"Steam Support has suspended this account." [LÖST]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orussia
Registrerad
Jun 2012

"Steam Support has suspended this account." [LÖST]

Hej,

Ja, har precis installerat Windows 10 TP på nytt och installerade Steam och försökte logga in men fick detta:

Ja, har ju gjort ticket och lagt till "Proof of Ownership" men har ju haft att göra med Steam Support vid tidigare tillfällen och då har man ju vart glad om de svarat inom 2 veckor och då inte börjar prata Tyska mitt i allt (Har hänt för mig en gång)

Så det jag undrar från er andra som har fått detta någon gång är hur länge det tar ungefär att få svar på detta? Är det prioriterat satt man får ett svar inom några timmar / någon dag eller måste man vänta flera veckor bara för att spela? Finns det kanske någonting annat man kan göra för att skynda på processen?

Tacksam för svar/hjälp!

Chassi: Fractal Design Define R4 CPU: AMD Ryzen 1600
Ram: Corsair 3000MHz 16GB Moderkort: Asus Prime B350
Disk: Samsung 850 256GB SSD Grafikkort: Gigabyte GTX 780 Windforce OC
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 Evo PSU: EVGA Supernova G3 750W
Skärm: BenQ 24" LED XL2420T OS: Windows 10 Home 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av SanyaIV:

Hej,

Ja, har precis installerat Windows 10 TP på nytt och installerade Steam och försökte logga in men fick detta:
https://i.imgur.com/uFKnPWh.png

Ja, har ju gjort ticket och lagt till "Proof of Ownership" men har ju haft att göra med Steam Support vid tidigare tillfällen och då har man ju vart glad om de svarat inom 2 veckor och då inte börjar prata Tyska mitt i allt (Har hänt för mig en gång)

Så det jag undrar från er andra som har fått detta någon gång är hur länge det tar ungefär att få svar på detta? Är det prioriterat satt man får ett svar inom några timmar / någon dag eller måste man vänta flera veckor bara för att spela? Finns det kanske någonting annat man kan göra för att skynda på processen?

Tacksam för svar/hjälp!

Går det att ringa dom eller är det bara mail som gäller?

[Workstation] [i7 3770K | Sabertooth Z77 | EVGA GTX 1080 SC WC | AX1200 | 16GB DDR3 | 1TB 850 Evo]
[Server/NAS] [ESXi] [Xeon E3-1275 V3 | Silverstone DS380 | 16GB DDR3 ECC | 8 x WD RED 3TB | LSI MEGARAID 9271-8I]
[Bärbar] [Macbook Pro Retina 15 2017 | 1TB SSD | 16GB Ram]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2011

Tror att det är endast mail som gäller. Steam har notoriskt dålig kundtjänst och det kan ta veckor innan man får svar i sina ärenden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orussia
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av wRRM:

Går det att ringa dom eller är det bara mail som gäller?

Går tyvärr inte att ringa vad jag kan se, länken går vidare till Steam Support där jag antingen får göra nytt Support konto eller logga in med gammalt, loggade in med gammalt och där finns det bara att göra en ticket vilket jag gjort.

Bra idé dock.

Skrivet av snigeljavel:

Tror att det är endast mail som gäller. Steam har notoriskt dålig kundtjänst och det kan ta veckor innan man får svar i sina ärenden.

Jo det är sant, men hoppas på att total utfrysning från kontot har en någorlunda högre prio då jag ej kan använda mitt Steam konto alls nu, kan inte ens chatta med mina vänner som jag bara har på Steam. =/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orussia
Registrerad
Jun 2012

Konstigt, testade att installera på min laptop och där fungerar det, bara på nyinstallationen av Windows 10 TP 10130 på min stationära dator som det inte fungerar, någon annan med Windows 10 TP 10130 som kan logga in?

Edit: WOW Jag är så korkad, på Spotify har jag en variation på mitt användarnamn till Steam, försökte använda det till Steam, därför det inte funkade... <_< Problem solved.