Vad är/används limit cpuid maxval till?

Permalänk
Medlem

Vad är/används limit cpuid maxval till?

hejsan! Jag satt och lekte runt lite i Bios. Och under cpu configuration hittar jag nåt som heter Limit cpuid maxval. Jag har asus p5n-d moderkort ifall att det skulle hjälpa. Jag undrar: vad gör/används Limit cpuid maxval till?

/dennis55

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennis55:

hejsan! Jag satt och lekte runt lite i Bios. Och under cpu configuration hittar jag nåt som heter Limit cpuid maxval. Jag har asus p5n-d moderkort ifall att det skulle hjälpa. Jag undrar: vad gör/används Limit cpuid maxval till?

/dennis55

Let me google that for you

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Är det ett virus? har aldrig hört talas om let me google that for you.

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk
Skrivet av Dennis55:

är nog en utav sweclockers och andra forums mest använda sökmotorer pga att den används när folk ställer frågor om saker som skulle hittats svar på via google med ett lätt knapptryck istället för att starta en ny tråd.

dyker bla ofta upp i frågor om nätagg klarar av att driva ditt eller datt vilket på senare tid har eskalerat ofattbart och det dyker upp flera inlägg varje dag med i princip samma fråga pga en del folk helt enkelt är för lata? eller helt enkelt inte vet hur en sökfunktion fungerar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennis55:

Länken jag gav går till google, fast med en mus som trycker på sök åt dig. Alltså du behöver bara trycka på länken för att google'a om det du frågade om. Gjorde en snabb googling på det innan och hittade massor med trådar om det. Så visade dig bara till google!

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Länken jag gav går till google, fast med en mus som trycker på sök åt dig. Alltså du behöver bara trycka på länken för att google'a om det du frågade om. Gjorde en snabb googling på det innan och hittade massor med trådar om det. Så visade dig bara till google!

tack! Känner mej trygg nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur