AMD Radeon Fury X poserar framför kameran

Permalänk
Medlem

4GB eller 8GB debatten låter lite som bilar och motorer. Skall det vara en amerikansk v8 eller en japansk turbotrimmad v4? Så länge kortet levererar önskad prestanda, så spelar det inte så stor roll vad som gömmer sig under huven?

Visa signatur

i5 4670k | Asus Maximus VI Hero | Corsair Vengeance Pro 1866Mhz 16GB | GeForce GTX 1060 | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-D14 | Acer Predator XB271HUbmiprz

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon127948:

Tror du verkligen att alla som köper dator delar bryr sig om hur de ser ut? Mitt Asus DC kort kom i jätte fin låda och allt. Lådan är slängd och snygga kortet sitter i en låda och jag ser den endast när det är dags att uppgradera eller byta ut komponenter. Skit samma hur den ser ut. Folk som har råd med 10k för GPU har vuxit ifrån det hela förmodligen.

Folk som har råd med 10k för GPU har vuxit ifrån det hela förmodligen.

Prio när jag köper.

Utseende > prestanda > pris

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Discokungen
Skrivet av popup75:

4GB eller 8GB debatten låter lite som bilar och motorer. Skall det vara en amerikansk v8 eller en japansk turbotrimmad v4? Så länge kortet levererar önskad prestanda, så spelar det inte så stor roll vad som gömmer sig under huven?

Fast det är inte alla likadant som motorer. Biljämförelser haltar i princip alltid för att det inte är jämförbart. Mängden minne gör bara att man kan ha mer i minnet vilket KAN sätta en gräns beroende på spel och upplösning och dylikt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Folk som har råd med 10k för GPU har vuxit ifrån det hela förmodligen.

Prio när jag köper.

Utseende > prestanda > pris

Väljer du verkligen utseende före prestanda? Ex. du har två Titan X kort att välja på och har ingen möjlighet att klocka. Ena kort gör 1500Mhz på kärnan och andra 1100Mhz. Det snygga är det långasamma. Det är alltså det du väljer?

Om man är proffsmoddare har jag full förståelse för att prestandan kommer i andra hand.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av elajt_1:

Väljer du verkligen utseende före prestanda? Ex. du har två Titan X kort att välja på och har ingen möjlighet att klocka. Ena kort gör 1500Mhz på kärnan och andra 1100Mhz. Det snygga är det långasamma. Det är alltså det du väljer?

Låter helt skruvat för mig.

Funkar inte riktigt så va.
Köpte HoF för dom va dom snyggaste av 980 för mig.

Jag väljer utseende före prestanda på den SERIEN kort ja.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Folk som har råd med 10k för GPU har vuxit ifrån det hela förmodligen.

Prio när jag köper.

Utseende > prestanda > pris

Förmodligen stod där för att det inte gäller alla.

Har för mig att du hävdade att prestanda är det viktigaste för dig. Ska du komma ur skåpet nu och erkänna att gröna färgen är det som betyder något då utseendet är det viktigaste plötsligt?

Tittar du ofta på dina komponenter? Tror inte jag känner en enda person som bryr sig minsta lilla om hur komponenter ser ut. De sitter inuti lian li lådor utan fönster hur som helst

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon127948:

Förmodligen stod där för att det inte gäller alla.

Har för mig att du hävdade att prestanda är det viktigaste för dig. Ska du komma ur skåpet nu och erkänna att gröna färgen är det som betyder något då utseendet är det viktigaste plötsligt?

Tittar du ofta på dina komponenter? Tror inte jag känner en enda person som bryr sig minsta lilla om hur komponenter ser ut. De sitter inuti lian li lådor utan fönster hur som helst

Grönt har jag inget mina kort är vita btw.

Komma ur skåpet?
Säger bara utseende är det första, jag byter inte förrns det kommer dom saker jag vill ha.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Funkar inte riktigt så va.
Köpte HoF för dom va dom snyggaste av 980 för mig.

Jag väljer utseende före prestanda på den SERIEN kort ja.

Fungerar inte riktigt så? Vad menar du? Klart det kan fungera så om de skulle låsa bios exempelvis. Jag frågar vad som är viktigast, prestanda eller utseende. Du har ju uppenbarligen valt att kyla dina kort med vatten tidigare. Du bytte även bios för att kunna köra högre spänning, jag antog det var viktigt för dig med prestandan?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av elajt_1:

Fungerar inte riktigt så? Vad menar du? Klart det kan fungera så. Jag frågar vad som är viktigast.

