Grannens hund, det har gått för långt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ain0k:

Hundjäveln ute och skäller just nu. Orkar inte med skiten längre.

Köpte nya basar till bilen igår, Dubbla JBL GTO1214 i egenbyggd låda, portad. drivs av mitt gamla Hollywood steg som lämnar 600w (rms) i 2 ohm.

Inga speciella grejer, men jag siktar väl på att nå 130 db.

Nästa gång hunden är ute efter 01:00 traskar jag ut i garaget och jagar personbästa.
oculum pro oculo dentem pro dente

HAHAHA!
Så ska det låta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommty:

@Ain0k: Hur mycket jag än håller med dig så skulle jag inte rekommendera att du saboterar din stämning med hela grannskapet över 1 person. Vinden kan lätt vända och du blir problemet istället.

Jag kan placera bilen längs skogsvägen så att han blir den enda som påverkas. De andra husen (de som är 50-60 meter bort) ligger inte längs vägen.

Svårt att förklara, men jag kan enkelt placera bilen så att övriga grannar inte påverkas.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Jag kan placera bilen längs skogsvägen så att han blir den enda som påverkas. De andra husen (de som är 50-60 meter bort) ligger inte längs vägen.

Svårt att förklara, men jag kan enkelt placera bilen så att övriga grannar inte påverkas.

isåfall, go for it. om bara han påverkas och det gått såhär långt hade jag tagit ut min bil med.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Ain0k:

Hundjäveln ute och skäller just nu. Orkar inte med skiten längre.

Köpte nya basar till bilen igår, Dubbla JBL GTO1214 i egenbyggd låda, portad. drivs av mitt gamla Hollywood steg som lämnar 600w (rms) i 2 ohm.

Inga speciella grejer, men jag siktar väl på att nå 130 db.

Nästa gång hunden är ute efter 01:00 traskar jag ut i garaget och jagar personbästa.
oculum pro oculo dentem pro dente

Det är inte så himla smart att erkänna uppsåt på internet, right? jag måste erkänna att jag inte läst hela tråden (men vafan 8 sidor) men att du medvetet vill skada någons hörsel ska du *inte* erkänna via internet. Fattar du hur enkelt fall åklagaren har? Du har precis suttit och skrivit att du har för avsikt att åsamka personskador (hörsel). Även om du gör omskrivningar är detta väldigt olagligt. Gör det du ska och ring polisen. Dom hanterar såna här fall, INTE civila!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Det är inte så himla smart att erkänna uppsåt på internet, right? jag måste erkänna att jag inte läst hela tråden (men vafan 8 sidor) men att du medvetet vill skada någons hörsel ska du *inte* erkänna via internet. Fattar du hur enkelt fall åklagaren har? Du har precis suttit och skrivit att du har för avsikt att åsamka personskador (hörsel). Även om du gör omskrivningar är detta väldigt olagligt. Gör det du ska och ring polisen. Dom hanterar såna här fall, INTE civila!

Jag tror inte det är så lätt för åklagare att använda forumsinlägg som bevis i en rättegång, annars hade nog inte flashback forum t.ex. kunnat vara så öppet som det är. Men flashback och sweclockers kanske är olika när det kommer till detta.
Dessutom tror jag inte TS uppsåt är att skada hörseln hos någon utan snarare att låta grannen smaka på sin egen medicin. Vilket han antagligen inte är helt seriös med... men man kan ju hoppas

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Jag kan placera bilen längs skogsvägen så att han blir den enda som påverkas. De andra husen (de som är 50-60 meter bort) ligger inte längs vägen.

Svårt att förklara, men jag kan enkelt placera bilen så att övriga grannar inte påverkas.

Du menar att du, efter klockan 01 på natten, skall lyckas med bedriften att spela musik såpass högt i din bil att det rejält stör hundgrannen men samtidigt inte stör de andra grannarna som bor femtio meter längre bort? Visst kan man klämma in ett mindre bergsmassiv inom dessa femtio meter, och det är väl ungefär vad som behövs för att din plan skall fungera.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Låt aldrig ilska och irritation gå över till idiotiska handlingar.

