Garanti vid företagskonkurs

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Garanti vid företagskonkurs

Hej,
köpte ett PS4 för några månder sen hos GAME som nu har gått i konkurs, undrar då hur det är med min garanti? har jag nån garanti och vart vänder jag mig ifall nåt händer med mitt PS4?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Saltsjöbaden
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av sillyzz:

Hej,
köpte ett PS4 för några månder sen hos GAME som nu har gått i konkurs, undrar då hur det är med min garanti? har jag nån garanti och vart vänder jag mig ifall nåt händer med mitt PS4?

Till Sony.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

@sillyzz:

Har du tur så kan någon kedja *ta* över garantin som netonnet gjorde när expert konkade men annars får du vända dig till Sony direkt som är tillverkaren samt du får läsa på deras garanti vad den omfattar etc för det kan skilja mellan tillverkaren och återförsäljaren.

Intel Core i5-4690K 4,4GHz, Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3,, Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz, Corsair CX750M, SSD 125GB, HDD 2tb, GTX1080 Strix
Laptops: MSI GT70 2pc dominator och MSI GT73VR 6RE Titan

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015

Tillverkaren har ofta egen garanti så man vänder sig då till SONY som nackskägg nämnde.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Tjörn
Registrerad
Okt 2003

Oavsett om hur garantin ser ut från tillverkaren så övergår reklammationsrätten från den du köpte varan från till ett steg upp i ledet, vilket brukar vara grossisten/tillverkarrepresentanten i landet, vid en konkurs. Detta regleras i konsumentköplagen.

Lycka till!

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Årsta, Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Och just när det kommer till Ps4 så verkar sony hantera det mesta själva.

Jag köpte en enhet från CDON som började strula, och all kontakt sköttes med Sony direkt, inte med CDON.

Så du är nog safe. Dock alltid bra att spara originalkvittot från Game, så du kan påvisa när du köpt produkten.

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.