Permalänk
Medlem

Ny Gaming mus och tangentbord

Tja som rubriken lyder så ska jag skaffa nytt gaming mus och tangentbord

Dock har jag ingen aning om vad som är bra atm. Kollat på Corsair K95 RGB Cherry MX och för mus Steelseries Rival. Är det några här som skulle rekommendera de sakerna till mig?

Spelar för det mesta bara league of legends

Permalänk
Medlem

Hej! Själv har jag en Steelseries Rival som jag är nöjd över. Den är ganska stor. De två sidoknapparna sitter möjligtvis lite för högt upp. Har ett skönt skrollhjul och skönt gummi på sidorna. Fick den i julas.

Med Steelseries Engine kan man välja mycket saker, som t.ex. cpi, färg på led både på skrollhjulet och logon. Man kan även ställa in speciella inställningar för olika program. om du kanske vill ha en speciell färg+cpi när du surfar, en när du spelar, osv.
tangentbordet vet jag inte nåt om
Hoppas du förstår vad jag menar och att du har fått lite fakta.

Visa signatur

Antec GX 500 - 2600k - Asrock Z77 Extreme 6 - Pure Rock - RX Vega 64 - RM750X - 1TB HDD - 250GB SSD - 16 GB RAM - Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton7:

Hej! Själv har jag en Steelseries Rival som jag är nöjd över. Den är ganska stor. De två sidoknapparna sitter möjligtvis lite för högt upp. Har ett skönt skrollhjul och skönt gummi på sidorna. Fick den i julas.

Med Steelseries Engine kan man välja mycket saker, som t.ex. cpi, färg på led både på skrollhjulet och logon. Man kan även ställa in speciella inställningar för olika program. om du kanske vill ha en speciell färg+cpi när du surfar, en när du spelar, osv.
tangentbordet vet jag inte nåt om
Hoppas du förstår vad jag menar och att du har fått lite fakta.

Okej tackar för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Corsairs tangentbord är iofs bra, men tänk efter noga innan du slänger iväg nästan 2000kr på det. Det som enligt mig är det som folk vanligtvis inte gillar är den extra raden med macroknappar på vänstersidan. Försök att hitta något ställe att testa att skriva med det. Trots allt det som är det viktiga.

Jag använder steelseries rival, den är riktigt trevlig. Har en tendens att flippa ur dock. Läste en tråd om det på reddit, verkar vara många med samma problem. Inte särskilt störande, brukar hända någon gång eller två per spelsession.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nylund1940:

Tja som rubriken lyder så ska jag skaffa nytt gaming mus och tangentbord

Dock har jag ingen aning om vad som är bra atm. Kollat på Corsair K95 RGB Cherry MX och för mus Steelseries Rival. Är det några här som skulle rekommendera de sakerna till mig?

Spelar för det mesta bara league of legends

Jag spelar League of Legends med en SteelSeries Rival och det fungerar utmärkt Den främre sidoknappen sitter möjligtvis lite för långt fram för mig.

Mitt tangentbord är ett Ducky Shine med bruna brytare och det fungerar bra, tycker det är skönt med ett litet klick så man vet när den registrerar. Har dock inte testat längre sessioner med andra mekaniska brytare så borde egentligen inte uttala mig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Corsairs tangentbord är iofs bra, men tänk efter noga innan du slänger iväg nästan 2000kr på det. Det som enligt mig är det som folk vanligtvis inte gillar är den extra raden med macroknappar på vänstersidan. Försök att hitta något ställe att testa att skriva med det. Trots allt det som är det viktiga.

Jag använder steelseries rival, den är riktigt trevlig. Har en tendens att flippa ur dock. Läste en tråd om det på reddit, verkar vara många med samma problem. Inte särskilt störande, brukar hända någon gång eller två per spelsession.

Hur menar du med flippar ur?

Corsair mx red k95 kostar ju 890 just nu på netonnet darför jag passar på!!

Skrivet av PeanutPowerz:

Jag spelar League of Legends med en SteelSeries Rival och det fungerar utmärkt Den främre sidoknappen sitter möjligtvis lite för långt fram för mig.

Mitt tangentbord är ett Ducky Shine med bruna brytare och det fungerar bra, tycker det är skönt med ett litet klick så man vet när den registrerar. Har dock inte testat längre sessioner med andra mekaniska brytare så borde egentligen inte uttala mig..

Är de någon skillna på röda och bruna brytare?

Permalänk
Medlem

RGB tangentbord är fränt annars
Razer Chroma eller Corsair K70 RGB

Sen en passande RGB mus till det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Nylund1940:

Tja som rubriken lyder så ska jag skaffa nytt gaming mus och tangentbord

Dock har jag ingen aning om vad som är bra atm. Kollat på Corsair K95 RGB Cherry MX och för mus Steelseries Rival. Är det några här som skulle rekommendera de sakerna till mig?

Spelar för det mesta bara league of legends

Här har du ett lite dyrare men snyggare tangentbord med RGB belysning om du gillar sådant, sen måste du nästan testa alla olika brytare för att hitta det som passar dig.
Corsair Gaming K70 RGB mx-red
Musval är som baken delad
En med bra sensor i är zowie fk1 eller deras nya, samt logitech g303.
Lycka till, hoppas du hittar något som passar just dig!