Permalänk

@Ain0k: istället för Lågfrekvent så gå på högfrekvent det finns så högt att inte människor hör men hundar hör det mycket väl enligt vad ja sett på Youtube klipp så gillar inte hundarna ljudet och slutar nästan omedelbart att skälla.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orkhan:

Jag tror inte det är så lätt för åklagare att använda forumsinlägg som bevis i en rättegång, annars hade nog inte flashback forum t.ex. kunnat vara så öppet som det är. Men flashback och sweclockers kanske är olika när det kommer till detta.
Dessutom tror jag inte TS uppsåt är att skada hörseln hos någon utan snarare att låta grannen smaka på sin egen medicin. Vilket han antagligen inte är helt seriös med... men man kan ju hoppas

Jo, det har definitivt hänt att folk blivit påkomna sedan myndigheter läst deras flashbacktrådar. Om du kollar i best of flashback brukar det vara någon tråd per år när någon idiot förklarar hela sin listiga plan och sedan åker dit. Det är inga problem alls att använda som bevis.

Permalänk
Medlem

Det blir sällan bra att sänka sig till idiotens nivå när man har med dumma människor att göra.

Om du måste ventilera så skulle jag gå och knacka på och ge grannen en rejäl utskällning så att du "chockar" honom genom att vara väldigt upprörd. Bara det kan ju ha en viss effekt, och då menar jag absolut inte att man ska hota grannen, utan bara vara allmänt arg.

Annars är det som tidigare nämnts polisen eller kommunen. Det kan ju till och med vara så att har man vettiga poliser i området så räcker det att prata med dom och kommer överens om att de åker och pratar med grannen och målar upp situationen som väldigt allvarlig. Det kan också få grannen att reagera eftersom polisen utgör en faktisk auktoritet som nu knackat på dörren och säger att det räcker med skällandet.

Tror inte en sekund på att du kan blåsa på med 130dB i bilen kl 2 på natten utan att grannar inom 50m, eller ens 1000m skulle höra och störas av det.

Permalänk
Medlem

Alltså, allvarligt, det börjar gå lite långt nu. Det är rättshaverist-varning på den där idén med bilen. Som flera har sagt redan: vill man lösa en konflikt sänker man sig inte till idiotens nivå. Ring polisen om ni inte kan prata som folk.

Permalänk
Skrivet av guermantes:

Alltså, allvarligt, det börjar gå lite långt nu. Det är rättshaverist-varning på den där idén med bilen. Som flera har sagt redan: vill man lösa en konflikt sänker man sig inte till idiotens nivå. Ring polisen om ni inte kan prata som folk.

Du är medveten om att tråden har pågått i två och en halv månad redan, hade polisen varit ens lika intresserad av att göra något åt detta som åt bedrägeri på tex tradera (intresse noll) så hade det varit löst för länge sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Du är medveten om att tråden har pågått i två och en halv månad redan, hade polisen varit ens lika intresserad av att göra något åt detta som åt bedrägeri på tex tradera (intresse noll) så hade det varit löst för länge sen.

Du är medveten om att TS inte har kopplat in polisen utifrån vad som går att läsa i tråden, utan försökt lösa det privat med grannen under två och en halv månads tid?

Polisen kan ju inte beskyllas för att inte lösa något de inte känner till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Det är inte så himla smart att erkänna uppsåt på internet, right? jag måste erkänna att jag inte läst hela tråden (men vafan 8 sidor) men att du medvetet vill skada någons hörsel ska du *inte* erkänna via internet. Fattar du hur enkelt fall åklagaren har? Du har precis suttit och skrivit att du har för avsikt att åsamka personskador (hörsel). Även om du gör omskrivningar är detta väldigt olagligt. Gör det du ska och ring polisen. Dom hanterar såna här fall, INTE civila!

Uppsåt till vad?

Jag ska inte spela med bilen i hans sovrum. "Planen" (som dikterades kl 3 på morgonen när jag var nyvaken upprörd) var att ställa bilen ett par hundra meter bort. Han skulle endast höra ett dovt dunk. Har du gått utanför en nattklubb någon gång? Man hör ett dovt dunk av musiken inne. Det var det jag hoppades att uppnå.

Kl 3 på morgonen. Nyvaken.

Den här "planen" är redan avskriven, jag måste hitta en civiliserad metod att få slut på det här.

Skrivet av twit:

Du menar att du, efter klockan 01 på natten, skall lyckas med bedriften att spela musik såpass högt i din bil att det rejält stör hundgrannen men samtidigt inte stör de andra grannarna som bor femtio meter längre bort? Visst kan man klämma in ett mindre bergsmassiv inom dessa femtio meter, och det är väl ungefär vad som behövs för att din plan skall fungera.

Det går en skogsbeklädd ås emellan husen, (det är därför dem husen ligger längre bort).
Men nej, det är nog inte realistiskt. Skippar det. Knackar på dörren istället. Problemet är väl att det står en aggressiv hund utanför den dörren som hoppar på en.

Skrivet av Tommy:

Det blir sällan bra att sänka sig till idiotens nivå när man har med dumma människor att göra.

Om du måste ventilera så skulle jag gå och knacka på och ge grannen en rejäl utskällning så att du "chockar" honom genom att vara väldigt upprörd. Bara det kan ju ha en viss effekt, och då menar jag absolut inte att man ska hota grannen, utan bara vara allmänt arg.

Annars är det som tidigare nämnts polisen eller kommunen. Det kan ju till och med vara så att har man vettiga poliser i området så räcker det att prata med dom och kommer överens om att de åker och pratar med grannen och målar upp situationen som väldigt allvarlig. Det kan också få grannen att reagera eftersom polisen utgör en faktisk auktoritet som nu knackat på dörren och säger att det räcker med skällandet.

Tror inte en sekund på att du kan blåsa på med 130dB i bilen kl 2 på natten utan att grannar inom 50m, eller ens 1000m skulle höra och störas av det.

Vill mest av allt skippa att dra in myndigheter, jag kan inte riktigt motivera det, men jag tror att saken kommer att bli värre då. Jag tror jag för lov att överväga det igen.

Jag ska inte göra som jag sa. Det är inte direkt smart. Då är ju jag lika dum som jag har setat här i månader och skrivit att han är.

Skrivet av lanbonden:

Du är medveten om att tråden har pågått i två och en halv månad redan, hade polisen varit ens lika intresserad av att göra något åt detta som åt bedrägeri på tex tradera (intresse noll) så hade det varit löst för länge sen.

Har inte kontaktat Polisen ännu. Vill till varje pris lösa detta utan att ta till sådana åtgärder. Dem har alltså inte gjort något fel alls.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Rekordmedlem

Troligen är det kommunen som bör kontaktas, möjligen länstyrelsen eftersom det handlar om dålig uppsyn av husdjur, polisen kommer troligen inte att göra något så länge det inte handlar om en farlig hund eller de får ett uppdrag från djurskyddsinspektören eller liknande, att kontakta djurskyddsinspektörerna är alltså förmodligen första steget om man ska ha myndighetshjälp.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Se till att fortsätta dokumentera. Ju mer bevis för att detta händer regelbundet desto bättre när du väljer att kontakta kommun eller polis. Sätt telefonen på videoinspelning nästa gång du konfronterar grannen så har du även på film att han inte nekar till att han gör detta (håll den givetvis nonchalant i handen så att ha inte märker att du filmar), samt bevis för att du faktiskt har försökt lösa situationen genom att tala med honom.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Se till att fortsätta dokumentera. Ju mer bevis för att detta händer regelbundet desto bättre när du väljer att kontakta kommun eller polis. Sätt telefonen på videoinspelning nästa gång du konfronterar grannen så har du även på film att han inte nekar till att han gör detta (håll den givetvis nonchalant i handen så att ha inte märker att du filmar), samt bevis för att du faktiskt har försökt lösa situationen genom att tala med honom.

Jag ska komma på något smart sätt att spela in hunden på natten, med en kamera som faktiskt kan spela in i mörker, så att man ser att det är på hans gård. De filmerna jag har nu är inget bevis, det är bara en hund i komplett mörker.

Skulle även vara intressant att försöka spela in ett samtal emellan oss.

Jag har väl insett att kommunen är den sista utvägen, men jag har inget att gå på just nu. Måste samla trovärdiga bevis.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av Ain0k:

Jag ska komma på något smart sätt att spela in hunden på natten, med en kamera som faktiskt kan spela in i mörker, så att man ser att det är på hans gård. De filmerna jag har nu är inget bevis, det är bara en hund i komplett mörker.

Skulle även vara intressant att försöka spela in ett samtal emellan oss.

Jag har väl insett att kommunen är den sista utvägen, men jag har inget att gå på just nu. Måste samla trovärdiga bevis.

har du ingen kamera med IR-lampa ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

har du ingen kamera med IR-lampa ?

