Hur göra när man ska LAN:a?

Permalänk
Inaktiv

Hur göra när man ska LAN:a?

Hej! Jag och en person till har tänkt att vi ska lana imorn och bygga på nån form av minecraftvärld. Problemet är det att inga av oss kan något om sånt här, och desto mer jag googlar desto mer osäker blir jag... Så jag skulle gärna vilja ha en lite utförlig guide så jag vet hur vi ska göra, gällande allt ifrån nätverk till, tjaaa, allt annat... :). Har även en fråga: om vi lanar och bygger på en värld, kommer då den världen finnas kvar när vi slutar lana, så vi kan spela på den nästa gång? All hjälp mottages tacksamt!

Permalänk
Medlem

sitt bakom samma router

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

I minecraft kommer mapen sparas hos den som hostar den. Angående lan, ett smidigt sätt är att ni har en switch alla kopplar in sig i, stäng av brandväggen i windows och tuta och kör. Kan vara lite krångligt att hosta minecraft server imellan åt bara. Den med bäst cpu borde göra det.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2