Min kompis konto på lol har blivit hackat.

Permalänk
Medlem

Min kompis konto på lol har blivit hackat.

Vet inte om det är till rätt tråd, men idag sa min kompis att hans lol (League of Legends) konto blev hackat. Han har spenderat över 2000 kr på kontot och han blev hackad någon gång i februari iår. Jag undrar bara om man kan polisanmäla detta?

Permalänk

oftast inte, det är förmodligen inte hackat av en svenne?

Permalänk
Medlem

Han blev hackad av en svenne sen sålde han det till någon person som min kompis har kontakt med @xBumbiBjörn:

Permalänk
Medlem

Vad sa Riot när ni kontaktade dom?

Permalänk
Medlem

De bara sa att de inte kunde hjälpa oss pga att "nya ägaren" av kontot har bytt email @m4gnify:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tasimo:

De bara sa att de inte kunde hjälpa oss pga att "nya ägaren" av kontot har bytt email @m4gnify:

Hur kommer det sig att han inte meddelat Riot tidigare? Uppehåll?

I vilket fall låter det skumt att de bara skulle avfärda honom på det viset. Inget annat som försiggått?

Permalänk
Medlem

Hans kreditkort måste väl kunna bevisa att han är ägaren för kontot om han nu har köpt skins osv?

Permalänk
Medlem

Vet du att din kompis inte ljuger?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Du har alltså sålt ditt konto, ångrat dig och nu i efterhand upptäckt att den nya ägaren har bytt e-mail för att skydda sig emot att du hackar tillbaka kontot och nu kan du inte få tillbaka det?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ja gå in på polis stationen och anmäl fanskapet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tasimo:

Jo din kompis, i vilket fall bestrider du inte vad Oliver säger, har han sålt kontot och sedan ångrat sig?

Är det sålt och han sedan försöker få tillbaka det via supporten är det inte ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Jo din kompis, i vilket fall bestrider du inte vad Oliver säger, har han sålt kontot och sedan ångrat sig?

Är det sålt och han sedan försöker få tillbaka det via supporten är det inte ok.

Det är inte ok om inte supporten har godkänt det från början, har de godkänt det så är det ju inte så stor mening att kontakta dem i efterhand?

Permalänk
Medlem

Hackad i februari, och vill anmäla det i juni...hmm...här ligger en hund begraven.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Nej, du eller han kan inte polisanmäla det här, eller ni kan väl, men din anmälan kommer med hög sannolikhet att kastas i soppen efter att du lämnat polisstationen. För övrigt kanske dem t.o.m. skrattar åt er...

Din vän har förmodligen sålt kontot, och sitter och säger åt dig att den blivit hackat pga. att du förmodligen har hopp om att ni skulle spela tillsammans men då han kanske tröttnat på spelet så sålde han den. Men han vill väl förmodligen ha de bästa från båda hållen så han säger åt dig att den har hackats så du slipper veta att han sålt den och bli besviken.

Riot i sig skulle nog aldrig ignorera en ägare som förlorat kontot på riktigt. De själva varnar ju spelare att inte köpa konton för att Riot alltid kommer o hjälpa den riktiga ägaren och få tillbaka de.
Så har din vän spenderat 2000kr i kontot, har kvitton eller bank korts information, samt adress och fullständiga namn, så kommer han med högsta sannolikhet få tillbaka kontot. Och ifall Riot sagt det du säger att dem sagt, skulle du då kunna klistra in de meddelandet här i forumet? Eller det skulle du eller din vän också kunna editera in, för jag har riktigt svårt o tro att Riot skulle säga så, även om jag personligen inte gillar dem.

Om han nu sålt kontot, så kan han få tillbaka den ändå, men får Riot reda på att den har sålts bannar de förmodligen kontot så varken köparen eller säljaren får ha kvar den.

Permalänk
Medlem

Eller så har han köpt kontot och den första ägaren har tagit det tillbaka vilket skulle ge en förklaring till varför RIOT inte skulle hjälpa till.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag har varit i kontakt med Riot flera gånger angående liknande, vänners konto som blivit "hackat" eller whatever, och det har aldrig varit några problem att få tillbaka kontot, varesig mailen är bytt eller inte. De ställer lite frågor om kontot, vad du haft för mail/lösen tidigare, vilken champ du senast köpte och liknande, sedan är allt klappat och klart. Säger din kompis att "De bara sa att de inte kunde hjälpa oss pga att "nya ägaren" av kontot har bytt email" så ljuger han.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler