Permalänk
Medlem

Turtle Beach Impact 600

Måste köpa mig ett nytt tangentbord då jag lyckades slå sönder hälften utav mina tangenter på mitt nuvarande. Funderar på att införskaffa mig ett Turtle Beach Impact 600 då är ett utav de få jag kan få på rabatt via jobbet. Någon som har någon erfarenhet utav något Turtle Beach tangentbord och vet om det är något att ha eller bara skräp?
Om det bara är skräp får ni gärna rekommendera något annat tangentbord. Enda kravet är att det ska vara mekaniskt.

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av el0y:

Måste köpa mig ett nytt tangentbord då jag lyckades slå sönder hälften utav mina tangenter på mitt nuvarande.

Har du hunnit köpa ett nytt tangentbord än? Aldrig ägt någon Turtle Beach produkt men de verkade lanseras som ett av de mer budget märkena. Hur mkt rabbat skulle du få? Alla mekaniska håller ändå en viss standard så det kan säkert vara hyffsad byggkvalité på detta tangentbord. Sköna switchar (MX Brown) har de också. Men detta är väl också ett problem med den här modellen. Är inte alla som gillar bruna switchar.

Haft en del tangentbord så kan skriva lite om vad jag anser när det kommer till de mekaniska. Kanske är någon som är i samma sits, så därför valde jag att svara.

Ska du lägga 12-1300:- som Turtle Beach Impact verkar kosta, så skulle jag direkt titta efter något annat märke istället. Något märke som man vet har bra byggkvalité, som levererar och som kommer att hålla.
Duckys tangentbord ligger i den prisklassen, och jag har än så länge aldrig blivit besviken på ett Ducky tangentbord. Även CM Storm gör bra och ofta ganska billiga tangentbord. De är också mer lämpade för gaming. Likaså SteelSeries och även Corsair har några riktigt bra som jag har testat.

Ska man bara sitta och skriva, koda etc på tangentbordet, rekommenderar jag Das Keyboard. Riktigt bra kvalité, men är oftast lite dyrare.

Finns en hel del att välja på och nu skrev jag ändå bara upp de märken som finns hos svenska återförsäljare. Tycker att man i första hand ska först gå efter kvalité och sen även pröva tangentbordet för att få en känsla för det. MaxFPS.se t ex har en väldigt smidig ångerrätt. Är du inte nöjd med tangentbordet, är det inga problem att skicka tillbaka de och prova ett annat istället.

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!