Sprayad mocka skor, senare upptäckt deffekt, kan jag returnera?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014

Sprayad mocka skor, senare upptäckt deffekt, kan jag returnera?

BildHej!
Jag har köpt ett par mocka skor: http://se.ecco.com/sv-se/collection/men/shoes/galway-670104-5...

De har en 28 dagars retur policy men jag är 80% säker på att den inte funkar, ifall jag sprejat skorna, så de blir vattentäta. Jag har bara prövat dem och inte haft på mig dem utomhus så de är i ny kondition.

I alla fall, så märkte jag att på ena skorns framdel, så är det som ett svart mellanrum mellan sulan och mockan. Och det är inte lim.

Har jag rätten att lämna tillbaka skorn?

Edit: Jag måste tillägga att färgen inte alls är lik bilden. Här är var jag köpte den ifrån:

http://shopeu.ecco.com/se/sv/ecco/galway_8373160/8373161?navI...

I verkligheten är skorn grön.

Och framkanten förresten, jag vet att det inte är ett stort mellanrum, men under tid kanske det förvärras.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Abdulla_Mehdi:

Hej!
Jag har köpt ett par mocka skor: http://se.ecco.com/sv-se/collection/men/shoes/galway-670104-5...

De har en 28 dagars retur policy men jag är 80% säker på att den inte funkar, ifall jag sprejat skorna, så de blir vattentäta. Jag har bara prövat dem och inte haft på mig dem utomhus så de är i ny kondition.

I alla fall, så märkte jag att på ena skorns framdel, så är det som ett svart mellanrum mellan sulan och mockan. Och det är inte lim.

Har jag rätten att lämna tillbaka skorn?

Edit: Jag måste tillägga att färgen inte alls är lik bilden. Här är var jag köpte den ifrån:

http://shopeu.ecco.com/se/sv/ecco/galway_8373160/8373161?navI...

I verkligheten är skorn grön.

Det bästa hade varit om du kunde ta kontakt med de. Alla har sina policy:n.

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2014

Jag hade maila kundtjänst eller nåt

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: NA | PSU: Corsair AX760i | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Mar 2011

Tror inte du får lämna tillbaka dem, då du impregnerat dem. Men det enklaste är väl om du kontaktar butiken och frågar.

Annars är det ju inte svårt att gå ner till någon skomakare och fixa mellanrummet, mellan sula och mockan.

På hemsidan står det olive som färg och det brukar vara grönt, alltså olivgrön. Sen har de nog missat och lagt in en annan färg på bilderna.

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS415+ 32TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014

@Alle22: Ska bli så.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014

@DaBone: Den finns endast i 2 färger, olive och marine. Så det finns ingen sko med den bruna rika färgen som vi ser på bild.
Jag tror faktiskt att dem tricksat med ljuset eller fotoshoppat lite väl mycket så att färgen ser så rik ut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Läser man returpolicyn så lär du inte få returnera skorna på ångerrätten.
Skicka dem fotot på skorna och hör om du kan få igenom en reklamation istället
om gapet mot sulan anses som felaktigt.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2014

Reklamation borde det väl gå under om något

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: NA | PSU: Corsair AX760i | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014
Skrivet av SUMITOMO:

Läser man returpolicyn så lär du inte få returnera skorna på ångerrätten.
Skicka dem fotot på skorna och hör om du kan få igenom en reklamation istället
om gapet mot sulan anses som felaktigt.

Ska bli så. Hoppas dem godkänner, fast de svarar väldigt långsamt, ungefär 1 vecka per fråga så jag hoppas inte tiden tar slut. Jag har haft skorna i mindre än en vecka men ändå.