Uppgradera från 760 GTX 2GB till 970 GTX 4GB

Permalänk
Medlem

Uppgradera från 760 GTX 2GB till 970 GTX 4GB

Tjena alla!

Nu har jag inte hängt med så bra i utvecklingen så jag slänger ut min fråga. Jag sitter på ett 760GTX och vill uppgradera grafikkortet för att klara dagens och kommande spel bättre, är ett 970GTX prismässigt värt att uppgradera till? Kommer det vara en markant skillnad? Jag menar inte ett fåtal procent, utan ett tydlig skillnad.

Övrig setup är INTEL CORE I5 4670 3.4GHZ och 24GB RAM.

/David

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

finns det annars skäl att vänta om det kommer något bättre väldigt snart? Som sagt, dålig koll...

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Ja det kommer vara en markant skillnad:
http://www.sweclockers.com/test/19332-nvidia-geforce-gtx-980-...
Som du ser så är det väldigt stor skillnad.

Det folk väntar på är att AMD's nya serie skall komma ut, 300-serien. Kan nog tänkas att det kommer tester på dessa i nästa vecka. Sen kommer även AMD's värsting kort ut inom kort, men det ligger i en högre prisklass.
970 är enligt mig fortfarande ett bra köp med relativt mycket kraft för pengarna. Dock har jag hört att AMD 290x går att få tag på för en billig peng och det presterar likvärdigt.

Permalänk

Glöm inte också att 970 inte kan använda sitt 4GB minne fullt ut som Amd's 290/x kort kan.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av anderjo4:

Ja det kommer vara en markant skillnad:
http://www.sweclockers.com/test/19332-nvidia-geforce-gtx-980-...
Som du ser så är det väldigt stor skillnad.

Det folk väntar på är att AMD's nya serie skall komma ut, 300-serien. Kan nog tänkas att det kommer tester på dessa i nästa vecka. Sen kommer även AMD's värsting kort ut inom kort, men det ligger i en högre prisklass.
970 är enligt mig fortfarande ett bra köp med relativt mycket kraft för pengarna. Dock har jag hört att AMD 290x går att få tag på för en billig peng och det presterar likvärdigt.

Om det fins ex kvar så har 290x gått för 3000kr.

Tester är redan ute på 300 serien, men inte på swec. 390 presterar lika bra och strax över 970 (speciellt i 1440p och uppåt drar 390 ifrån).

390X ligger i klass med 980.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för svaren

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein