ARK: Survival Evolved Server "Urskogen"

Permalänk
Medlem

@GreeM:

Vi har en steamgrupp där vi diskuterar allt kring regler och andra idéer för spel på servern.

Just nu är tamingen snäppet snabbare, det är allt.

Permalänk
Medlem

Joinade servern det verkar helt okej där Har sprungit låååångt in i skogen. Ska bli intressant att se om någon kommer på besök, har inte sett en själ på flera in-game dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fanmezia:

Hej, vi är ett gäng på 5 pers. level 40-65. Vi skulle gärna vilja börja lira på servern men helt ärligt.. PVP i all anda men när människor med 127+ dinos raidar människor som bygger trähus etc så känner man att det blir riktigt segt att spela. Är det så på denna servern också? människor som kör Kill on sight oavsett om du är level 10 eller 50? ( då syftar jag på tribar/människor som kör lite mer "bully" style bara för att de inte har något bättre för sig.

Tack för svar

Skrivet av TheMadPanda:

Har haft samma problem på de servrar jag kör på, folk som offline raidar med fåglar, folk som tar alla djur o droppar dom i andras baser eller bara droppar vilda. Sen när man är inne går dom aldrig på först när man har loggat ut... Hojta till om du hittar någon bra server!

är några polare på runt lvl 30...

Skrivet av Victory7092:

De 10 pers som äger servern är max level och har baser över hela kartan. De offline raidar ens bas med örnar och förstör huset, länsar resurserna, dödar dinosaurierna och mördar spelar kropparna, de förstör även ens sängar så man inte kan spawna direkt i det som är kvar av ens bas.

Mycket trist att en grupp höglevlade ska puckla på låglevlade som inte kan skydda sig.

Rekommenderar ingen att spela på denna server då det är lönlöst att försöka skapa något då det direkt blir kvaddat när man inte är online.

Liknande hände oss också, vi loggade in och blev tillfångatagna efter 5 minuter på stranden av en max levlad snubbe på en höglvlad örn. Sedan drogade de oss och höll oss tillfångatagna i deras bas tills de tröttnade och slängde ner oss för ett stup. Gjorde mig egentligen inte så mycket då jag har spelat rätt mycket innan och är van, men inte lika kul för mina polare som precis börjat och fick den första upplevelsen av spelet förstörd. Tänkte skit samma och drog in i skogen, byggde upp ett litet trähus och tämjde några djur. Sedan kom de tillbaka börja skjuta på oss med snipers när vi springer runt med stenyxor men vi fortsatta och tänkte skit samma sålänge de låter djuren och basen vara ifred. Samma personer kom på höglvlade örnar och raidade oss under natten när den sista av oss precis skulel logga ut. De dödade alla djur samt tog allt vi hade samlat in.

SÅ om ni gillar en brant uppförsbacke där de som redan har allt gör vad de kan för att få er att sluta spela så är detta servern för er, må hända att det bara är ett par rötägg som förstör för alla andra och att majoriteten av spelarna är friendly. Vi kommer dock att stanna några dagar till och se hur det hela utvecklar sig så om någon är i samma utsatta sits kan ni höra av er till mig så kanske vi har en chans :D.

Fortsätter de höglevlade att raida oss under nätterna drar vi förmodligen vidare när en ny officiell EU-PVP server öppnar så att man har en chans att bygga upp något utan att behöva börja om från början varje dag.

FÖRSLAG TILL ADMINS:
Wipea alla djur och ställa om spawn lvln på dem till det normala då ett tämjt djur med lvl 100+ är helt överdrivet bra.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Xiano:

Liknande hände oss också, vi loggade in och blev tillfångatagna efter 5 minuter på stranden av en max levlad snubbe på en höglvlad örn. Sedan drogade de oss och höll oss tillfångatagna i deras bas tills de tröttnade och slängde ner oss för ett stup. Gjorde mig egentligen inte så mycket då jag har spelat rätt mycket innan och är van, men inte lika kul för mina polare som precis börjat och fick den första upplevelsen av spelet förstörd. Tänkte skit samma och drog in i skogen, byggde upp ett litet trähus och tämjde några djur. Sedan kom de tillbaka börja skjuta på oss med snipers när vi springer runt med stenyxor men vi fortsatta och tänkte skit samma sålänge de låter djuren och basen vara ifred. Samma personer kom på höglvlade örnar och raidade oss under natten när den sista av oss precis skulel logga ut. De dödade alla djur samt tog allt vi hade samlat in.

SÅ om ni gillar en brant uppförsbacke där de som redan har allt gör vad de kan för att få er att sluta spela så är detta servern för er, må hända att det bara är ett par rötägg som förstör för alla andra och att majoriteten av spelarna är friendly. Vi kommer dock att stanna några dagar till och se hur det hela utvecklar sig så om någon är i samma utsatta sits kan ni höra av er till mig så kanske vi har en chans :D.

