Star Wars: Battlefront intar Hoth under E3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Slutade spela skräpet när det buggade som värst.
Spelar ingen roll om det fungerar nu, det är inte lönt att spendera pengar på spel tillverkade av DICE eftersom det tar sån tid för dem att lära sig sina misstag innan de hittar själva felen och löser dem.
Samma sak kommer hända med Star Wars-spelet. Ni är så hajpade att köpa det och när ni väl spelar det så fungerar varken drivrutinerna för grafiken eller spelet i sig i minst 1 års tid. Ena patchen "fixar" kanske en textur, men statisk lagg kommer ske oftare. Sen kommer de med en patch mot lagget, men då uppstår ett nytt fel. Det är tyvärr så med dom här snubbarna på EA/DICE.

Nej usch, väntar hellre på att The Division kommer ut nästa år. Iaf ett spel som får göras i lugn och ro så att det fungerar från dag 1.

EDIT: Kan tillägga att de kommer göra allt för att ni ska betala för extramaterial, precis som med BFBC2, BF3, BF4, BFH osv...
Värt att lägga 1000+ kr på ett spel? Nä...

Om spelet är roligt och så betalar jag vad det kostar, kostar det mer för att få lite flera banor och vapen, då får det väl va så. Jag har inga andra laster. Jag betalar hellre lite mer för ETT spel som jag spelar mycket än köper tre-fyra spel som jag lägger ner efter några timmar.

Dessutom tror jag att både EA och DICE lärt sig läxan från BF4-problemen. Jag har själv inte engagerat mig i CTE men det verkar ju producera resultat.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Om spelet är roligt och så betalar jag vad det kostar, kostar det mer för att få lite flera banor och vapen, då får det väl va så. Jag har inga andra laster. Jag betalar hellre lite mer för ETT spel som jag spelar mycket än köper tre-fyra spel som jag lägger ner efter några timmar.

Dessutom tror jag att både EA och DICE lärt sig läxan från BF4-problemen. Jag har själv inte engagerat mig i CTE men det verkar ju producera resultat.

Jag hade servrar förut på BFBC2 och BF3, och en av adminsen jobbade på DICE. Även han klagade på att inget fungerade redan då och försökte framföra det vidare till jobbet. Men ingen lyssnade då.
När BF4 kom ut så lovade han att det skulle bli ändringar och spelupplevelsen skulle bli bättre. Och hur gick det? Bugg efter bugg, tills man tappade suget för att spela spelet.

Som tur är så har jag inte spenderat ett enda öre på ett spel sen dess. Fått spel från mina vänner som random köpt något men ändå inte själva spelat dem. Har ett par spel som jag inte ens installerat eftersom jag visste att det inte lönar sig.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Discokungen
Skrivet av femkantig:

star wars: battlefield?

Skrivet av Protopia:

Det ser bra ut det där Star Wars: Battlefield

Alltså... Har ni ens spelat de två gamla Battlefront? De är i princip stora moddar på Battlefield och det hade varit väldigt konstigt om det här inte hade varit likadant. Det som gör Battlefront bra är att det är ösigt och perfekt tempo för den typen av vapen som finns i Star Wars-universumet. Siths och Jedis kommer inte ut på slagfältet förrän ett visst antal poäng hade tjänats så även om de är starka så är de inte alltid med.

Jag är betydligt mycket mer taggad på det här än på ett "nytt" Battlefield måste jag ändå säga.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Alltså... Har ni ens spelat de två gamla Battlefront? De är i princip stora moddar på Battlefield och det hade varit väldigt konstigt om det här inte hade varit likadant. Det som gör Battlefront bra är att det är ösigt och perfekt tempo för den typen av vapen som finns i Star Wars-universumet. Siths och Jedis kommer inte ut på slagfältet förrän ett visst antal poäng hade tjänats så även om de är starka så är de inte alltid med.

Jag är betydligt mycket mer taggad på det här än på ett "nytt" Battlefield måste jag ändå säga.

Det ÄR Battlefield (samma tillverkare)

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Det ÄR Battlefield (samma tillverkare)

Nej det "är" inte Battlefield. Så många som ska säga att det är Battlefield med Star Wars skin, knappast. När jag tittar på detta så känner jag Battlefront känslan, inte Battlefield. DICE är mest lämpade för att göra spelet med eftersom likheten med Battlefield och Battlefront ligger i att det är stora kartor och mycket fordon samt många spelare på planen.

Permalänk
Medlem

Snygga effekter, men usch vad skriptat sådant här alltid är. Helt oanvändbart för att veta om man ska vara intresserad av spelet eller inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Japp, Frostbite 3 = massiva mängder fuskare. Spelet kan vara hur bra som helst men när fuskare kommer in i spelet slås hela balansen ur spel och det blir helt värdelöst och tråkigt att spela.

Japp. BF4 är väldigt roligt när man kommer in på rätt servrar och vid rätt tillfälle. Dice måste se till att få bort fuskare som inte flaggas av Fairfight och pbbans. Just nu bryr de sig inte.

Permalänk
Medlem

– We got to hold this position, we can't let it fall into imperial hands!

2 sekunder senare:

– Fold back!

Permalänk
Medlem

Shit, detta såg verkligen intressant ut. Om matcherna faktiskt blir så har intensiva och bra så kan man nog ha riktigt kul i detta spelet. Tyvärr brukar det bli så att någon hoppar in i typ AT-AT'n och springer åt andra hållet, men vi får se.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Shit, detta såg verkligen intressant ut. Om matcherna faktiskt blir så har intensiva och bra så kan man nog ha riktigt kul i detta spelet. Tyvärr brukar det bli så att någon hoppar in i typ AT-AT'n och springer åt andra hållet, men vi får se.

AT-ATn kommer du inte kunna styra hur du går med, den är som ac-130 i Battlefield.

Visa signatur

Rigg : Fractal Design Define S | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | 6700K 4.0 GHz 8MB |MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X | EVGA Supernova G2 750W | OCZ TR150 480GB x2 |

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Miska:

Det ÄR Battlefield (samma tillverkare)

Ja alltså, det var inte DICE som gjorde det från början. Det är fortfarande inte Battlefield eftersom det inte heter Battlefield. Det är däremot ungefär samma koncept fast i Star Wars-miljö och det var det jag försökte förmedla.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Alltså... Har ni ens spelat de två gamla Battlefront? De är i princip stora moddar på Battlefield och det hade varit väldigt konstigt om det här inte hade varit likadant. Det som gör Battlefront bra är att det är ösigt och perfekt tempo för den typen av vapen som finns i Star Wars-universumet. Siths och Jedis kommer inte ut på slagfältet förrän ett visst antal poäng hade tjänats så även om de är starka så är de inte alltid med.

Jag är betydligt mycket mer taggad på det här än på ett "nytt" Battlefield måste jag ändå säga.

Det första battlefront var ju inspirerat av bf1942 tom.
Jag ser fram emot detta Tror de kan bli bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Alltså... Har ni ens spelat de två gamla Battlefront? De är i princip stora moddar på Battlefield och det hade varit väldigt konstigt om det här inte hade varit likadant. Det som gör Battlefront bra är att det är ösigt och perfekt tempo för den typen av vapen som finns i Star Wars-universumet. Siths och Jedis kommer inte ut på slagfältet förrän ett visst antal poäng hade tjänats så även om de är starka så är de inte alltid med.

Jag är betydligt mycket mer taggad på det här än på ett "nytt" Battlefield måste jag ändå säga.

Ja, jag har spelat dem. Jag sa aldrig att det var något dåligt, bara att likheterna är större än någonsin. Men det beror nog främst på motorn.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Japp, Frostbite 3 = massiva mängder fuskare. Spelet kan vara hur bra som helst men när fuskare kommer in i spelet slås hela balansen ur spel och det blir helt värdelöst och tråkigt att spela.

Jag har nog 2000+ timmar i BC2, BF3 och BF4 kombinerat, och har mött max 2 fuskare under denna tid. Du har inte övervägt möjligheten att du helt enkelt är sämre än dina motståndare och att dom inte fuskar?

Permalänk
SpelClockers

Jag hoppas att de lyckas denna gång men trailern ser lika bra ut som alla andra trailers.
Har inget förtroende för trailers längre.
Vi får väl se när det släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Det ÄR Battlefield (samma tillverkare)

Skulle nog sagt att ALLA DICE action spel är Benefactor från 1994, jag menar det är action och det är faktiskt skapat av Digital Illusions CE AB.

