[SOLVED] Ta med dator ut ur entrén på DreamHack

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

[SOLVED] Ta med dator ut ur entrén på DreamHack

Tja! Fick precis ett meddelande från bror att han inte kommer orka natten på DH, så han bad om att bli hämtad. Men portarna är stängda, så jag undrar om man kan ta ut datorn genom entrén? De tar en timme att åka och känns jobbigt att behöva lägga dubbla resor till Jönköping. Tack för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Dec 2007

Det första som slår mig är tanken på om vem som helst kan plocka med sig valfria datorer genom entrén ?! Där måste väl vara rätt bra bevakning i så fall. Du får fråga brorsan om han ordnat med vakterna.

Windows 10 Pro x64 | Zalman HD160XT Plus | Fractal Design 800W | AMD Ryzen 7 1800x | Asus Crosshair VI Hero | Corsair Vengeance LPX 3200MHz 16GB | ASUS Radeon R9 290 4.5GHz | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | Philips Brilliance 40" BDM4065

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

@Waxinator: Ja, de va de jag kände med, men de kanske e så att de stänger portarna för att dra ner på personal under natten när de inte e så många som drar hem. Personal finns ju alltid där (Crew), men om de finns några vid entrén vet jag inte (dagspass gäller ju bara fram till runt 10 tror ja, å har som sagt ingen annan erfarenhet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Han löste de tydligen, kom ut utan något större problem verkar det som

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008

För framtida referens:
Under nattetid stänger de grindarna till området, det går att komma ut men inte in.
Bevakningen som finns är i regel ett gäng ur crew som står i Elmia entrén och kollar folk som kommer och går.

Dator 1: i7 5820k | Asus X99-S | 16GB DDR4 | GTX 1080ti SLI | NZXT H440
Dator 2: i7 5820k | Asrock X99M | 32GB DDR4 | GTX 970 | SC-512N1-L Capture Card | Fractal Design Node 804
Skärm:Philips BDM4065UC
Mixer: Behringer X2222USB
Mina bästa tider inom speedruns

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Apr 2003

Vad jag sett är alltid dörrarna öppna.

När eventet börjar har de öppet elmias "huvudentre" men den stänger de nog i samband med invidningen tror jag. Men sen är den vanliga entren vid sidan av elmia alltid öppen.

Hur det är med bilvägarna nattetid har jag ingen aning om. Det är möjligt att det finns några grindar som stängs. Men till fots har jag aldrig haft några problem att komma in eller ut.