Tyvärr inte. Farsan dock en rätt bra systemkamera.

Hunden var nyss ute och skällde för fullt , typ 10 min sen, gick ut med kameran och filmade i "nattläge", det blev mycket bättre film, men inte tillräckligt.

Är sämst på att ta kort/spela in film, men enligt guiden jag läser, ska man justera iso värdet? Typ sänka/höja det så man släpper in mer ljus, kanske vore något. Får testa nästkommande natt.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Printscreen:

Det är inte så himla smart att erkänna uppsåt på internet, right? jag måste erkänna att jag inte läst hela tråden (men vafan 8 sidor) men att du medvetet vill skada någons hörsel ska du *inte* erkänna via internet. Fattar du hur enkelt fall åklagaren har? Du har precis suttit och skrivit att du har för avsikt att åsamka personskador (hörsel). Även om du gör omskrivningar är detta väldigt olagligt. Gör det du ska och ring polisen. Dom hanterar såna här fall, INTE civila!

Va?
förstöra någons hörsel med Dubbla JBL GTO1214 på 600wrms?
Lycka till säger jag bara!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ain0k:

Jag ska komma på något smart sätt att spela in hunden på natten, med en kamera som faktiskt kan spela in i mörker, så att man ser att det är på hans gård. De filmerna jag har nu är inget bevis, det är bara en hund i komplett mörker.

Skulle även vara intressant att försöka spela in ett samtal emellan oss.

Jag har väl insett att kommunen är den sista utvägen, men jag har inget att gå på just nu. Måste samla trovärdiga bevis.

Sätt på IP-Kamera, trådlös/trådad med mic och nightvision, kostar mindre än 1000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeofc:

Va?
förstöra någons hörsel med Dubbla JBL GTO1214 på 600wrms?
Lycka till säger jag bara!

Kanske om de sticker in huvudet i skuffen genom skidluckan.

Nu skulle ju jag ha spelat en bra bit bort, men men.
Den planen är redan avvecklad, dum idé.

Skrivet av jojjeofc:

Sätt på IP-Kamera, trådlös/trådad med mic och nightvision, kostar mindre än 1000kr

Ska kika på det, tips på hemsida?

Har Kjell kanske?

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Alltså det där med att filma undrar jag hur lagligt det är i sig. Det finns ju vissa regler kring det där, men det kanske är så att kameran måste vara fastmonterad på ett permanent sätt för att anses vara en övervakningskamera.

Man får ju inte ha t.ex. en övervakningskamera som är riktad så att den filmar ens grannar.
Dock tycker jag att du ska filma hunden, men kolla upp lite före om det är något man bör visa upp åt kommunen/polisen eller om det leder till att man själv hamnar i kläm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Alltså det där med att filma undrar jag hur lagligt det är i sig. Det finns ju vissa regler kring det där, men det kanske är så att kameran måste vara fastmonterad på ett permanent sätt för att anses vara en övervakningskamera.

Man får ju inte ha t.ex. en övervakningskamera som är riktad så att den filmar ens grannar.
Dock tycker jag att du ska filma hunden, men kolla upp lite före om det är något man bör visa upp åt kommunen/polisen eller om det leder till att man själv hamnar i kläm.

Jag filmar ju inte grannen, endast hans hund, men den står ju på hans gård så det kanske är olagligt ändå?
Ska höra mig för, tack för tipset.

Edit:
Jag tror att jag bara kan stå och filma på min gård så att man hör hunden, Kameraövervakningslagen sätter stopp för allt annat(?)

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Jag filmar ju inte grannen, endast hans hund, men den står ju på hans gård så det kanske är olagligt ändå?
Ska höra mig för, tack för tipset.

Edit:
Jag tror att jag bara kan stå och filma på min gård så att man hör hunden, Kameraövervakningslagen sätter stopp för allt annat(?)

Det ska inte vara några problem alls att filma grannen, hans hus och hans hund med en handhållen kamera om du befinner dig på din eller allmän mark och du inte sprider det du filmar. I alla fall enligt vad jag kan läsa mig till.
http://www.voodoofilm.org/faq/1692
http://www.fotosidan.se/cldoc/vad-far-man-fotografera.htm

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

Alltså, allvarligt, det börjar gå lite långt nu. Det är rättshaverist-varning på den där idén med bilen. Som flera har sagt redan: vill man lösa en konflikt sänker man sig inte till idiotens nivå. Ring polisen om ni inte kan prata som folk.

