Spotify hämtning för offlinespelning

Permalänk
Medlem

Spotify hämtning för offlinespelning

Hej,

Tänkte ut och klippa gräsmattan men insåg ju nu att wifi bara räcker några meter utanför trappen så Spotify spelning via wifi lär ju inte fungera. Tänkte då att det ska ju gå att köra någon form av offlineläge på appen. Valde offlineläge på en spellista och det stod att det hämtades något, men hur vet man när det är klart?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Vet inte om det ser likadant ut i alla appar men på iOS ska du se en grön cirkel med en "pil" som pekar neråt under själva spellistnamnet där det står hur många låtar spellistan innehåller. Och om du går in i spellistan ser du även pilen bredvid varenda låt.

Som på den här bilden, även om den är gammal:

http://images.computeraudiophile.com/graphics/2011/0823/Spoti...

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

Gå in på spellistan och kolla. Står det inget om att den laddar ner så borde den väl bara klar. Du kan ju stänga av internet och kolla om det fungerar?

Permalänk
Moderator
Moderator

Grön cirkel med pil nedåt är det även på Android för en lista som är klar.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Ok jo dom gröna cirklarna har jag fått men fick dom typ omedelbart så fattade inte att det innebar att det var färdigt, tack alla för svar

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Avstängd

Har du lyssnat på playlisten ganska nyss så kan den finnas lagrad redan och då går det förstås fort att spara den för offline-lyssning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Har du lyssnat på playlisten ganska nyss så kan den finnas lagrad redan och då går det förstås fort att spara den för offline-lyssning.

Så kan det ju också vara, tänkte inte på det

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

En fråga till angående hämtningen, hur mycket plats tar det, antar att det beror på hur långa låtarna är med mera men tänkte generellt

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Beror ju på hur många låtar du har och som du själv skrev, hur långa de är.

För mig tar spotify 2.6GB med bit över 800 låtar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Beror ju på hur många låtar du har och som du själv skrev, hur långa de är.

För mig tar spotify 2.6GB med bit över 800 låtar.

Beror på vilken bitrate man sparar de i också. Jag har omkring 1500 låtar sparade och det tar 18GB+

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av LudvigLindell:

Beror på vilken bitrate man sparar de i också. Jag har omkring 1500 låtar sparade och det tar 18GB+

"Normal kvalitet" för mig will say men ja.