrive do the same."

"After changing my Router and re-installing Windows 8 all my downloads worked as usual, not sure which one did the fix"

"I removed my USB-Wifi and used a Ethernet cable instead, working properly now"

"Throttle the connection to a maximum of 1mbs"

"Uninstall all Anti-virus software and disable Windows Firewall, download all your games - Re-activate Firewall and re-install antivirus"

Sedan kan du testa att stänga av alla saker(processer) som listas här, som kan orsaka problem med nedladdning;
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=9828-SFLZ...

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

phoenixdiscple:

Nu har jag provat allt utan framgång förutom att köra med nätverkskabel då jag inte har någon som är tillräckligt lång. Det skumma är dock att jag har ju kunnat ladda ner andra spel från steam utan problem och från Origin samt Uplay. Men jag får testa med nätverkskabel imorgon.

Tack än så länge för er hjälp.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic EVO, Seasonic Focus GX 850 W , Asus ROG Strix Z370-F, Intel i9 9900K, custom vattenkylning med distroplate, Team Group Xtreme ARGB 32 GB (4000 Mhz), Gainward Geforce RTX 3080 Phantom

Permalänk
Testpilot
Skrivet av andreashalestorm:

phoenixdiscple:

Nu har jag provat allt utan framgång förutom att köra med nätverkskabel då jag inte har någon som är tillräckligt lång. Det skumma är dock att jag har ju kunnat ladda ner andra spel från steam utan problem och från Origin samt Uplay. Men jag får testa med nätverkskabel imorgon.

Tack än så länge för er hjälp.

Hmm, ytterst märkligt beteende måste jag säga

Har haft problem med Steam en handfull gånger genom de 7 åren jag haft det, och alla har löst sig självt genom tiden (antar att det varit på Steams sida). Tyvärr har jag helt slut på idéer och googlande för tillfället, förhoppningsvis kan någon annan kliva in med mer expertis

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >