Bra spel till min mamma drygt 70 år

Permalänk
Avstängd

Bra spel till min mamma drygt 70 år

Hej!

Min mamma blir lätt uttråkad på kvällar och då tänkte jag om någon här kanske har en mamma som spelar och kan ge tips på något enkelt men smidigt spel för en äldre person.
Hon har en ok laptop, några år gammal men ska ändå inte vara något som kräver för mycket.

Hon gillar korsord när det gäller analogt (så där i en tidning ni vet )

Någon som har ett bra tips.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Hjälpsam

Pysselspel.
Patianser, Mahjong och likande, sånt gillade min mamma.
Inget stressande utan avkopplande.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

min mamma spelar ordspel på nätet och får rankning och allt

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Betapet (gratis) kan jag varmt rekommendera. Har dock inte det officiella Scrabblebrädet, då är det Ordspel (månads/årsavgift) som tidigare nämts som gäller.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Plants Vs Zombies går hem hos min snart 70-åriga mamma. Annars spelar hon mest på Facebook (Candy Crush, Pet Rescue Saga etc).

Permalänk
Medlem

facebook har väl massa spel sitter hon där?

Permalänk
Medlem

Broken sword 1,2 och 5 är ju underhållande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

facebook har väl massa spel sitter hon där?

Facebook är inte hennes grej men ska kanske tipsa henne om de pysselspel som ni skrivit om. Är inte helt fel om hon får använda hjärnan lite extra också.
Tack för tipsen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

ett tips är ju att leta efter orspel till android, där finns det nog flest nya, sedan se om dom finns till windows. i värsta fall kan man köra android emulator och spela ordspelen på den...! Eller i bästa fall. Vad man nu är ute efter.

http://www.svd.se/ordspelen-som-tar-over-efter-wordfeud

Rumble är ganska roligt. Köp en android platta till mamma så slipper hon skit datorn. Datorer är för ungdomar!

Permalänk

Mariokart? Det vet jag att jag o min morfar hade kul med på den tiden han klarade av sånt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem

Min mamma som är 68 spelar Ruzzle och Wordfeud på telefonen. Min mormor som är 92 lägger patiens på datorn.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

till TS, undrar om nåt kreativt i stil med minecraft kan vara intressant? ingen aning igentligen men, de flesta gillar väl pussel / tidsfördrivspel om de gillar spel

Tagit bort citat (§1)
Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Schack går väl alltid hem?

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort ohjälpsamma inlägg/tjafs.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Angry birds?
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!