Z1 död - vill inte starta

Permalänk
Medlem

Z1 död - vill inte starta

Hej!

Min brorsas Z1 är helt död. Tydligen är det ett vanligt fel och det finns många olika potentiella fixar för att starta upp mobilen, men av alla lösningar vi har hittat och testat så har ingen fungerat än så länge. De lösningar vi testat hittills är dessa:
* Hålla in power + volym upp/ner
* Hålla in volym ner och sätta in i dator
* Hard reset med en röd knapp på insidan av simkortet
* (Testar just nu) Ladda upp den så mycket som möjligt och sen försöka starta den

Mer information om enheten i sig är att notifikations-lampan lyser rött när den laddar via dator eller väggadapter, samt som jag upptäckte men som min bror hävdar "alltid har varit så" är att powerknappen är helt intryckt och ger ingen som helst feedback när man trycker på den, den känns mao helt fast.
Enheten har alltså bara dött plötsligt, han har inte gjort något särskilt och är säker på att batterinivån var godkänd.

Är det någon som haft samma problem? Och i så fall, hur har ni löst det? Vi väntar just nu på att enheten ska laddas klart till 100% och se ifall något fungerar då.

Tack på förhand för svar, särskilt snabba sådana!

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Nu senare idag när vi låtit den ladda och min bror + min pappa försökt ett tag så vill den fortfarande inte fungera. De verkar som att det är batteriet, men om någon vet mer så vore det perfekt ifall ni kunde dela med er

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Låter som det är powerknappen som fastnat inne, prova pilla ut den med en nål eller nåt kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Låter som det är powerknappen som fastnat inne, prova pilla ut den med en nål eller nåt kanske.

Jag är nästan helt säker på det med. Inväntar fel svar för att se vad det kan vara, då det är massa andra kunder som råkat ut för samma utan att nämna powerknappen.

De enda tecknen på liv förutom den röda lampan är när den har stängt av sig helt, då har vi fått upp en batteriindikator när laddaren är i, och igår strula den och sa att det först var 30% för att sedan dyka ner till 0% på väldigt kort tid. När vi sedan testa att starta upp den därifrån så blinkade en vit lampa till, vibrerade och sen var den död igen.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Min brorsas Z1 är helt död. Tydligen är det ett vanligt fel och det finns många olika potentiella fixar för att starta upp mobilen, men av alla lösningar vi har hittat och testat så har ingen fungerat än så länge.

Det är nog inte speciellt vanligt. Sen är symptomet död telefon inte liktydigt med att det alltid är samma felorsak.

Skrivet av vompen:

De lösningar vi testat hittills är dessa:

* Hålla in power + volym upp/ner
* Hålla in volym ner och sätta in i dator
* Hard reset med en röd knapp på insidan av simkortet
* (Testar just nu) Ladda upp den så mycket som möjligt och sen försöka starta den

Att hålla inne Power + Volym Upp under en längre tid är detsamma som en reset. När man gör det så märks det när telefonen gör reset genom att den vibrerar till lite kort.

Skrivet av vompen:

Mer information om enheten i sig är att notifikations-lampan lyser rött när den laddar via dator eller väggadapter, samt som jag upptäckte men som min bror hävdar "alltid har varit så" är att powerknappen är helt intryckt och ger ingen som helst feedback när man trycker på den, den känns mao helt fast.

Powerknappen ska ha taktil feedback. Om den alltid varit stum så borde din bror utnyttjat garantin när telefonen var ny. Dessvärre kan det nog vara svårt att försöka få det på garantin nu. Att den röda lampan lyser är normalt när man laddar.

Prova att ladda telefonen med den väggadapter som följde med. Om jag inte missminner mig så ska den vara 5V 1,5A (1500mA). Om ni inte har kvar den så se till att ladda med en adapter som ger minst 1,5A. Använd också original USB kabeln eller en kort USB kabel av bra kvalitet. Ni kan också prova att ladda telefonen i dockan om ni har en sån. Försök ladda telefonen fullt och när ni försöker starta den så gör ni det med laddaren inkopplad.

En fråga: Är baksidan helt plan? Dvs om du lägger telefonen på ett platt underlag, ligger den då platt mot underlaget eller går den lätt att "snurra runt". Ett symptom på kasst batteri är att det svullnar och då får det inte riktigt plats och bakstycket kan då få en lätt böjd form. Jag har faktiskt sett en telefon där bakstycket lossnade pga av att batteriet svällt.

Skrivet av vompen:

Enheten har alltså bara dött plötsligt, han har inte gjort något särskilt och är säker på att batterinivån var godkänd.

