USB portar laggar! USB Root Hub överbelastad?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

USB portar laggar! USB Root Hub överbelastad?

Har precis återgått till PC efter många år med Mac och har problem!
Tror att jag kan ha ett hårdvarufel på moderkortet. Hur kollar jag det?

Ända sedan jag byggde ihop datorn har det varit strul med USB portarna. De laggar med jämna mellanrum. Ibland laggar musen lite, ibland laggar tangentbordet lite. Ibland laggar båda sjukt mycket. Det går inte att jobba med datorn pga detta.

Har provat att formatera om och installera om Windows och alla drivrutiner. Ny mus och tangentbord (Microsoft). Har uppdaterat BIOS m.m..

Jag har ett antal typ 8-10 usb portar totalt. Sätter jag mus och tangentbords dongeln i någon av USB 2 portarna så laggar det vansinnigt mycket. Något bättre i USB 3 portarna. Har provat alla olika kombinationer av ingångar, fram och bak. Samma problem.

När jag kollar med hwinfo så ser jag att jag har 3 st Root Hub. Oavsett var jag kopplar in något så verkar det bara vara den första av dem som används?

Är detta fel? Och hur fixar jag det i sådana fall? Blir det överbelastning på den enheten på något sätt?
Kan det vara något fel på hur allt är inkopplat med kablar osv?

Please help!

host immagini

Gigabyte GA-Z97M-D3H
-------------------------------
ASUS GeForce GTX 760 DirectCU II OC 2GB
Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE LP
Corsair CX 500M 80+ Bronze
Fractal Design Core 1100, USB 3.0, Svart, mATX
Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB
Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av OMGIGIVEUP:

Sätter jag mus och tangentbords dongeln i någon av USB 2 portarna så laggar det vansinnigt mycket.

Trådlösa/blåtands-mojänger störs väldigt av att ha en påslagen mobiltelefon i närheten. Är det Logitech du kör med eller billig kineskopia?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Det är Microsoft Wireless desktop.

Det är inte det det. Alla USB grejer laggar. Även trådad mus. 😢

Skrivet av hasenfrasen:

Trådlösa/blåtands-mojänger störs väldigt av att ha en påslagen mobiltelefon i närheten. Är det Logitech du kör med eller billig kineskopia?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Börja med att ladda hem nya drivrutiner till din USB-Host. Problemet som du beskriver låter som att dina USB-enheter inte blir tilldelade korrekt mängd bandbredd eller att du har någon annan enhet som blir tilldelad all bandbredd.

LS-120 Superdisk drive köpes!

i7 3770K, 750 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM.
Nvidia Geforce 970 GTX