(kisa lite och tänk er Stjärnornas krig så är detta det nya Battlefront)

Så alla spel är faktiskt Benefactor, så trött på Benefactor i nytt skal hela tiden i 21 år...

Nu till ämnet, jag hoppas detta blir bra, verkar lovande!

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lutt95:

Jag har nog 2000+ timmar i BC2, BF3 och BF4 kombinerat, och har mött max 2 fuskare under denna tid. Du har inte övervägt möjligheten att du helt enkelt är sämre än dina motståndare och att dom inte fuskar?

Du har inte övervägt att du är så dålig att du inser vilka spelare som är fuskare eller inte?
Jag har iaf varit med om 100% fusk många gånger. Inte sett någon på senare tid dock. Men blir man oneshottad över banan med pistol flera gånger eller knappt ser fienden innan man dör när man vet att man såg fienden först etc så är det nästan alltid fusk involverat. Ingen kan vara snabbare än den mänskliga reaktionsförmågan så man märker det ganska lätt om man är en duktig spelare. Det sagt finns det såklart många dåliga spelare som skriker cheater så fort dom blir lite ägda också iofs.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Miska:

Jag hade servrar förut på BFBC2 och BF3, och en av adminsen jobbade på DICE. Även han klagade på att inget fungerade redan då och försökte framföra det vidare till jobbet. Men ingen lyssnade då.
När BF4 kom ut så lovade han att det skulle bli ändringar och spelupplevelsen skulle bli bättre. Och hur gick det? Bugg efter bugg, tills man tappade suget för att spela spelet.

Som tur är så har jag inte spenderat ett enda öre på ett spel sen dess. Fått spel från mina vänner som random köpt något men ändå inte själva spelat dem. Har ett par spel som jag inte ens installerat eftersom jag visste att det inte lönar sig.

Fast nu är spelet riktigt bra så bara att hoppa in igen inga ursäkter. Dom har till och med fixat latencyn riktigt bra nu.

Permalänk
Inaktiv

Ser verkligen fram emot detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Du har inte övervägt att du är så dålig att du inser vilka spelare som är fuskare eller inte?
Jag har iaf varit med om 100% fusk många gånger. Inte sett någon på senare tid dock. Men blir man oneshottad över banan med pistol flera gånger eller knappt ser fienden innan man dör när man vet att man såg fienden först etc så är det nästan alltid fusk involverat. Ingen kan vara snabbare än den mänskliga reaktionsförmågan så man märker det ganska lätt om man är en duktig spelare. Det sagt finns det såklart många dåliga spelare som skriker cheater så fort dom blir lite ägda också iofs.

haha! vet du vad preefire är för något, är man duktig så chansar man mycket i vissa vinklar på ren rutin. Det behöver inte vara fusk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Du har inte övervägt att du är så dålig att du inser vilka spelare som är fuskare eller inte?
Jag har iaf varit med om 100% fusk många gånger. Inte sett någon på senare tid dock. Men blir man oneshottad över banan med pistol flera gånger eller knappt ser fienden innan man dör när man vet att man såg fienden först etc så är det nästan alltid fusk involverat. Ingen kan vara snabbare än den mänskliga reaktionsförmågan så man märker det ganska lätt om man är en duktig spelare. Det sagt finns det såklart många dåliga spelare som skriker cheater så fort dom blir lite ägda också iofs.

Har spelat i lag som Team Symthic, Squirtles och KDEN (8v8), har i princip vunnit allt som går att vinna inom 8v8 förutom Nations cup. Inte mycket att skryta om, men tänkte att det var värt att nämna detta. Den största anledningen till att spelare i spel som BF4 inte utvecklas är att dem alltid skyller ifrån sig på något. Antingen är det spelets eller serverns fel, eller så fuskar motståndaren.

Efter att jag lagt upp denna video försvann "slavemaster" från 8v8 scenen, han körde utan tvekan med wallhack. Synd och patetiskt att det finns folk som fuskar i en så liten community som BF4.