Att den dött eller laddat ur sig helt plötsligt kan ju bero på flera andra orsaker än att batteriet är kasst, t.ex. en app som hängt sig.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Det är nog inte speciellt vanligt. Sen är symptomet död telefon inte liktydigt med att det alltid är samma felorsak.
Vad vi har läst på nätet så är det tydligen vanligt. Började redan med Z 2011 (finns en nyhet om det på swedroid) att mobiler plötsligt dog, och hela kommentatorsfältet är fyllt med Z och Z1-användare som beskriver liknande och ibland samma symtom/fel som min brors.

Att hålla inne Power + Volym Upp under en längre tid är detsamma som en reset. När man gör det så märks det när telefonen gör reset genom att den vibrerar till lite kort.
Japp vi vet, även röda knappen i simkorts-fickan är en sådan knapp. Vi har fått den att vibrera men det händer ingenting efteråt.

Powerknappen ska ha taktil feedback. Om den alltid varit stum så borde din bror utnyttjat garantin när telefonen var ny. Dessvärre kan det nog vara svårt att försöka få det på garantin nu. Att den röda lampan lyser är normalt när man laddar.
Ska se över detta, men han säger att "den alltid varit sådan" och det har ju inte varit problem innan.

Prova att ladda telefonen med den väggadapter som följde med. Om jag inte missminner mig så ska den vara 5V 1,5A (1500mA). Om ni inte har kvar den så se till att ladda med en adapter som ger minst 1,5A. Använd också original USB kabeln eller en kort USB kabel av bra kvalitet. Ni kan också prova att ladda telefonen i dockan om ni har en sån. Försök ladda telefonen fullt och när ni försöker starta den så gör ni det med laddaren inkopplad.
Vi har testat att ladda med min 2A-laddare som jag fick med min S6 och det är samma visa, den lyser/blinkar rött men det går inte att starta eller så.

En fråga: Är baksidan helt plan? Dvs om du lägger telefonen på ett platt underlag, ligger den då platt mot underlaget eller går den lätt att "snurra runt". Ett symptom på kasst batteri är att det svullnar och då får det inte riktigt plats och bakstycket kan då få en lätt böjd form. Jag har faktiskt sett en telefon där bakstycket lossnade pga av att batteriet svällt.
Testade precis och kollade även på den. Den är en aning "böjd", men det är så lite som någon millimeter. Batteriet kanske är svullet ändå? Däremot så är det ju inte så allvarligt så man ser det direkt eller att baksidan poppar ut.

Att den dött eller laddat ur sig helt plötsligt kan ju bero på flera andra orsaker än att batteriet är kasst, t.ex. en app som hängt sig.

Absolut kan det vara så, det är därför jag söker efter fler svar. Dock verkar den inte starta över huvud taget, oavsett vad man testar. Vi ska försöka hitta kvittot och skicka tillbaka på garanti, för det är uppenbarligen inte något fel han själv orsakat.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Absolut kan det vara så, det är därför jag söker efter fler svar. Dock verkar den inte starta över huvud taget, oavsett vad man testar. Vi ska försöka hitta kvittot och skicka tillbaka på garanti, för det är uppenbarligen inte något fel han själv orsakat.

Nu blir det lite rörigt eftersom jag svarar på det inlägg där du blandade ihop din text med min, men så kan det vara

Även om du har provat med din Samsungladdare så är det en ide att prova med originalladdaren. Inte för att jag tror att det gör någon skillnad, men det tar inte så lång tid att prova.

När ni laddar telefonen, får ni då upp batteriladdningsanimationen? Dvs först laddar telefonen och efter en stund bootar den upp lite halvt och visar en stor batteriladdningsanimation? Om ni får det så ska det inte ta mer än typ 2-2,5 timmar att ladda batteriet fullt (efter det att ikonen/animationen syns). Om batteriet är helt urladdat kan det ta en en ganska lång stund innan animationen kommer igång.

