Övergå till SS Rival från Sensei, blir det bra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Övergå till SS Rival från Sensei, blir det bra?

Det är ju rea på CDON nu & känns som det är dax för en ny mus.

Sensei:en är inte så värst bra när de gäller svettiga nävar. Men Rival är ju Gummi/plast och vad jag läst så ska den vara ganska bra för folk med handsvett när man spelar

468kr går den på CDON, blir de värt de?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Jag har ägt båda och byggkvalitén är bättre på Sensei. Har du tittat på Sensei Raw? Den har också en plast/gummi-yta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
H
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av gurkburk92:

Det är ju rea på CDON nu & känns som det är dax för en ny mus.

Sensei:en är inte så värst bra när de gäller svettiga nävar. Men Rival är ju Gummi/plast och vad jag läst så ska den vara ganska bra för folk med handsvett när man spelar

468kr går den på CDON, blir de värt de?

Ett litet tips om du råkar bo nära Ullared, så säljer dom rival för 399:-
Jag är nöjd med min, dock har jag aldrig testat sensei:en

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

Jag tog exakt det klivet för några månader sedan och behöll min Rival i cirka en månad då jag bytte till Zowie FK1.

Vi snackar om två helt olika möss man använder på olika sätt. Personligen så gillar jag ambidextriösa möss(likadana på varje sida, bra för vänster och högerhänta) mer och därför så gillade jag heller inte Rival. Inte för att Rival är en dålig mus, utan för att jag helt enkelt inte gillar formen.

Gillar du Sensei men inte ytan så bör du helt klart kolla in Sensei Raw Rubberized som har en mer gummiaktig yta.

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | BenQ 2420Z 24" 144hz | Corsair K65 RGB MX Red | Zowie FK1 | Xtrfy XGP-L4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Blev Rival. Sensei Raw hade ju precis samma glansiga yta, om inte värre o halare på Raw.

Tack för tipsen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Yamaknas:

Ett litet tips om du råkar bo nära Ullared, så säljer dom rival för 399:-
Jag är nöjd med min, dock har jag aldrig testat sensei:en

Jag fick min Rival på Gekås för 249 kr