Alltså. Sveriga har ett fungerande system för att hantera sånt här. Kommunen har rutiner för att ge åläggande för att hantera just sånt här (otaliga fall när folk fått böter för betydligt mindre saker)

Så kontakta kommunen. De kommer berätta vad du ska göra och om du behöver ta hjälp av länsman.

Ibland undrar jag om vissa delar av SweClockers är "Flashback but for retards".

Permalänk
Medlem

Man får inte filma utanför privat område på ett sätt som identifierar personer eller inkränker på personlig integritet har jag för mig, för sådant krävs tillstånd från länsstyrelsen. Vi hade uppe detta på jobbet när vi skulle sätta upp kameraövervakning. Din filmning är ju inte värre än vilken filmning som helst med mobilkamera, och du gör det ju i syfte att visa ett problem.

Många hundägare är tyvärr dumma i huvudet, så är det. Man tror att hunden mår bra bara den får mat och kissa ute lite ibland, och dom får ingen mental utmaning alls. Jag har haft 6 hundar under 20+ år, jobbat en del med mental träning och lydnad. Hunden är med all sannolikhet fullt normal, men är stressad/upphetsad/orolig över nåt eftersom den beter sig sådär. Problemet är tyvärr svårt att komma åt, funkar det inte att prata med personen i fråga (och det gör det ju aldrig för dom vill inte att andra påpekar att dom inte tar hand om sin hund rätt) så är det enda jag vet att polisanmäla, och det leder nästan aldrig till nån lösning. Ägaren behöver ju ändra på sina rutiner kring hur han tar hand om hunden. Finns det löptikar i närheten kan beteendet gå i taket, men hundlöp är typ 2 ggr/år och rätt korta.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem
Skrivet av ecce:

Man får inte filma utanför privat område på ett sätt som identifierar personer eller inkränker på personlig integritet har jag för mig, för sådant krävs tillstånd från länsstyrelsen. Vi hade uppe detta på jobbet när vi skulle sätta upp kameraövervakning. Din filmning är ju inte värre än vilken filmning som helst med mobilkamera, och du gör det ju i syfte att visa ett problem.

Många hundägare är tyvärr dumma i huvudet, så är det. Man tror att hunden mår bra bara den får mat och kissa ute lite ibland, och dom får ingen mental utmaning alls. Jag har haft 6 hundar under 20+ år, jobbat en del med mental träning och lydnad. Hunden är med all sannolikhet fullt normal, men är stressad/upphetsad/orolig över nåt eftersom den beter sig sådär. Problemet är tyvärr svårt att komma åt, funkar det inte att prata med personen i fråga (och det gör det ju aldrig för dom vill inte att andra påpekar att dom inte tar hand om sin hund rätt) så är det enda jag vet att polisanmäla, och det leder nästan aldrig till nån lösning. Ägaren behöver ju ändra på sina rutiner kring hur han tar hand om hunden. Finns det löptikar i närheten kan beteendet gå i taket, men hundlöp är typ 2 ggr/år och rätt korta.

Fast det är en väldig skillnad på att sätta upp stationära övervakningskameror och att filma med en portabel kamera.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Alltså. Sveriga har ett fungerande system för att hantera sånt här. Kommunen har rutiner för att ge åläggande för att hantera just sånt här (otaliga fall när folk fått böter för betydligt mindre saker)

Så kontakta kommunen. De kommer berätta vad du ska göra och om du behöver ta hjälp av länsman.

Ibland undrar jag om vissa delar av SweClockers är "Flashback but for retards".

Jamen ursäkta om jag tog fel på vem i det offentliga man skulle kontakta först (för herre jisses vilken kalabalik som kommer att bryta ut om man inte kontaktar kommunen innan man kontaktar polisen).

"Flashback for retards" får stå för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Alltså. Sveriga har ett fungerande system för att hantera sånt här. Kommunen har rutiner för att ge åläggande för att hantera just sånt här (otaliga fall när folk fått böter för betydligt mindre saker)

Så kontakta kommunen. De kommer berätta vad du ska göra och om du behöver ta hjälp av länsman.

Ibland undrar jag om vissa delar av SweClockers är "Flashback but for retards".

Ska försöka ordna bevis, sen kontaktar jag dem

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM