Trådlös hemtelefon för fasta nätet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2009

Trådlös hemtelefon för fasta nätet

Hej!

Har ni något tips på en bra hemtelefon för det fasta nätet? Den som vi haft (Siemens Gigaset 4000 Classic) håller på att lägga av efter ca 10 år eller nåt sånt (kommer inte ens ihåg när vi köpte den, så länge sedan). Nu är vi ute efter en ersättare. Det viktigaste är att den håller länge så vi slipper köpa en ny snart igen, om det ens finns sådana fortfarande, en hel del har ju hänt på 10 år. Sedan är det viktigt med bra ljudkvalitet åt båda hållen. Förutom det är det bara bra batteritid samt ett lättnavigerat menysystem för kontakter och missade samtal som är ett önskemål, alla övriga funktioner är onödiga.

Någon som har nåt tips? Den får gärna se hyfsat snygg ut också även om det innebär prispåslag. De kostar inte jättemycket ändå. Det viktigaste är byggkvaliteten som sagt.

Tack så mycket!

(Flytta gärna tråden om den ligger i fel forum)

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Jag skulle köra på Siemens Gigaset igen, för jag tycker själv att dem känns pålitliga, andas kvalité. Kanske någon av deras premiummodeller? http://www.gigaset.com/sv_SE/shop/phonefinder-premium.html#se...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2009

@kalle-anka: Tack, ska titta på dem. Det fanns knappt några omdömen på prisjakt (där jag började min sökning) men jag får googla på konkreta modeller i stället.

The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2009

Tyvärr har Gigaset S820 utgått hos alla svenska återförsäljare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Apr 2009

Hemtelefoni på fasta nätet? Varför då?
idag är mobiltaxorna så pass låga att det går bra med bara mobil, annars finns det portabel hemtelefoni som är ett mobilabonnemang med mobil men med fasta nätets nummer och till en kostnad som är lägre om man inte bor i telefonen.