Bra spel till min mamma drygt 70 år

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2009

Bra spel till min mamma drygt 70 år

Hej!

Min mamma blir lätt uttråkad på kvällar och då tänkte jag om någon här kanske har en mamma som spelar och kan ge tips på något enkelt men smidigt spel för en äldre person.
Hon har en ok laptop, några år gammal men ska ändå inte vara något som kräver för mycket.

Hon gillar korsord när det gäller analogt (så där i en tidning ni vet )

Någon som har ett bra tips.

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007

Pysselspel.
Patianser, Mahjong och likande, sånt gillade min mamma.
Inget stressande utan avkopplande.

AMD Ryzen 7 1700 | Vega RX 64 | https://valid.x86.fr/ufsz9j | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W | Corsair 600T Graphite vit.
AMD FX8350 | Polaris RX 460 4 GB | https://valid.x86.fr/0q5pkm | Cooler Master V 700W | 32 GB ECC-Minnen.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Jul 2011

min mamma spelar ordspel på nätet och får rankning och allt

Chassi: Fractal Design R5 | Moderkort: MSI Z170 Gaming Pro | Processor: Skylake I7 6700K | Processorkylare: Noctua NH-U14S| RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 16 GB 2666MHz | Grafikkort: Geforce 1070 | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W HårddiskSamsung SSD 500 GB, 250 GB, WD 1 TB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Betapet (gratis) kan jag varmt rekommendera. Har dock inte det officiella Scrabblebrädet, då är det Ordspel (månads/årsavgift) som tidigare nämts som gäller.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Plants Vs Zombies går hem hos min snart 70-åriga mamma. Annars spelar hon mest på Facebook (Candy Crush, Pet Rescue Saga etc).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

facebook har väl massa spel sitter hon där?

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jul 2008

Broken sword 1,2 och 5 är ju underhållande.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av HazZarD:

facebook har väl massa spel sitter hon där?

Facebook är inte hennes grej men ska kanske tipsa henne om de pysselspel som ni skrivit om. Är inte helt fel om hon får använda hjärnan lite extra också.
Tack för tipsen.

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

ett tips är ju att leta efter orspel till android, där finns det nog flest nya, sedan se om dom finns till windows. i värsta fall kan man köra android emulator och spela ordspelen på den...! Eller i bästa fall. Vad man nu är ute efter.

http://www.svd.se/ordspelen-som-tar-over-efter-wordfeud

Rumble är ganska roligt. Köp en android platta till mamma så slipper hon skit datorn. Datorer är för ungdomar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

Mariokart? Det vet jag att jag o min morfar hade kul med på den tiden han klarade av sånt

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Min mamma som är 68 spelar Ruzzle och Wordfeud på telefonen. Min mormor som är 92 lägger patiens på datorn.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2011

till TS, undrar om nåt kreativt i stil med minecraft kan vara intressant? ingen aning igentligen men, de flesta gillar väl pussel / tidsfördrivspel om de gillar spel

Tagit bort citat (§1)

FX-8350 | 290 Tri-x | 2x8GB | Asus Crosshair V Formula-z | Corsair TX 650W 80+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2012

Schack går väl alltid hem?

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Tråd rensad*

Tagit bort ohjälpsamma inlägg/tjafs.
/moderator

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012

Angry birds?
/Lifooz

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"
Sitter på en Asus-fri dator.