Om bakstycket inte plant så är aningen ramen böjd eller så har batteriet svällt. Om batteriet svällt så borde kanterna vara raka och fina men "mitten" på bakstycket svullar ut. Om kanterna inte är raka så är ramen böjd (t.ex. genom att man suttit med telefonen i bakfickan). I det första fallet skulle jag försöka med garanti.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv

Min fars Z1 har vääldigt konstigt batteri.
När den har ungefär 30% eller mindre, så kan den stänga av sig utan förvarning!
Vilket resulterade i att han fick köpa ett portabelt batteri så han kan ladda mobilen när han är på jobb.
Hade din bror samma problem?
Misstänker batteriet har dålig kontakt, utslitet batteri, han har haft mobilen ett år +-

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jojjeofc:

Min fars Z1 har vääldigt konstigt batteri.
När den har ungefär 30% eller mindre, så kan den stänga av sig utan förvarning!
Vilket resulterade i att han fick köpa ett portabelt batteri så han kan ladda mobilen när han är på jobb.
Hade din bror samma problem?
Misstänker batteriet har dålig kontakt, utslitet batteri, han har haft mobilen ett år +-

Lithium polymer -batterier beter sig så här när de är utslitna och behöver bytas. Skaffa ett nytt batteri.
Förslag:
http://www.batteriexperten.com/sv/artiklar/batterier/mobilbat...
(Sony sorteras under samma rubrik som "Sony Ericsson")

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeofc:

Min fars Z1 har vääldigt konstigt batteri.
När den har ungefär 30% eller mindre, så kan den stänga av sig utan förvarning!
Vilket resulterade i att han fick köpa ett portabelt batteri så han kan ladda mobilen när han är på jobb.
Hade din bror samma problem?
Misstänker batteriet har dålig kontakt, utslitet batteri, han har haft mobilen ett år +-

Jag skulle ha lämnat in telefonen på garanti. Batteriet är ej utbytbart och ska definitivt hålla mer än ett år.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Agile:

Låter som det är powerknappen som fastnat inne, prova pilla ut den med en nål eller nåt kanske.

Då borde man kunna starta om telefonen genom att ta ur och sätta tillbaka batteriet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hurtigbullen:

Jag skulle ha lämnat in telefonen på garanti. Batteriet är ej utbytbart och ska definitivt hålla mer än ett år.

Ej utbytbart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Lithium polymer -batterier beter sig så här när de är utslitna och behöver bytas. Skaffa ett nytt batteri.
Förslag:
http://www.batteriexperten.com/sv/artiklar/batterier/mobilbat...
(Sony sorteras under samma rubrik som "Sony Ericsson")

Batteriet på Z1 är ej tänkt att bytas av kund utan är inbyggt i telefonen. I princip borde alla telefoner på marknaden ha fabriksgaranti kvar (2 år tror jag det är på Z1) och telefonen lanserades väl i september 2013. Om man öppnar telefonen själv så förverkar man garantin.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Jag borde preciserat mig bättre. Ej tänkt att bytas av kund.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Då borde man kunna starta om telefonen genom att ta ur och sätta tillbaka batteriet.

Vet du hur man öppnar en Z1?

Det är inget jag rekommenderar att man ska pyssla med om man vill ha sin garanti kvar:
https://www.youtube.com/watch?v=SvJKVxfKqFc

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hurtigbullen:

Jag skulle ha lämnat in telefonen på garanti. Batteriet är ej utbytbart och ska definitivt hålla mer än ett år.

Tack för all hjälp grabbar!
Då var det som jag misstänkte,
Får övertala han att lämna in den!
Lite svårt att göra det över längre perioder i med att han är företagsägare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Då borde man kunna starta om telefonen genom att ta ur och sätta tillbaka batteriet.

Javisst kan man göra det, inte så smidigt dock.

Skrivet av jojjeofc:

Tack för all hjälp grabbar!
Då var det som jag misstänkte,
Får övertala han att lämna in den!
Lite svårt att göra det över längre perioder i med att han är företagsägare.

Kanske dags att uppgradera gamla luren då om den är så viktig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Agile:

Javisst kan man göra det, inte så smidigt dock.

Kanske dags att uppgradera gamla luren då om den är så viktig.

Sa exakt samma sak..
Men iochmed att han bara har haft den ett år så väntar han gärna tills bindningstiden är slut.
Men ja, som vanligt köper han tekniska saker utan att rådfråga mig först,
Vet inte ifall det var Sony Z1 eller vardagsrums datorn han gav 8k för från media markt som är mest värdelös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Nu blir det lite rörigt eftersom jag svarar på det inlägg där du blandade ihop din text med min, men så kan det vara

Även om du har provat med din Samsungladdare så är det en ide att prova med originalladdaren. Inte för att jag tror att det gör någon skillnad, men det tar inte så lång tid att prova.

När ni laddar telefonen, får ni då upp batteriladdningsanimationen? Dvs först laddar telefonen och efter en stund bootar den upp lite halvt och visar en stor batteriladdningsanimation? Om ni får det så ska det inte ta mer än typ 2-2,5 timmar att ladda batteriet fullt (efter det att ikonen/animationen syns). Om batteriet är helt urladdat kan det ta en en ganska lång stund innan animationen kommer igång.

