Hur sparar man konversationer online i hangouts?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Hur sparar man konversationer online i hangouts?

Försöker spara konversationer från hangouts. Leta på nätet och där står man kan arkivera dem.
Sen ska de finnas i "chattar" i gmail.

Jag har hittat vart man arkiverar och de försvinner då från min konversationslista i hangouts men de dyker inte upp i "chattar" katalogen i gmail.

I chattar katalogen ligger där flera konversationer men ser ut som det är nyare konversationer och lite random då inte alla nya konversationer ligger där. Jag testade arkivera en gammal konversation där det bara är ett nummer jag pratat med och inte en sparad kontakt men den dyker inte upp i "chattar" så nu vet jag inte vart den är eller hur jag får fram den igen.

Testade nu arkivera en nyare konversation från i förrgår där jag skapade en kontakt till personen jag chattat med först. Men den dyker inte upp i "chattar" på gmail.

Fack! Nu vet jag kanske, det är de jag smsat till som inte dyker upp. Dvs de jag inte skickat meddelanden via hangouts appen men som sms. Hur sparar jag sms konversationer?

AH nu hittade jag en meny "arkiverade" i hangoutsappen och där låg konversationerna. Men sparas det online för jag ska rensa hela mobilen eller de sparas bara lokalt tro? Skumt då vissa konversationer ligger i "chattar" men inte ett par av dem jag nu arkiverade.
Är så otydligt idag om saker sparas online eller lokalt, ngn som vet om de akriverade sms och hangouts konversationerna sparas online?

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

@stimpen: Min första tanke var att det var sms som inte sparades vilket du kom på själv efter halva inlägget.

Hangouts har jag för mig sparas online i molnet eller vad man ska säga men mig veterligen så gör sms det inte.

Bara installera https://play.google.com/store/apps/details?id=com.riteshsahu.... och ta backup på sms(varför man nu skulle vilja spara sånt skit? och spara en fil på drive/dropbox/din server i skogen.

Sen efter du fabriksåterställt startar du appen igen och väljer importera och väljer filen från drive/dropbox/din server i skogen.

Sen skulle jag kört med https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.andr... till sms och mms för det blir lite pannkaka av allt om hangouts ska ha hand om hangouts, sms och mms som du själv fick uppleva.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av creativ:

@stimpen: Min första tanke var att det var sms som inte sparades vilket du kom på själv efter halva inlägget.

Hangouts har jag för mig sparas online i molnet eller vad man ska säga men mig veterligen så gör sms det inte.

Bara installera https://play.google.com/store/apps/details?id=com.riteshsahu.... och ta backup på sms(varför man nu skulle vilja spara sånt skit? och spara en fil på drive/dropbox/din server i skogen.

Sen efter du fabriksåterställt startar du appen igen och väljer importera och väljer filen från drive/dropbox/din server i skogen.

Sen skulle jag kört med https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.andr... till sms och mms för det blir lite pannkaka av allt om hangouts ska ha hand om hangouts, sms och mms som du själv fick uppleva.

Klockrent! Tack för tipsen!

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003

Lånar tråden lite för jag har en liknande fråga. I exempelvis Whatsapp kan man maila sig själv en konversation om man vill spara den lokalt. Finns det någon möjlighet att kunna göra samma sak med en facebookkonversation, antingen via webbsidan eller Messengerappen?

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)