Nä funkar ju inte så för finns inga såna kort så är rätt ologiskt.

Ja fast jag väntar ju tills det kommer kort som har allt?
Alltid gjort.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Nä funkar ju inte så för finns inga såna kort så är rätt ologiskt.

Om ett luftkylt kort (vilket vanligtvis inte går att klocka i närheten av ett vattenkylt) är snyggare än ett med vattenblock, väljer du fortfarande det luftkylda?

Nu tycker iofs jag själv inte det finns luftkylda som är snyggare än kort med vattenblock, men du förstår säkert vad jag vill ha fram.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av elajt_1:

Om ett luftkylt kort (vilket vanligtvis inte går att klocka i närheten av ett vattenkylt) är snyggare än ett med vattenblock, väljer du fortfarande det luftkylda?

Skulle aldrig luftkyla i mitt liv längre så går inte heller där.

Finns det inga vattenblock köper jag inte kortet, då väntar jag tills kommer kort jag vill ha = jag väntar.

Som när 980 kom, fanns inga vattenblock jag ville ha, såg HoF släpptes och BP gjorde prototyp block och köpte det när dom kom.

Kommer vänta tills nästa kort / vattenblock som tilltalar mig inte vad det presterar.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av anon127948:

Skit samma hur den ser ut. Folk som har råd med 10k för GPU har vuxit ifrån det hela förmodligen.

Tänk vad tråkigt om alla entusiaster tänkte så. Ni som vill är fria att sitta med era fönsterlösa chassin med osleevade kablar och tio olika färgscheman samtidigt, men ni får förstå att vi är många som lägger hjärta, själ och inkomst på att skapa inte bara en dator utan också ett konstverk. Då spelar utseendet roll.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Skulle aldrig luftkyla i mitt liv längre så går inte heller där.

Finns det inga vattenblock köper jag inte kortet, då väntar jag tills kommer kort jag vill ha = jag väntar.

Men då är du mer intresserad av funktion och prestanda. Tyst och svalt, samtidigt som det presterar. Då kan väl knappast utseendet vara viktigast.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av elajt_1:

Men då är du mer intresserad av funktion och prestanda. Tyst och svalt, samtidigt som det presterar. Då kan väl knappast utseendet vara viktigast.

Utseende är number 1 prio punkt slut

Hade jag gått funktion prestanda hade jag köpt EK fullcover svarta och annat skit.
Och inte köpt BP vattenkylning som är sämre fast ENORMT mycket snyggare tycker jag.
Sen hade jag inte väntat 8 månader på HoF släppas.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Please!

Detta är en nyhetstråd för Fiji/Fury, inte tråden "Basha Tvelander".

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av FatherOfThree:

Please!

Detta är en nyhetstråd för Fiji, inte tråden "Basha Tvelander".

Haha ja spårar ur lite ^^

On-topic nu :=)

Hoppas på inga 10k kort bara

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Ett kort för 10.000kr, och så är strömkablarna inte sleevade. Tror knappast att de få som är villiga att lägga dessa summor på ett grafikkort tycker att de röd, gul och svarta trådarna är snygga.
Hoppas att det bara är ett enginering sample och att det rättas till till lanseringen.

Jag kan tänka mig att lägga 10 kkr på ett grafikkort, men inte fem spänn extra för en poänglös tygbit lindad runt en kabel....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Please!

Detta är en nyhetstråd för Fiji/Fury, inte tråden "Basha Tvelander".

Jag basha inte, vill bara veta att han verkligen tyckte så

Nyheter och nyheter, de byter ju karakär varannan dag. Bättre att strunta i det helt och bara vänta på att kortet släpps känner jag nu.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk

Är det en Gentle Typhoon på radiatorn? Köper lätt om man får denna legendariska fläkt på köpet!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alling:

Tänk vad tråkigt om alla entusiaster tänkte så. Ni som vill är fria att sitta med era fönsterlösa chassin med osleevade kablar och tio olika färgscheman samtidigt, men ni får förstå att vi är många som lägger hjärta, själ och inkomst på att skapa inte bara en dator utan också ett konstverk. Då spelar utseendet roll.

Sant. Det finns alla sortens folk. Men ärligt talat är det rätt dryg för resten av oss då toppkort brukar ha p12 varning på utseendet. Jag har inga problem att betala för tekniken men jag hatar att betala extra för bling som jag fullständigt struntar i.

