Permalänk

Skyrim buggar

Halloj!
Mitt skyrim har börjat buggat något helt otroligt på sistone. Jag slutade spela det ett tag sedan eftersom det buggade, och jag trodde det bara var modden som hade något med det att göra. Igår försökte jag köra det igen. Jag ominstallerade spelet + verifierade game cache & tog bort alla mods. Buggade fortarande.

T.ex, när jag börjar spelet och åker vagn till Helgen så vinglar vagnen ibland åt helvete och ibland flyger man upp i luften så man inte ens kommer till character creation delen. När det händer ser man ingenting, bara att man snurrar runt i otrolig hastighet och man hör en massa ljud som att kaniner dör, och att hästar tar skada osv, som att vi flyger in i saker. Det var ganska komiskt första gången men nu är det bara jobbigt.
Efter ett par försök så lyckades jag komma till helgen men det kändes som att hästen som drog vagnen var alldeles för snabb eftersom dialogerna inte hängde med och hästen framför gick mycket saktare än den som drog min.
Hästar står och laggar upp och ner.
Jag och Ralof buggade igenom bron i helgen keep.
När man sprintar så hör man vattenljud, fast mer avbrutet, som att man står och plaskar i en pöl.
När man sprintar och kör first person så brukar ens vapen ibland bli sheathad sen unsheathad igen, och i third person så ser man även varje gång vattenljudet dyker upp (varje sekund) så gör man animationen som att man faller (flaxar med armarna).

Jag moddar med både skyrim workshop och Nexus mod manager.
Heeeeelp?

Visa signatur

MSI B450 Tomahawk Max
RTX 4070 DUAL OC
Ryzen 7 5800X3D
Corsair 32GB @ 3600MHz
NZXT H510

Permalänk

Listade ut det.
Om någon har samma problem så måste man tydligen sätta på vsync (som är på som standard), om det inte löser problemet begränsa frameraten manuellt vid 60 fps (jag använder NVIDIA Inspector v1.9.5.9).
Om din skärm bara kan visa 60 hz rekommenderas det att du begränsar frameraten vid 59 fps för att undvika screen tearing.
Ju mer fps du har, ju mer bryter spelet fysikens lagar helt enkelt, och jag kom på att buggarna började dyka upp direkt efter jag byggde ihop min nya dator. ^^,

Edit: Att begränsa frameraten vid 100 funkar också utmärkt än så länge utan att få några större buggar!

Visa signatur

MSI B450 Tomahawk Max
RTX 4070 DUAL OC
Ryzen 7 5800X3D
Corsair 32GB @ 3600MHz
NZXT H510