Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

LG G3 och integritet

Hej!

Jag undrar bara om någon har lite information angående LGs G3 telefon eller deras telefoner i allmänhet. Jag frågar därför att jag vill minnas att det klagades en del på den EULA man var tvungen att acceptera för att använda telefonen.

Exempelvis så nämns det väldigt hastigt här: https://www.youtube.com/watch?v=KPRdr_PpnbY

Vad innefattar den?

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841
Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av NodCommander:

Hej!

Jag undrar bara om någon har lite information angående LGs G3 telefon eller deras telefoner i allmänhet. Jag frågar därför att jag vill minnas att det klagades en del på den EULA man var tvungen att acceptera för att använda telefonen.

Exempelvis så nämns det väldigt hastigt här: https://www.youtube.com/watch?v=KPRdr_PpnbY

Vad innefattar den?

Är du i dagens samhälle orolig för övervakning ska du överhuvudtaget inte ha någon mobiltelefon.
Krydda med lite paranoia också och det spelar egentligen mindre roll vad som står i avtalet för du kan aldrig säkert veta vad de gör med dina uppgifter i hemlighet.

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2007

@NodCommander:

Har du root så kan du prova XPrivacy, det är en app där du kan ställa in vad andra appar ska ha tillgång till osv.

Jag har använt den förut och tycker att den funkade då, nu finns den integrerat i firmware:en jag använder.

Om inte annat så kan du ju alltid flasha en annan firmware.

Phanteks Enthoo EVOLV ATX GLASS | EVGA SuperNOVA 750 G3, 750W | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz DDR4 16GB | Samsung 970 EVO 250GB M.2 | Samsung 860 EVO 1TB | Intel Core i7-9700K @ 5GHz | be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av valiant:

Är du i dagens samhälle orolig för övervakning ska du överhuvudtaget inte ha någon mobiltelefon.
Krydda med lite paranoia också och det spelar egentligen mindre roll vad som står i avtalet för du kan aldrig säkert veta vad de gör med dina uppgifter i hemlighet.

Håller absolut inte med. Jag lägger stor vikt i hurvida något är lagligt eller inte. Även skilldnad på att vara osynlig för allt och alla, och att inte medvetet dela med sig av personliga konversationer, fotografier, webbläsande och så vidare bara för att ett företag vill käna pengar på dig. Allt handlar om integritets skydd som är "Bra nog" för att göra saker som mass-insamling av data ineffektivt.

Skrivet av Fredrik8:

@NodCommander:

Har du root så kan du prova XPrivacy, det är en app där du kan ställa in vad andra appar ska ha tillgång till osv.

Jag har använt den förut och tycker att den funkade då, nu finns den integrerat i firmware:en jag använder.

Om inte annat så kan du ju alltid flasha en annan firmware.

Absolut, kör AppOps på min egna telefon. Dock är väl dessa gjorda för att stoppa applikationer från att gräva fram din privata information. Det jag funderar på är hurvida LGs egna Android-upplägg har något fuffens för sig.

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841
Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com