Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2009

Tips på Bra fotoskrivare

Min sambo har skaffat sig en systemkamera och i samma veva så tänkte vi köpa oss en ny skrivare så man kan skriva ut korten om det skulle bli några bra.
Någon som har koll på en bra skrivare så ge gärna tips.

Ska även användas till scanning, kopiering och vanliga utskrifter så vill gärna ha en multiskrivare för att slippa ha två maskiner på kontoret. Vill inte ha tips på några proffsgrejer för 10 000kr eller så utan mer normal runt 2 000kr

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Dec 2005

Det blir en bläckskrivare för 2k. Jag tycker att du skall gå upp en tusenlapp och köp en färglaser istället. Kolla in prisjakt och välj en som många säljer. Se till att få en månads återköpsgaranti om du blir missnöjd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av hasenfrasen:

Det blir en bläckskrivare för 2k. Jag tycker att du skall gå upp en tusenlapp och köp en färglaser istället. Kolla in prisjakt och välj en som många säljer. Se till att få en månads återköpsgaranti om du blir missnöjd.

Ska man skriva ut foton vill man väl ha glansigt fotopapper att skriva ut på och då måste man väl ha specialpapper för att det ska funka med laser? (=dyrt)
Det har jag fått för mig iaf. Fördelen med laser är ju annars att det finns ingen risk att tonern torkar vilket är ganska stor risk med bläck. Stefflo, mitt tips är att göra en vettig kalkyl över hur mycket du tror att ni kommer att skriva ut och i vilka storlekar och sen jämföra om det inte blir billigare att beställa från nån framkallningstjänst. Du får väldigt många foton för 2000:-.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av EnDumEn:

Ska man skriva ut foton vill man väl ha glansigt fotopapper att skriva ut på och då måste man väl ha specialpapper för att det ska funka med laser? (=dyrt)
Det har jag fått för mig iaf. Fördelen med laser är ju annars att det finns ingen risk att tonern torkar vilket är ganska stor risk med bläck. Stefflo, mitt tips är att göra en vettig kalkyl över hur mycket du tror att ni kommer att skriva ut och i vilka storlekar och sen jämföra om det inte blir billigare att beställa från nån framkallningstjänst. Du får väldigt många foton för 2000:-.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter som en bra ide, kostar ca 0,70 kr/bild så många bilder blir det innan man kommer upp i 2000 kr. Då vet man också att man får bra kvalité och man slipper köpa bläck och fixa med allt.
Tack för tipset, konstigt att man själv inte tänker på den enklaste vägen. Låt någon annan göra jobbet.

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10