Nexus 7 laddare död

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Nexus 7 laddare död

Jag snubblade på min Nexus 7 2012 som hamnade på golvet. Den klarade sig fint då den föll på något mjukt. Men USB kabeln verkar död. Men testar jag kabeln (för mobilladdaren) så får den kontakt och laddar. Jag behöver bara en USB - Micro USB bara som är kompatibel.

EDIT: Ska nog beställa en ny. Löst alla fall.

Dell XPS 13 9370 | i5-8250U | 8 GB RAM | Intel HD 620 | 256 GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmfälten
Registrerad
Mar 2008

Passar den i bägge uttagen är den kompatibel:)
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Testa med bara adaptern från din Nexus 7-laddare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Miindz:

Testa med bara adaptern från din Nexus 7-laddare?

Adaptern från Nexus 7 fungerar men bara med mobilens Micro -> USB kabel.

https://support.google.com/nexus/answer/2781785?hl=en
"Use only the USB charging unit and micro USB cable that come with your Nexus 7. Using a different charging unit or cable may damage your tablet.". Ajdå.

Dell XPS 13 9370 | i5-8250U | 8 GB RAM | Intel HD 620 | 256 GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

min nexus 7 laddare råkade ut för samma öde, bara och byta ut den mot valfri usb kabel som passar av bra kvalitet

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Och detta säger ni nu!!!

Jag har använt hur mycket vanliga USB-laddare som helst till min gamla Nexus 7 från 2012. Funkar med vilken dynga som helst.

/L

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Lars Celander:

Och detta säger ni nu!!!

Jag har använt hur mycket vanliga USB-laddare som helst till min gamla Nexus 7 från 2012. Funkar med vilken dynga som helst.

/L

Yes, du måste använda själva laddaren men kabeln kan man byta

Skickades från m.sweclockers.com

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Superlight:

Adaptern från Nexus 7 fungerar men bara med mobilens Micro -> USB kabel.

https://support.google.com/nexus/answer/2781785?hl=en
"Use only the USB charging unit and micro USB cable that come with your Nexus 7. Using a different charging unit or cable may damage your tablet.". Ajdå.

Lögn.

Finns inga andra laddningskablar för telefoner/plattor som kan skada din surfplatta.

Surfplattor har stora batterier och tål större strömstyrkor från laddaren än telefoner.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Miindz:

Lögn.

Finns inga andra laddningskablar för telefoner/plattor som kan skada din surfplatta.

Surfplattor har stora batterier och tål större strömstyrkor från laddaren än telefoner.

Exactemento!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

vad händer om jag laddar min surfplatta med laddare och kabel för min telefon och tvärtom, det kan väl inte skada nåt ?

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av HazZarD:

vad händer om jag laddar min surfplatta med laddare och kabel för min telefon och tvärtom, det kan väl inte skada nåt ?

Nej skadar inget. Enda som kan ske är att det laddar långsammare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mälardalen
Registrerad
Mar 2010

Jag laddar alla mina prylar, inklusive en nexus 7 2012 platta, med ett gammalt ombyggt pc nätaggregat utan problem. Dem vill bara sälja dyra originaltillbehör.

7700K and gtx1080 @ toomany °C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmfälten
Registrerad
Mar 2008

Som många andra har sagt i andra trådar, här är ett inlägg jag tycker är riktigt bra:

Citat:

Se det som att det är apparaten du ansluter (mobilen i det här fallet) som suger i sig el från laddaren och inte laddaren som trycker in el i mobilen.

Tänk dig att du suger i dig en milkshake genom ett sugrör,
du suger i din egen takt, glaset trycker inte in milkshaken i din mun,
även om glaset har möjlighet att släppa ifrån sig milkshaken fortare än vad du suger
(prova att vända upp och ner på glaset )

I likhet med glaset så ska man dock akta sig för att sätta laddaren upp och ner, då det finns risk för att alla elektroner trillar ur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.