Nvidia Shield spara på SD-kort

Permalänk
Medlem

Nvidia Shield spara på SD-kort

Jag har skaffat ett SD kort till min Nvidia Shield Tablet.
Hade tänkt att fota med den på semestern men jag får
inte till det med att få bilderna att sparas på kortet.
Vad göra?

Permalänk

@tosc: Generell hantering för att ändra lagringsplats:

Gå till Inställningar> Appar.
Tryck på programmet som du vill flytta lagring på. Appens Kontrollpanel öppnas.
Tryck på Flytta till SD-kort och sedan OK för att bekräfta.

http://support-shield.nvidia.com/tablet-user-guide/index.htm#...

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Aha, man måste flytta hela appen. Då är jag med.
Tusen tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

@Waxinator: Hmm, gjorde exakt som du sa men det funkade inte.
Det verkar som om det som är förinstallerat inte går att flytta till kortet.
Hur gör man då för att kunna spara foton på kortet?

Permalänk
Medlem

menar du från kameran eller? borde ju gå att sälla in så att foton sparas på minneskort eller interminnet.

Permalänk
Medlem

Ja, alltså, jag tänkte fota med plattan och få bilderna sparade på sd-kortet. Har ju mer utrymme på kortet än vad det är i internminnet.
Varken appen "foton" eller "camera" går att flytta. Inte heller bilderna som ligger på internminnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tosc:

Ja, alltså, jag tänkte fota med plattan och få bilderna sparade på sd-kortet. Har ju mer utrymme på kortet än vad det är i internminnet.
Varken appen "foton" eller "camera" går att flytta. Inte heller bilderna som ligger på internminnet.

Det är inte kamera appen som ska flyttas, utan i vissa kamera appar kan man ställa in vart bilderna ska sparas.
Dock finns inte den möjligheten i original appen på Shield plattan, iaf inte vad jag kan se.
Utan du får nog leta efter en annan kamera app som har den inställningsmöjligheten.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk

@tosc: Även Nvidia kör väl med Android operativsystem (Lillipop 5.1) och appar !?

När jag på min (Samsung Tab S) Android tablet klickar på kameran
så har jag ett kugghjul för inställningar. Jag ser bara de första 16 rutorna
så jag drar alternativen uppåt och där finns (10 till) "Storage Location"
som vid klick visar alternativen "Device" och "Memory card".

I min Samsung Galaxy har kameran inställningar med skjutreglage -ikon.

P.S. När du satte in minnet, fick du då bekräfta att formatera det ?
Kontrollera att minnet är klart för användning via "Settings > Storage"
(Inställningar - Lagring).

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Behövde inte formatera kortet och det syns i inställningar-lagring. Kan flytta appar som jag laddat ner själv, t.ex "angry birds" och Nordea appen och liknande.
I kamerainställningen finns inget val om var jag vill spara.
Kan man då byta den förinställda kameran mot en annan utan att det blir systemkonflikt.

Permalänk

@tosc: Du kan använda annan kamera. Det blir bara en till App...

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

ja självklart du kan köra 10 kamera appar utan problem om du så vill.. konstigt det inte finns stöd att spara till minneskortet dock är ju ruttet. Fast surfplattor är dock kassa att ta bilder med, min note 7 är ju fan sämre än min gamla desire telefon helt oanvändbara bilder ju..