Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

IPTV-problem med tv.

Hej.

Har inskaffat mig en Sony 60" LED-TV KDL60W605 tv, samt en förstärkare SONY STR-DH550.

Alla HDMI-uttag är kopplade via förstärkaren och det har fungerat smärtfritt med att byta "mediaspelare" via förstärkaren. Tills idag. Jag har IPTV via Canal Digital med en box därtill.

Min klåfingriga syster skulle försöka få igång vanliga tvkanaler via IPTV, och gick loss på både fjärrkontrollen till Tv samt förstärkaren, istället för motorolaboxen till IPTV.
Sedan dess fungerar inte IPTV.

Det jag har uppmärksammat efter egen research och tester är att TVn indikerar att både HDMI1(förstärkaren) och AV1(Scart) är anslutna. Problemet är bara att ingen Scart är ansluten...

PS3 fungerar klockrent via förstärkaren och likaså Raspberry Pi. Men när jag ändrar till TV så funkar det inte med boxen. Den är påslagen, men det blir aldrig någon signal till tv. Jag har bytt HDMI IN/UT på förstärkaren, har testat att koppla direkt till ny HDMIingång på tv. Men blir hela tiden svart.

Till slut testade jag att dra in den via Scart, då funkade den... Men med usel bild. Men det blev åtminstone bild.

Så min enda förklaring är att TVn numera har någon inställning som måste ändras för att den inte ska leta efter "tvboxen" via scart?

Är jag helt fel ute? och vad fasen ska jag göra?

Tack på förhand

Permalänk
Avstängd

Du kan ju fabriksåterställa tv'n

Permalänk
Avstängd

Har du provat göra en reset utav TV-boxen?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

Löste problemet till slut.

Gjorde en fabriksåterställning av tv... och funkade tyvärr inte ändå.
Men tänkte att jag skulle testa att byta HDMIkabel.... Så tog HDMIkabeln från PS3 och körde in de i boxen. Voila!
Tog sedan den gamla kabeln från boxen och körde inte i PS3. Voila! även den funka.

Switchade sen bara HDMIuttag i förstärkaren och förstår fortfarande inte vad som gick snett...

Tack för att ni tog er tid!