Bordsfäste för skärm, rekommendationer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011

Bordsfäste för skärm, rekommendationer?

Morsning

Är på jakt efter ett bordsfäste för skärmar till skrivbordet, men själv vet jag inte mycket på den fronten/vart man hittar ett bra utbud. Vet att t ex inet har lite, men funderar på om det finns mindre butiker som inte är så välkända som också säljer bordsfästen.

Förutom att hitta vart man kan köpa, så vet jag inte riktigt hur långt det är värt att gå. Är det värt ca 1000 kr extra för gasdriven eller räcker en arm för 700 gott och väl, och inte är ostabil? Ska ha till 2 skärmar, men känner att 2 separata är mycket bättre än en dual arm.

Så om det är någon som har like kunskap i vad som är bra och inte bra, så tar jag gärna och lyssnar på dig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Andromeda
Registrerad
Jan 2014

Ska du höja och sänka skärmarna ofta så kan en gasfjäder vara att föredra. Stabiliteten i min erfarenhet av stativ beror på bordsskivan, jag har monterat på fasta bord samt höj- och sänkbara bord dock med lite tjockare skiva (30-40 mm) och det fungerar bra utan gasfjäder. Så det har gått att skruva fast dem i skivan. För de tunnare borden har jag valt genomgående vagnsbult och en extra regel under bordet för ökad stabilitet.

Du kan kolla hos Dustin/Dustinhome och Direktronik.