Om vi kan lida kanske ni som värdesätter utseendet så högt kan lida lite med

I slut ändan tror jag inte att detta kort kommer sälja speciellt mycket. Det är först nästa generation som kommer på bredare front skulle jag tro. Tills dess kommer också 8 GB HBM för de som "vet" att man behöver en massa minne för att använda kortet.

Permalänk
Inaktiv

4 eller 8 gb, spelar det nån större roll egentligen med dagens grafikkort? Mina 2gb har räckt än så länge på mitt 680GTX. Men visst ska man upp i 4k o lira så kanske, om nu GPUn pallar med det.

Kör man SLI så sparas allt i minnet två gånger så man får aldrig tillgång till mer minne än vad man har på det ena kortet. Slapp man inte det problemet med crossfire, eller minns jag det fel?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon56869:

4 eller 8 gb, spelar det nån större roll egentligen med dagens grafikkort? Mina 2gb har räckt än så länge på mitt 680GTX. Men visst ska man upp i 4k o lira så kanske, om nu GPUn pallar med det.

Kör man SLI så sparas allt i minnet två gånger så man får aldrig tillgång till mer minne än vad man har på det ena kortet. Slapp man inte det problemet med crossfire, eller minns jag det fel?

SLI CF samma minnes hantering.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Man ska varken se eller höra datorer. Tangentbord, skärmkanter osv är nödvändigt ont.
Man ska kunna slänga ut den genom fönstret dock. Så jag argumenterar inte för terminaler.

Jag tycker det är kul att AMDs ledning uppmärksammat m-ITX formatet. Det blir inte alltid alla rätt för AMD men de är iaf innovativa.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av anon127948:

Sant. Det finns alla sortens folk. Men ärligt talat är det rätt dryg för resten av oss då toppkort brukar ha p12 varning på utseendet. Jag har inga problem att betala för tekniken men jag hatar att betala extra för bling som jag fullständigt struntar i.

Om vi kan lida kanske ni som värdesätter utseendet så högt kan lida lite med

Ett coolt utseende är också en nyckelfaktor i att skapa habegär hos kunderna, så att man kan sälja sina produkter. Nvidias referenskylare är ett praktexempel på det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon127948:

Sant. Det finns alla sortens folk. Men ärligt talat är det rätt dryg för resten av oss då toppkort brukar ha p12 varning på utseendet. Jag har inga problem att betala för tekniken men jag hatar att betala extra för bling som jag fullständigt struntar i.

Om vi kan lida kanske ni som värdesätter utseendet så högt kan lida lite med

I slut ändan tror jag inte att detta kort kommer sälja speciellt mycket. Det är först nästa generation som kommer på bredare front skulle jag tro. Tills dess kommer också 8 GB HBM för de som "vet" att man behöver en massa minne för att använda kortet.

Det är skillnad på bling och bling.

Jag håller med om att "P12-chassin" med dåligt dragna LED-lampor och många kurvor på utsidan kan se förjävligt ut men man kan göra datorer fina på ett seriöst sätt också.

Ta en titt i SweClockers galleri efter några guldkorn, JayzTwoCents "Skunkworks" eller varför inte just Tvelanders dator (Sök på Youtube).

On topic: Frågan är om vattenkylningen medför att kortet faktiskt blir tystare än Nvidias Titan-kylare för I så fall skulle ju det vara en stor poäng till AMD.
Det kan ju i alla fall inte bli värre än Hawaiis referenskylare (?)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Pudeln:

Man ska varken se eller höra datorer. Tangentbord, skärmkanter osv är nödvändigt ont.
Man ska kunna slänga ut den genom fönstret dock. Så jag argumenterar inte för terminaler.

Tråkigt entusiastliv du önskar dig.

Dold text
Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd

Så liten och söt men ändå så ful.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

För mig är pris/prestanda prio ett när jag väljer kort oavsett lag på grafikkort.

Sedan Tdp och hur svalt och tyst kortet går.

Utseende lite men detta är sist.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

4 dagar kvar, vänta tills kortet är släppt. Det var vilka spekulationer om hur HD48xx och HD58xx serien skulle prestera t.ex. Visade sig att dom blev något helt annat än vad alla läckor visade.

Var inte längesedan SweClockers använde sig av helt fel benämning av korten.

Som sagt, 4 dagar kvar och ser ut att bli det fetaste GPU man någonsin byggt, så mina förväntningar är inget annat än skyhöga. Det får kosta vad det vill så länge det är snabbast.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Jaså, har Fury X blivit modell? Ser fram emot sexiga modellbilder då.