Om bakstycket inte plant så är aningen ramen böjd eller så har batteriet svällt. Om batteriet svällt så borde kanterna vara raka och fina men "mitten" på bakstycket svullar ut. Om kanterna inte är raka så är ramen böjd (t.ex. genom att man suttit med telefonen i bakfickan). I det första fallet skulle jag försöka med garanti.

Oops, sånt som händer hehe Vi provade min Samsung-laddare eftersom att den är på 2A Vad jag vet så fick vi upp batteriikonen någon gång, men den försvann så fort vi försökte starta mobilen och då dog den igen. Dessutom, när batteriikonen dök upp så var den på 0% i flera minuter.
Nu har min bror dock åkt ut till ElGiganten och förhoppningsvis kan de skicka in den på garanti därifrån så han får en ny.

Skrivet av jojjeofc:

Min fars Z1 har vääldigt konstigt batteri.
När den har ungefär 30% eller mindre, så kan den stänga av sig utan förvarning!
Vilket resulterade i att han fick köpa ett portabelt batteri så han kan ladda mobilen när han är på jobb.
Hade din bror samma problem?
Misstänker batteriet har dålig kontakt, utslitet batteri, han har haft mobilen ett år +-

Jag tror faktiskt det. Kan inte bekräfta det till 100% men jag har läst lite om det där och det är tydligen någon gräns mellan 20-30% batteri som gäller, sen kan mobilen dö bara sådär. Däremot vet jag att batteriet gick från 30% till 0 på bara någon minut när den hade laddat...

Skrivet av SysGhost:

Lithium polymer -batterier beter sig så här när de är utslitna och behöver bytas. Skaffa ett nytt batteri.
Förslag:
http://www.batteriexperten.com/sv/artiklar/batterier/mobilbat...
(Sony sorteras under samma rubrik som "Sony Ericsson")

Självklart blir batterier dåliga samt att mobiltillverkare kan skicka med dåliga batterier ibland *host* Samsung S4 *host*, men ett mobilbatteri bör ju inte bli dåligt på 10 månader? Förutsatt då att han inte fick ett gammalt batteri i sin mobil...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Kan meddela som så nu att vi var på en reparations-firma här i stan och de kunde/ville inte göra någon reparation på något som var köpt i en annan affär än deras egna, oavsett om det var garanti eller ej samt ifall de fick betalt eller ej.
Så nu har min bror letat fram kvittot för mobilen och dragit till ElGiganten och förhoppningsvis kan han lämna in den där så de antingen kan skicka den på service eller byta ut den direkt.

Tack iaf allihopa för era svar och stories! Min bror har nu i efterhand inte blivit så sugen på Z-serien efter detta och läst om alla som haft problem med dem...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Entusiast
Skrivet av vompen:

Självklart blir batterier dåliga samt att mobiltillverkare kan skicka med dåliga batterier ibland *host* Samsung S4 *host*, men ett mobilbatteri bör ju inte bli dåligt på 10 månader? Förutsatt då att han inte fick ett gammalt batteri i sin mobil...

Det kan hända, och tillverkarna lär göra vad de kan för att hålla livslängden på batteriet så kort som möjligt. Det garanterar att kunden köper en ny mobil. Samsung är extra duktiga på detta. Har en rätt stor hög med svullna Samsung LiPo-batterier av allehanda modeller.

Ibland händer det att batteriet fallerar liiite tidigare än vad tillverkaren hade räknat med, och det faller då inom garantitiden.
Men...
Tillverkarna ser det som en god affär om de håller falleringstiden så kort det går, och accepterar att de får några procent som fallerar inom garantitiden, så länge majoriteten fallerar precis utanför garantitiden.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Nu har min bror dock åkt ut till ElGiganten och förhoppningsvis kan de skicka in den på garanti därifrån så han får en ny.

Hoppas det löser sig!

Skrivet av vompen:

Självklart blir batterier dåliga samt att mobiltillverkare kan skicka med dåliga batterier ibland *host* Samsung S4 *host*, men ett mobilbatteri bör ju inte bli dåligt på 10 månader? Förutsatt då att han inte fick ett gammalt batteri i sin mobil...

Alla tillverkare kan ju ha måndagsexemplar eller råka ut för någon defekt i någon komponent. Till min S3 mini så höll första batteriet knappt ett år innan det svällde, men batteri nr 2 funkar utan anmärkning och jag använder den telefonen dagligen. Sen har sambon och jag varsin Z1 sen 1,5 år tillbaka och batteritiden är fortfarande riktigt bra i dom.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Det kan hända, och tillverkarna lär göra vad de kan för att hålla livslängden på batteriet så kort som möjligt. Det garanterar att kunden köper en ny mobil. Samsung är extra duktiga på detta. Har en rätt stor hög med svullna Samsung LiPo-batterier av allehanda modeller.