Visa signatur

Intel i9 9900K | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG STRIX Z390-H GAMING | Corsair Force MP600 1TB | 2tb Samsung 870 Evo | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Trident | ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX | Seasonic 1000W Platinum | Asus RoG PG279Q 165hz | Vortex P0K3R RGB mx-brown | DT770 Pro 250Ω | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser Game Zero |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nylund1940:

Hur menar du med flippar ur?

Corsair mx red k95 kostar ju 890 just nu på netonnet darför jag passar på!!

Är de någon skillna på röda och bruna brytare?

Corsair mx red k95 och Corsair K95 RGB Cherry MX är två olika tangentbord... Det ena har RGB-belysning och kostar ca. 2000kr det ena har "bara" vanlig bakgrundsbelysning och kostar drygt hälften. Själva lay-outen med macrotangenter på vänster är samma.

Det är stor skillnad mellan röda och bruna, röda har väldigt lätt motstånd och inget klick-ljud eller känsla, bruna har också lätt motstånd men där finns klickkänslan.

Permalänk
Medlem

Jag har ett Logitech G710+ och är väldigt nöjd med det.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Kör Razer DeathAdder mus och är helt sjukt nöjd med den kommer aldrig byta till något annat.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Corsair mx red k95 och Corsair K95 RGB Cherry MX är två olika tangentbord... Det ena har RGB-belysning och kostar ca. 2000kr det ena har "bara" vanlig bakgrundsbelysning och kostar drygt hälften. Själva lay-outen med macrotangenter på vänster är samma.

Det är stor skillnad mellan röda och bruna, röda har väldigt lätt motstånd och inget klick-ljud eller känsla, bruna har också lätt motstånd men där finns klickkänslan.

Har läst lite om brytare och enligt vad jag har läst om så är brun och blå samma brytare bara att blå låter mer? Så jag kan lika gärna köpa Mission SG GGK 3.0 istället än att lägga extra pengar på Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nylund1940:

Har läst lite om brytare och enligt vad jag har läst om så är brun och blå samma brytare bara att blå låter mer? Så jag kan lika gärna köpa Mission SG GGK 3.0 istället än att lägga extra pengar på Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown??

Nej, det som skiljer blå och bruna är tyngden det krävs för att trycka ner tangenten. I övrigt är det mycket annat som skiljer de två tangentborden du länkade, så som känslan i bygget, kvalitén osv. osv.

Om man inte är riktigt säker på vad man vill ha förutom ett tangentbord så så skulle jag rekommendera Func KB-460, det är ett billigt och bra tangentbord med mekaniska brytare samt bakgrundsbelysning.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2730321

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Nej, det som skiljer blå och bruna är tyngden det krävs för att trycka ner tangenten. I övrigt är det mycket annat som skiljer de två tangentborden du länkade, så som känslan i bygget, kvalitén osv. osv.

Om man inte är riktigt säker på vad man vill ha förutom ett tangentbord så så skulle jag rekommendera Func KB-460, det är ett billigt och bra tangentbord med mekaniska brytare samt bakgrundsbelysning.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2730321

Tänkt lite och kollat runt på olika men inte fastnat för någon förutom Corsair K70 dock vet jag inte vilka brytare jag ska ta. Bruna blå eller röd? Vilken skulle du rekommendera för en spelare som bara spelare LoL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nylund1940:

Tänkt lite och kollat runt på olika men inte fastnat för någon förutom Corsair K70 dock vet jag inte vilka brytare jag ska ta. Bruna blå eller röd? Vilken skulle du rekommendera för en spelare som bara spelare LoL

Går typ inte att rekommendera, jag gillar att spela med röda, kanske inte det bästa för att skriva, men det funkar ganska bra när man vant sig. Väldigt många som gillar bruna för att skriva och gamea, inte lika vanligt att folk gillar blå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Går typ inte att rekommendera, jag gillar att spela med röda, kanske inte det bästa för att skriva, men det funkar ganska bra när man vant sig. Väldigt många som gillar bruna för att skriva och gamea, inte lika vanligt att folk gillar blå.

Ahh okej! La iaf order och hoppas på att jag kommer gilla det

Permalänk
Skrivet av Nylund1940:

Ahh okej! La iaf order och hoppas på att jag kommer gilla det

la order på vad? =D

Visa signatur

Intel i9 9900K | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG STRIX Z390-H GAMING | Corsair Force MP600 1TB | 2tb Samsung 870 Evo | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Trident | ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX | Seasonic 1000W Platinum | Asus RoG PG279Q 165hz | Vortex P0K3R RGB mx-brown | DT770 Pro 250Ω | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser Game Zero |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nylund1940:

Är de någon skillna på röda och bruna brytare?

Ja, här kan du läsa lite mer om skillnad mellan brytare #12165564
Det bästa vore om du kunde testa de olika brytarna själv.

Edit: Märkte nu att jag var lite sen, hoppas du blir nöjd med ditt köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av skywa1ker:

la order på vad? =D

K95 frå netonnet utan RGB baklysen