Fortsätter de höglevlade att raida oss under nätterna drar vi förmodligen vidare när en ny officiell EU-PVP server öppnar så att man har en chans att bygga upp något utan att behöva börja om från början varje dag.

FÖRSLAG TILL ADMINS:
Wipea alla djur och ställa om spawn lvln på dem till det normala då ett tämjt djur med lvl 100+ är helt överdrivet bra.

Vi gav upp helt o hållet med pvp just nu för att det är helt broken. tills dom fixar offline raiding så är pvp alldeles för obalanserat i mitt tycke. Så vi är några som har börjat köra på en pve official 272. Dock har de officiella servrarna problem med bandbredden, vilket har o göra med att dom sålde nog rejält över förväntan och det drog ner servrarna.
Blev mest sålda spel under steam rean, så går ju att förstå ändå.

Vi kör PVE nu för att lära oss spelet bättre och kanske klara "storyn".

PVP är det som kommer vara kul sen, men att inte kunna bygga upp ett försvar mot luftanfall gör att det inte går just nu. Om en fiende kan flyga in i din bas och antingen släppa vilda djur eller flyga ut med dina så gör det oförsvarbart mot offline raiding.
Dom försökte inte ens förstöra muren eller sno våra saker, dom tog bara våra djur och droppade andras, rent troll.

Men spelet i sig har väldigt god potential, men är i lite för tidigt stadium just nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Vi gav upp helt o hållet med pvp just nu för att det är helt broken. tills dom fixar offline raiding så är pvp alldeles för obalanserat i mitt tycke. Så vi är några som har börjat köra på en pve official 272. Dock har de officiella servrarna problem med bandbredden, vilket har o göra med att dom sålde nog rejält över förväntan och det drog ner servrarna.
Blev mest sålda spel under steam rean, så går ju att förstå ändå.

Vi kör PVE nu för att lära oss spelet bättre och kanske klara "storyn".

PVP är det som kommer vara kul sen, men att inte kunna bygga upp ett försvar mot luftanfall gör att det inte går just nu. Om en fiende kan flyga in i din bas och antingen släppa vilda djur eller flyga ut med dina så gör det oförsvarbart mot offline raiding.
Dom försökte inte ens förstöra muren eller sno våra saker, dom tog bara våra djur och droppade andras, rent troll.

Men spelet i sig har väldigt god potential, men är i lite för tidigt stadium just nu...

Håller med dig angående flygande djur, tycker de bör vara betydligt klenare än de är idag då det är ett så pass stort övertag att komma från luften. Har dock svårt för PVE, för hur mycket det än suger att bli raidad så är det det ända hotet just nu då inga djur utgör något hot när man väl kommit upp lite i lvl . Detta gör att man förlorar endgame lite.

Ett alternativ på server hade kunna vart att man behövde förklara krig emellan två tribes för att kunna ta sönder varandras saker eller att någon som tar sönder någon annans bas/spelare får någon form av penalty om de dör vilket gör att man kanske drar sig från att döda noobs.

Om ni mot förmodan kommer tillbaka är ni välkomna att gå med i vår tribe

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Xiano:

Håller med dig angående flygande djur, tycker de bör vara betydligt klenare än de är idag då det är ett så pass stort övertag att komma från luften. Har dock svårt för PVE, för hur mycket det än suger att bli raidad så är det det ända hotet just nu då inga djur utgör något hot när man väl kommit upp lite i lvl . Detta gör att man förlorar endgame lite.

Ett alternativ på server hade kunna vart att man behövde förklara krig emellan två tribes för att kunna ta sönder varandras saker eller att någon som tar sönder någon annans bas/spelare får någon form av penalty om de dör vilket gör att man kanske drar sig från att döda noobs.

Om ni mot förmodan kommer tillbaka är ni välkomna att gå med i vår tribe

Jo man förlorar spänningen, men det är så tidigt i spelet just nu så det är fortfarande kul att upptäcka spelet. Och börjar vi lira pvp igen så blir det på en egen server, kanske en lösning med Skyttegrav......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiano:

Ett alternativ på server hade kunna vart att man behövde förklara krig emellan två tribes för att kunna ta sönder varandras saker eller att någon som tar sönder någon annans bas/spelare får någon form av penalty om de dör vilket gör att man kanske drar sig från att döda noobs.

Det borde finnas någon form av minuspoäng om man dödar nya spelare eller deras low-level strukturer. Moral-mätare

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Jo man förlorar spänningen, men det är så tidigt i spelet just nu så det är fortfarande kul att upptäcka spelet. Och börjar vi lira pvp igen så blir det på en egen server, kanske en lösning med Skyttegrav......

Vi dumpade urskogen, lirar på arksverige.se nu istället. Dubbelt så många aktiva, mestadels svenskar. De har regler mot att döda någon utan orsak och man får inte raida AFK spelare. Trevligt folk i chatten också jämfört med Urskogen.

