Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Låga FPS

Jag har börjat få lite låga fås i spel. Vet någon vad man ska uppgradera i datorn för att få högre FPS?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.0.1
Registrerad
Jul 2007

Kan ju vara en fördel att säga vilka delar du har just nu..
Processorn och grafikkortet utgör det mesta dock.

6700k @ 4.8GHz . 16GB @ 2666MHz . x2 1070 @ 2150/4600
360+240 rad custom loop
Flickr 500px

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011

Som sagt: alldeles för lite information. Vilken processor, grafikkort och hur mycket minne har du nu? Vilka spel har du problem med?

Mobo MSI Z97 Gaming 5 CPU Intel i7 4790k: 4,6 Ghz @ 1,27v RAM Corsair Vengange Pro 16GB @ 2400MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av solomon:

Kan ju vara en fördel att säga vilka delar du har just nu..
Processorn och grafikkortet utgör det mesta dock.

Jag vet inte riktigt vad jag har men jag tror det var NIVADA Geforce GT 650 grafik kort och Intel core i5 2,50 GHz processor.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av leftthegan:

Jag har börjat få lite låga fås i spel. Vet någon vad man ska uppgradera i datorn för att få högre FPS?

Hur mycket RAM har du då?

i5 3570k @ 4,4 // Hyper 212 EVO // Zotac 980ti Amp Edition // 16GB HyperX DDR3 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av Jonny Myran:

Hur mycket RAM har du då?

8 GB RAM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av leftthegan:

Definiera "börjat få". Har du problem med nya spel eller har du börjat få problem med gamla spel som funkade bra tidigare? Ditt grafikkort är ingen höjdare precis. Skulle börja med att byta det om det mest är nyare spel du har problem med.

Idioter förbokar datorspel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av leftthegan:

Jag vet inte riktigt vad jag har men jag tror det var NIVADA Geforce GT 650 grafik kort och Intel core i5 2,50 GHz processor.

Ladda ner detta program CPU Z http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html Där kan du se vad du har för grafikkort, processor, moderkort och hur mycket ramminne som finns i datorn

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av leftthegan:

Med det och 8GB ram är det nästan garanterat grafikkortet som är den svagaste länken.

Mobo MSI Z97 Gaming 5 CPU Intel i7 4790k: 4,6 Ghz @ 1,27v RAM Corsair Vengange Pro 16GB @ 2400MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A