App som DriveDroid, men utan krav på root

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2005

App som DriveDroid, men utan krav på root

Hej, jag undrar om någon här känner till en app för att göra det som är beskrivet på denna sida http://www.geekomad.com/2013/08/how-to-make-android-phone-as-... , en app som DriveDroid, men som inte kräver att man rootar sin platta. Jag köpte min surfplatta precis och vill inte förlora garantin, som man kan göra om man rootar utifrån vad jag har läst.

Googlade lite om det, men hittade inte någonting.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

Man förlorar dock ingen garanti om man rootar. Inte i Sverige i alla fall.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Tokas:

Man förlorar dock ingen garanti om man rootar. Inte i Sverige i alla fall.

Garantin är ju upp till tillverkaren, men reklamationsrätten däremot förbrukas ju inte. Men om man nu är rädd om garantin också så är det bara att återställa telefonen helt och hållet innan man skickar in den, d.v.s. installera stock recovery, låsa bootloadern och ominstallera ROM:en.

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2005

Jag har läst att man kan bricka sin android enhet (Lenovo yoga 2 tablet i mitt fall), om man rootar den. Då går det väl inte att återställa den utan att skicka den till en verkstad som har speciella verktyg för "unbrickning"?
Men som sagt känner ni till någon program som DriveDroid, men som inte kräver root?
Annars kanske kan ni tipsa om ett bra guide för rootning av android, som är mer eller mindre säker? En ni själva använd kanske?
Har ingen erfarenhet av rootning själv och denna är min första surfplatta någonsin.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

@Kislotnij: Är det inte enklare och köpa ett billigt usbminne och lägga en image på den? Känns som minst jobb. Ska man iväg någonstans och lägga in eller skapa en image så är det också enklare att släpa på ett usbminne än en surfplatta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2005

@creativ: Har ingen usb minne och orkar inte åka någonstans heller för att köpa en. Vill hellre använda surfplattan som jag redan har hemma, som usb minne för att installera windows på min speldator, som står tom nu. Finns det ingen Drivedroid liknande app utan root krav, så finns det inte, men jag gjorde denna tråd just för att ta reda på det.

Blir abstinensen för jobbig så kanske pallrar jag mig till närmaste elhandel som ligger 2h från där jag bor, men använder hellre det som jag redan har hemma:)