Poängen med att jag visar detta är att det är svårt att bevisa att någon kör med wallhack. Lägg energin på att bli en bättre spelare istället för att spamma chatten att någon fuskar för att han ligger först på scoreboarden. Det är inte kul för någon och är en av anledningarna till att jag slutade spela BF4, blev inte kul längre när man får mordhot till sin personliga mejl, blir ddosad och tvungen att betala för en VPN för att ens kunna använda internet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lutt95:

Har spelat i lag som Team Symthic, Squirtles och KDEN (8v8), har i princip vunnit allt som går att vinna inom 8v8 förutom Nations cup. Inte mycket att skryta om, men tänkte att det var värt att nämna detta. Den största anledningen till att spelare i spel som BF4 inte utvecklas är att dem alltid skyller ifrån sig på något. Antingen är det spelets eller serverns fel, eller så fuskar motståndaren.

https://www.youtube.com/watch?v=vwqCJYQCmxE

Efter att jag lagt upp denna video försvann "slavemaster" från 8v8 scenen, han körde utan tvekan med wallhack. Synd och patetiskt att det finns folk som fuskar i en så liten community som BF4.

Poängen med att jag visar detta är att det är svårt att bevisa att någon kör med wallhack. Lägg energin på att bli en bättre spelare istället för att spamma chatten att någon fuskar för att han ligger först på scoreboarden. Det är inte kul för någon och är en av anledningarna till att jag slutade spela BF4, blev inte kul längre när man får mordhot till sin personliga mejl, blir ddosad och tvungen att betala för en VPN för att ens kunna använda internet.

Jag har varit 30 bäst i världen i bf2 med choppern så jag kan också lira. Är nog bland den bästa scar-h spelaren i bf4 också. Men oavsett om vi båda är bra eller inte har det förekommit en hel del fusk. Som sagt knappt märkt senaste månaderna men tidigare definitivt utan tvekan. Det är väldigt lätt att märka i vissa fall.

Permalänk
Medlem

Fy satan vad snyggt! Jag är alltid kritisk när det kommer till nya spel, speciellt om dem är baserade på populära filmer etc, men det här verkar vara riktigt najs!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk

jag gillar dice och battlefield även battlefront minns när jag spelade det på ps2 så jag hoppas att dom inte fuckar upp.

Permalänk
Medlem

Är det verkligen bara jag som tycker det ser helt horribelt tråkigt ut? Gameplayet ser ju jätte stelt och tråkigt ut?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Förlåt men fy fan vad Konsol FPS ser efterblivet ut. Springer rakt på tre motståndare i 4 sec stannar framför och kastar en Nade utan och vinner fighten? Hahah, herregud..

Men detta spelet ser tråkigt ut, spelar nog hellre Planetside 2 och sätter igång starwars Theme track än detta..

Permalänk
Medlem

Spelade betan under 3 dagar, kommer givetvis att beställa detta snart. Såg även riktig bra ut på min några år gamla pc och ingen lagg så långt ögat kunde nå.

Hårdvaru rekommendationerna var helt klart över drivna speciellt med tanke på min egen dator.

Permalänk

Stiligt! Testade betan jag också, men har inte fallit för genren och trots att det är Star Wars-miljö så blev jag inte förförd. Men det är ju för att jag inte gillar slagfälts-gameplay, och de här spelen är ju till för de som gillar precis den här typen av gameplay. Så sluta gnäll hur lika spelen är att spela, detta är DICEs parad-franchise.

Som andra har sagt, med MMO kommer fusk. Finns ingen fuskmjukvara så köper de skärmar och tangentbord med inbyggda fuskmöjligheter. Och griefing. Om någon gjorde ett MMO där man bara plockar blommor och väver kransar som var helt omöjligt att fuska i, så skulle ändå en stor del av communityn hitta ett sätt att plocka blommor eller väva kransar på ett sätt som abusar de andra spelarna.

Det är spelarna/bra servrar som avgör om ett spel är roligt att spela i multiplayer, inte själva spelet i sig självt. Det händer de bästa spel, så spelföretag som kan skjuta till resurser där efter att spelet är släppt, på olika sätt se till att spelet får en härlig community så kan spelet bli ett fenomen som ger massor med spelare ren glädje när de spelar.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.