Skrivet av Navicula:

Det borde finnas någon form av minuspoäng om man dödar nya spelare eller deras low-level strukturer. Moral-mätare

Ingen dum ide! Får posta lite på det officiella forumet då devsen får ta del av idéerna

Permalänk
Medlem

Urskogen Status

Tjenare alla spelare

Har noterat allt som skrivits och hänt på servern.

Först och främst vill jag påpeka att de två klaner som klagat innan de senaste dagarna var folk som varit aggressiva och sedan fått utstå konsekvenserna. De gillade inte vedergällning helt enkelt.

Det vi har sett i aktivitet på servern är att en helt ny Tribe har gått med konvojer av single player-skapade dinos. Senast idag såg vi att de använt en Örn vid level 145(!). Denna tribe har åkt runt och mosat allt de sett.

Detta är alltså fusk, ämnat endast för griefing, genom exploit av singleplayercommands. De kommer att bannas!

Vi kommer göra en reset på servern för att alla ska vara på samma nivå och dessutom stänga av nedladdning av karaktärer.

Permalänk
Medlem

Jag har än så länge bara spelat i två dagar på denna server och så far so good, alla är trevliga och en stakars liten Noob som jag fick både tipps, mat och ett stort skåp när jag började. Trevliga grannar fick jag i alla fall.

Permalänk
Medlem

Stor tribe splittas!

@oztoman Välkommen!

För att göra läget mellan tribes på servern jämnare så ska den största klanen klippas på mitten. Den enorma basen med ett jättelikt metallhus kommer att raseras, alla djur kommer att dödas och nya karaktärer på level ett kommer skapas.

Hoppas ni känner att balansen återfinns!

Permalänk
Medlem

hej hur många personer är på denna server ??

Permalänk
Medlem

Admin kan nog svara på hur många de är exakt, men det är i alla fall 59 av dem som är med i steamgruppen, @ZeeroW0:

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Just nu är det cirkus 15 aktiva som mest under en kväll, innan semestern var det cirkus 30!

Alla medlemmar är inte aktiva, men jag vet att ett gäng är på gång. Gissar att vi ligger på ca 30 online under kvällar igen efter semestern!

Permalänk

Är serven nere? Jag hittade den inte igår eller idag

Visa signatur

Chassi: CM Storm Scout II Advanced| Moderkort: MSI Z97 GAMING 3| CPU: Intel Core i5-4690K| GPU: MSI GeForce NVIDIA GTX 970 Gaming 4GB| PSU: Cooler Master G650M| RAM: HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB| HDD: Seagate Barracuda® 1TB| SSD: Corsair Force LS 120GB

Permalänk
Medlem

Riktigt go server med ringt trevligt fölk! /Bob

Permalänk
Medlem

Är denna servern fortfarande aktuell?

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem

@ddog:
Lira imorse, klockrent.

Permalänk
Medlem

Gött då börjar jag spela där också

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem

Man kanske ska ta och ladda ner ark och spela lite ikväll

Permalänk
Medlem

Är servern nere idag? Eller har den kanske inte blivit uppdaterad?
Jag har version 204.1 på spelet och sen den uppdaterade från 204 har jag inte kunnat se servern.

Permalänk
Skrivet av Lz:

Är servern nere idag? Eller har den kanske inte blivit uppdaterad?
Jag har version 204.1 på spelet och sen den uppdaterade från 204 har jag inte kunnat se servern.

samma för mig å en vän, varit så ända fram till kl 1 nu på natten, får hoppas den skuttar igång senare på söndagen sen.

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 + iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk

Hur joinar jag er server? Har precis köpt ARK. Servern är PVE va?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk

@ghostfenix:

Det är en pvp server:)

Visa signatur

Chassi: CM Storm Scout II Advanced| Moderkort: MSI Z97 GAMING 3| CPU: Intel Core i5-4690K| GPU: MSI GeForce NVIDIA GTX 970 Gaming 4GB| PSU: Cooler Master G650M| RAM: HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB| HDD: Seagate Barracuda® 1TB| SSD: Corsair Force LS 120GB

Permalänk

Hej
Är servern fortfarande aktiv?
I så fall så är jag intresserad att börja spela på den

Permalänk
Medlem

Japp, den är aktiv. Dock har det varit lite strul med uppdateringar det sista, då alla laddar ner samtidigt och det går mycket långsamt.

Permalänk
Avstängd

Hej!

Vad har hänt med servern? Den har varit nere i lite över en vecka.
Jag har spelat på servern i ungefär 3 månader och jag kan säga att det är bästa servern som finns.
Jag har försökt kontakta Dig Bubbo, Jag har addat flera på Steam och frågat varför severn har varit nere. Om du kunde svara varför den är nere skulle det vara riktigt mycket uppskattat