Permalänk
Medlem

Huawei, något att ha?

Hejsan!

Har haft min iPhone 4 i flera år nu och den börjar bli ganska trött.
Det är segt att växla mellan appar, det är segt att växla det mesta helt enkelt.

Jag använder inte mobilen till några tyngre spel eller dylikt, kör mestadels Quizkampen och andra små grejer.
Kollar lite blocket, imdb, youtube och smhi m.m.
Ganska basic användande.

Alltså vill jag inte spendera en förmögenhet och har tittat lite på en Huawei Ascend P7 och tyckt att den verkar riktigt bra.
Men så såg jag att P8 hade precis kommit ut också och undrar då.
Hur bra är P7 förhållandevis mot P8 och P8 Lite.

Har dålig koll när det gäller mobiler så jag hoppas få lite "detaljerad" information när det gäller;
Huawei Ascend P7 : ~2800kr
Huawei P8 Lite - ~2500kr
Huawei P8 - ~4500kr

Vilken är mest prisvärd (vad du får för pengarna).

MVH
Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njakke:

Hejsan!

Har haft min iPhone 4 i flera år nu och den börjar bli ganska trött.
Det är segt att växla mellan appar, det är segt att växla det mesta helt enkelt.

Jag använder inte mobilen till några tyngre spel eller dylikt, kör mestadels Quizkampen och andra små grejer.
Kollar lite blocket, imdb, youtube och smhi m.m.
Ganska basic användande.

Alltså vill jag inte spendera en förmögenhet och har tittat lite på en Huawei Ascend P7 och tyckt att den verkar riktigt bra.
Men så såg jag att P8 hade precis kommit ut också och undrar då.
Hur bra är P7 förhållandevis mot P8 och P8 Lite.

Har dålig koll när det gäller mobiler så jag hoppas få lite "detaljerad" information när det gäller;
Huawei Ascend P7 : ~2800kr
Huawei P8 Lite - ~2500kr
Huawei P8 - ~4500kr

Vilken är mest prisvärd (vad du får för pengarna).

MVH
Johan

Huawei P8 har nog inte så många hunnit testa ännu. Det finns många recensioner av Ascend P7 om du googlar.

Sen kan du ju t.ex. titta på Huawei Honor 6, Huawei Honor 4X och Huawei Honor 3C som kanske är ännu mer prisvärda.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

@Njakke:

Huawei är ett bra märke. Jag har haft flera av deras lurar tidigare. Jag skulle satsa på P8 Lite då den är mest prisvärd av de lurar du listar. Skillnaden mellan P7 och P8 Lite är inte så stor men P8:an är ju nyare och levereras med lollipop så ser inte varför man skulle välja P7:an framför den om du inte får tag på en begagnad till bra pris.

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag dock satsat på en Huawei Honor 6 eller Honor 4X istället för någon av P-modellerna. Honormodellerna har bättre battertid och har fått bättre betyg i olika reviews. Medelbetygen på amazon.co.uk tycker jag brukar ge en bra fingervisning om prisvärdheten på en telefon. Både Honor 4X och Honor har fått bra betyg där:
http://www.amazon.co.uk/Honor-5-5-Inch-Dual-SIM-Free-Smartpho...
http://www.amazon.co.uk/Honor-Smartphone-Touchscreen-Octa-Cor...

Permalänk
Inaktiv

Jag hade definitivt köpt HTC One M8S istället. Tillräckligt snabb från en riktigt bra tillverkare för ett helt okej pris.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3084762

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Jag hade definitivt köpt HTC One M8S istället. Tillräckligt snabb från en riktigt bra tillverkare för ett helt okej pris.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3084762

Nästan 5000 kr för en mobil med budgetprocessorn snapdragon 615? Skämtar du eller?

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mfm:

Nästan 5000 kr för en mobil med budgetprocessorn snapdragon 615? Skämtar du eller?

Snapdragon 615 är utan tvekan tillräckligt snabb. Samtidigt får du skärm, högtalare och byggkvalitet i världsklass.

Om du anser att en högre presterande processor som värmer rejält i fickan är ett bättre köp får du tycka det, men jag anser att krutet är bättre riktat åt annat håll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Snapdragon 615 är utan tvekan tillräckligt snabb. Samtidigt får du skärm, högtalare och byggkvalitet i världsklass.

Om du anser att en högre presterande processor som värmer rejält i fickan är ett bättre köp får du tycka det, men jag anser att krutet är bättre riktat åt annat håll.

Skickades från m.sweclockers.com

Att mobiler med 615 genererar massor med värme trots blygsam prestanda är den vanligaste kommentaren från användare...

Sen tillräckligt snabb för vad? För att spela alla moderna spel med trevlig prestanda i full HD? Nej, det duger den inte till.

Vad jag förstod så var inte TS intresserad av att betala flera tusen bara för märket heller.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mfm:

Att mobiler med 615 genererar massor med värme trots blygsam prestanda är den vanligaste kommentaren från användare...

Sen tillräckligt snabb för vad? För att spela alla moderna spel med trevlig prestanda i full HD? Nej, det duger den inte till.

Vad jag förstod så var inte TS intresserad av att betala flera tusen bara för märket heller.

1. TS har själv sagt att det inte finns intresse för tunga spel osv. Läs det i första inlägget.

2. Betala för märket, är detta ett skämt? Precis som jag sade innan har HTC-telefonen marknadsledande byggkvalitet och högtalare och även en riktigt bra skärm. Dessutom är gränssnittet bland det bästa gör Android.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 4
Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

1. TS har själv sagt att det inte finns intresse för tunga spel osv. Läs det i första inlägget.

2. Betala för märket, är detta ett skämt? Precis som jag sade innan har HTC-telefonen marknadsledande byggkvalitet och högtalare och även en riktigt bra skärm. Dessutom är gränssnittet bland det bästa gör Android.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför ska man lägga ut 5000 kr för att titta på youtube?

Klart man betalar rejält för märket, alla recensioner av HTC-mobiler brukar anmärka på att HTCs pris ligger klart över motsvarande konkurrenters modeller. Och nej skärmen och OSet är inte så mycket bättre än konkurrenternas.

Sen har du blandat ihop byggkvalitet med kvalitetskänsla, det finns säkert folk som tror att det är hög kvalitet bara för att det är aluminium. (För själva byggkvaliteten är inte alls något att hänga i granen, telefonerna är oreparerabara och typ ihoptejpade inuti).

Det var länge sedan HTC var marknadsledande på någonting alls...

Sen är det nog strunt samma om TS ändå bara bumpar sin originalfråga och struntar i all input som folk har skrivit. Då kan han få googla själv på P8-recensioner som finns på t.ex. gsmarena.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njakke:

Hejsan!

Har haft min iPhone 4 i flera år nu och den börjar bli ganska trött.
Det är segt att växla mellan appar, det är segt att växla det mesta helt enkelt.

Jag använder inte mobilen till några tyngre spel eller dylikt, kör mestadels Quizkampen och andra små grejer.
Kollar lite blocket, imdb, youtube och smhi m.m.
Ganska basic användande.

Alltså vill jag inte spendera en förmögenhet och har tittat lite på en Huawei Ascend P7 och tyckt att den verkar riktigt bra.
Men så såg jag att P8 hade precis kommit ut också och undrar då.
Hur bra är P7 förhållandevis mot P8 och P8 Lite.

Har dålig koll när det gäller mobiler så jag hoppas få lite "detaljerad" information när det gäller;
Huawei Ascend P7 : ~2800kr
Huawei P8 Lite - ~2500kr
Huawei P8 - ~4500kr

Vilken är mest prisvärd (vad du får för pengarna).

MVH
Johan

Du kanske redan köpt dig en mobil. Men jag har p8. Har dock bara haft den ett par dagar men är än så länge nöjd. Om du ska använda den till det du skriver så duger den mer än väl. Var också intresserad av p7 accend eller vad den heter men jag vill inte ha så stor mobil. Du kan ju pm om du har nån fråga.

Mvh Martin

Skickades från m.sweclockers.com