Ibland händer det att batteriet fallerar liiite tidigare än vad tillverkaren hade räknat med, och det faller då inom garantitiden.
Men...
Tillverkarna ser det som en god affär om de håller falleringstiden så kort det går, och accepterar att de får några procent som fallerar inom garantitiden, så länge majoriteten fallerar precis utanför garantitiden.

Precis, fulspel är vad det är. Men men, eftersom att han själv inte har gjort något med enheten så bör det ju gå på garantin.

Skrivet av Hurtigbullen:

Hoppas det löser sig!

Alla tillverkare kan ju ha måndagsexemplar eller råka ut för någon defekt i någon komponent. Till min S3 mini så höll första batteriet knappt ett år innan det svällde, men batteri nr 2 funkar utan anmärkning och jag använder den telefonen dagligen. Sen har sambon och jag varsin Z1 sen 1,5 år tillbaka och batteritiden är fortfarande riktigt bra i dom.

Absolut är det så, men jag kommer ihåg att just S4-releasen var allt annat än smärtfri på just denna punkt. Var ju hur många som helst som precis hade köpt sin S4 och fick svullna batterier redan första veckan typ. Det var typ första batchen eller något som Samsung skickade ut som hade så dåliga batterier, men de ordnade sig rätt snabbt.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Fick lämna in min nyligen.
Batteriet var dåligt. Ladda man den till 30% när den var avstängd och sen starta så stod den på 80%.
Sen när man använde den så drog den ur batteriet fort.
Från 30% till 0 på 1 sekund. Det är två års garanti på telefon.
Tog service verkstan en vecka innan jag hade telefonen i handen igen. Så skicka in den på lagning. Kostar inget .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantomen:

Fick lämna in min nyligen.
Batteriet var dåligt. Ladda man den till 30% när den var avstängd och sen starta så stod den på 80%.
Sen när man använde den så drog den ur batteriet fort.
Från 30% till 0 på 1 sekund. Det är två års garanti på telefon.
Tog service verkstan en vecka innan jag hade telefonen i handen igen. Så skicka in den på lagning. Kostar inget .

Låter som samma symtom här, förutom att min bror inte ens fick igång mobilen, men när den visade något på displayen så var batteriindikatorn väldigt konstig, så även batterinivån och hur länge det räckte...
Tror han har lämnat in den, de stängde för 1½ timma sen men han har inte kommit hem än så vi får väl se vad han har att säga när han kommer hem

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Tror han har lämnat in den, de stängde för 1½ timma sen men han har inte kommit hem än så vi får väl se vad han har att säga när han kommer hem

Väntar med spänning på en uppdatering

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Väntar med spänning på en uppdatering

Han fick lämnat in den på ElGiganten och de tog emot den. Skulle ta två veckor innan han får en ny/får tillbaka den. Så vi får väl hålla tummarna att han får en helt ny eftersom att den han hade verkade vara helt utom räddning haha

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Han fick lämnat in den på ElGiganten och de tog emot den. Skulle ta två veckor innan han får en ny/får tillbaka den. Så vi får väl hålla tummarna att han får en helt ny eftersom att den han hade verkade vara helt utom räddning haha

Tror inte den är utom räddning. En auktoriserad serviceverkstad öppnar den och byter batteriet.

Edit: Du kan väl skriva och berätta hur det går sen.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Tror inte den är utom räddning. En auktoriserad serviceverkstad öppnar den och byter batteriet.

Edit: Du kan väl skriva och berätta hur det går sen.

Tror dock det är mer än batteriet. Även om batteriet skulle bytas så var ju även powerknappen mycket konstig, och mjukvaran verkar ställa till en hel del också.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Tror dock det är mer än batteriet. Även om batteriet skulle bytas så var ju även powerknappen mycket konstig, och mjukvaran verkar ställa till en hel del också.

Jag tror inte ni ska förvänta er en ny telefon. Serviceverkstaden kommer att ta isär telefonen för felsökning. När dom väl kommit så långt så tror jag det ska mycket till för att det ska ge er en helt ny telefon. Dom har ju liksom redan gjort halva jobbet då och behöver troligtvis bara sätta ihop telefonen med nytt batteri och en ny switch. Mjukvaran är det nog inget större fel på och dessutom kommer dom med 99% sannolikhet smacka in senaste uppgraderingen och nollställa telefonen.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"