Problem med externt minne till Samsung GT I8160‏

Permalänk

Problem med externt minne till Samsung GT I8160‏

Mitt interna minne till min Samsung GT I8160 är i princip slut så jag har installerat ett nytt minneskort Sandisk Ultra 8 GB. Jag har omformaterat kortet under lagring/SD-kort. Då jag försöker ladda hem WhatsApp får jag meddelandet att minnet är för litet. Jag hittar ingenstans i Inställningar hur man styr i vilket minne appen lagras.
Tacksam för hjälp.
Roger

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det väl så att någon ändring gjordes i Android för en tid sedan som förhindrar appar från att lägga sig i externa minnet. De anser att minneskortet främst ska användas till lagring av exempelvis foton som tas med kameran eller att du kan lägga dina musikfiler där. Så det du kan göra är att flytta över sådant till externa minnet istället så att du då får mer plats för appar.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Rekordmedlem

Det togs bort i nån Androiduppdatering, men det går ju roota och köra appar som kan lösa det, men har du rensat bort allt som verkligen inte måste ligga i telefonens minne så att du tex inte har bilder och musik där ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.