Vart aktivera batteriprocent iu i batteriikonen nexus5?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Vart aktivera batteriprocent iu i batteriikonen nexus5?

Vill se batteriprocenten i batteriikonen utan att dra ner notificationfönstret då procenten visas brevid batteriet.

hade innan en app som fixade det men sen har jag för mig android kom med den funktionen. Ok med om procenten visas bredvid batteriet men vill att det ska visas hela tiden.

Ngn som vet vart man aktiverar det lr man måste köra app/fix?

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2014

Nu har jag bara en simpel galaxy s2 men går jag in på inställningar och display så får jag ett val som heter typ visa batteriprocent

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: NA | PSU: Corsair AX760i | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Plats
Registrerad
Jul 2008

samma här har en asus mobil med visa procent under inställningar-batteri.
Men finns även app ifall man är desperat, som heter Battery Percent Enabler.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Ja samsung har det vet jag men nexus hade det inte i början men sen har jag för mig de införde det. Men annars får jag köra battery percent enabler men vill ha så lite extraprogram som möjligt

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Plats
Registrerad
Jul 2008

ser det ut så här i din meny?

isf. vad finns i menyn, dom 3 prickarna under kl. 09:00?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av fAkkFejz:

Såhär ser det ut men där finns tyvärr inga inställningar för att visa batteriprocenten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Dec 2008

I stock android finns inte möjlighet att visa batteriprocent statusbaren. Vill du ha det får du roota och exempelvis lägga in Xposed framework så finns det en modul som heter GravityBox som möjliggör det.

Spelmaskinen
| Be Quiet! Dark Base 700 | Corsair H115i Pro | i5 8600k @4,8Ghz | MSI z370m Gaming Pro Ac | Corsair LPX 3000MHz 16GB | EVGA GTX 1070 SC ACX 3.0 | Samsung 830 SSD| Acer XB271Hu | Corsair RM750X | Corsair Gaming K70 | Razer Deathadder |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma hos mig eller Boringville
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av stimpen:

Vill se batteriprocenten i batteriikonen utan att dra ner notificationfönstret då procenten visas brevid batteriet.

hade innan en app som fixade det men sen har jag för mig android kom med den funktionen. Ok med om procenten visas bredvid batteriet men vill att det ska visas hela tiden.

Ngn som vet vart man aktiverar det lr man måste köra app/fix?

Du måste använda appen Battery Percent Enabler, det räcker med att köra den en enda gång, sen kan du ta bort den.

Stoppa våldet mot kvinnor!

http://stopviolence.care2.com/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Plats
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av 220volt:

I stock android finns inte möjlighet att visa batteriprocent statusbaren. Vill du ha det får du roota och exempelvis lägga in Xposed framework så finns det en modul som heter GravityBox som möjliggör det.

Kör själv stock och är väl olika på tillverkare då.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Ah ok, för köra battery percent enabler igen, hade bara för mig de la in funktionen i android.

Skrivet av fAkkFejz:

http://i.imgur.com/HjbBAZV.jpg

Ja tillverkarna lägger till den funktionen, hade det på mins amsung men i rena andoid finns det inte om man inte drar ner notificationbaren först.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av fAkkFejz:

http://i.imgur.com/HjbBAZV.jpg

Ja men vad jag menade med stock var såklart "vanilla" android som alla Nexus enheter kör.

Spelmaskinen
| Be Quiet! Dark Base 700 | Corsair H115i Pro | i5 8600k @4,8Ghz | MSI z370m Gaming Pro Ac | Corsair LPX 3000MHz 16GB | EVGA GTX 1070 SC ACX 3.0 | Samsung 830 SSD| Acer XB271Hu | Corsair RM750X | Corsair Gaming K70 | Razer Deathadder |